ترندهای روز

نقشه خواستگاری قلابی برای سرقت مرگبار از زن مسن

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

ماجرای سرقت طلاهای پیرزنی با آب میوه های آلوده زمانی برملا شد که تحقیقات کارآگاهان اداره قتل پلیس مشهد وارد مرحله جدیدی از پرونده جنایی شد. یک جوان ۳۷ ساله به نام «وحید» نقش دارد. این قتل اردیبهشت این اتفاق در گذشته در یک منزل مسکونی واقع در منطقه خواجه ربیع مشهد رخ داده است.

28ed9e50 f397 4ffc 8e07 47b73642b568

اما تحقیقات کارآگاهان زبده پلیس آگاهی با راهنمایی قاضی محمود عارفی راد (قاضی ویژه قتل عمد از زمان وقوع حادثه) نشان داد که “مهدی” جوان ۲۲ ساله ای که ساعتی پس از ارتکاب ارتکاب جرم دستگیر شده است. این جنایت، ضربات چاقو کشنده ای را بر بدن مردی ۳۷ ساله وارد کرد. و زن و مرد مذکور نقش مهمی در قتل نداشته اند. با وجود این، در تحقیقات جنایی برای پرداخت رهن خانه اجاره ای (محل قتل)، مشخص شد ۳ متهم دستگیر شده در یک سرقت مهیب طلا که در شهرستان چناران رخ داده، دست داشته اند و با فروش طلاها، یک طبقه از منزل مسکونی خواجه را فروختند. ربیع اجاره شده! به همین دلیل بازجویی های تخصصی برای افشای زوایای دیگر پرونده سرقت طلا آغاز شد.

تحقیقات دقیق کارآگاهان نشان داد اواخر سال گذشته هر سه متهم این پرونده جنایی (زهرا ۵۰ ساله، امید ۳۵ ساله و مهدی ۲۲ ساله) که معتاد به مواد مخدر صنعتی نیز هستند، قصد سرقت داشتند. طلای یکی از دوستان زهرا که در چناران بود. آنها به بهانه خواستگاری از دختر پیرزن (دوست زهرا) به چناران رفتند، اما چون دختر مذکور آن شب در خانه نبود تصمیم گرفتند شب را در خانه پیرزن بگذرانند.

این گونه بود که طبق برنامه قبلی «امید» و خواهرزاده اش «مهدی» برای تهیه شام ​​به بیرون از خانه پیرزن رفتند اما وقتی به خانه برگشتند، آب میوه هم خریدند. سپس «امید» به داروخانه ای رفت و چند قرص خواب آور تهیه کرد و در قوطی آب میوه ریخت.

با ترفندهای خاصی به پیرزن آب میوه های آلوده می خوردند و منتظر می ماندند تا بیهوش شود. وقتی همه اهالی خانه به خواب رفتند، حوالی ساعت ۶ صبح، «امید» و «مهدی» به سراغ پیرزن رفتند در حالی که «امید» از خانه پیرزن قیچی برداشته بود و قصد داشت النگوهای او را ببرد، اما ناگهان پیرزن چشمانش را بست. در را باز کرد و صدا کرد. مهدی در این لحظه دهان و گلوی پیرزن را فشرد تا صدایش دیگران را متوجه ماجرا نکند اما «امید» سیم برق را از پریز بیرون کشید و به «مهدی» داد تا پیرزن را به مرگ تهدید کند. «مهدی» در حالی که از حرکت ایستاد و دیگر مقاومتی نکرد سیم برق را دور گلوی پیرزن پیچید.

امید همچنین ۷ النگو طلا، یک مونوپاد، ۳ جفت گوشواره مختلط و یکی از انگشترهای پیرزن را بریده و سپس LA TV را به سرقت برد. دی و سیم ها و کابل های تلویزیون به همراه «زهرا» از آنجا فرار کردند. در باستی سوار تاکسی شدند و به مغازه اجاره ای «امید» در شهرک شهید رجایی که قبلاً در آن زندگی می کرد، رفتند و خیلی زود طلاها و تلویزیون را فروختند و با ۵۰ میلیون تومان از فروش طلاها را نیز اجاره کردند. خانه ای یک طبقه (محل وقوع جنایت) در منطقه خواجه ربیع.

در همین حال «زهرا» (یکی از متهمان) که حدود ۵۰ سال سن دارد، با اشاره به اینکه نقشی در سرقت طلاها نداشته است، خطاب به سروان منفرد (افسر پرونده) گفت: من انجام دادم. از نقشه سرقت اطلاعی نداشتم و فقط برای خواستگاری با آنها رفتم.” به خانه دوستم رفتم اما پس از وقوع سرقت، «امید» و «مهدی» مرا تهدید کردند. منم مجبور شدم باهاشون بیام مشهد! اما طلاها را با همکاری مادر «مهدی» به یکی از طلافروشان مشهد فروختند و خودشان خرج کردند.

بر اساس این گزارش، با افشای زوایای جدید این پرونده سرقت، تحقیقات کارآگاهان زیر نظر سرهنگ ولی نجفی (رئیس اداره قتل پلیس آگاهی مشهد) برای ریشه یابی سایر سرقت های احتمالی خود با ترفند خواستگاری و دستگیری سوداگران و افراد مرتبط با این حادثه همچنان ادامه دارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا