ترندهای روز

نقشه شوم باند تبهکاران حرفه‌ای برای شهروندان

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

سه مرد و یک زن که با تشکیل باند سرقت در کسوت مسافری اقدام به سرقت خودرو کرده بودند، توسط قضات دادگاه کیفری یک استان تهران به حبس محکوم شدند.

خرداد سال گذشته در این روزها راننده یک خودروی سواری به پلیس آگاهی رفت و از سرقت خودروی خود توسط یک باند خبر داد و در توضیح این حادثه گفت: ساعت ۲۲ آخرین مسافرم را سوار کردم. خیابان هفتم تیر پیاده شدم و می خواستم به خانه بروم که سه جوان از من خواستند آنها را به شهریار ببرم. چون خسته بودم و می خواستم به خانه بروم قبول نکردم اما بلافاصله مبلغی را پیشنهاد کردند که وسوسه شدم و قبول کردم. یکی از آنها در صندلی جلو و دو نفر دیگر در عقب نشستند.

وقتی از شهر خارج شدیم و تقریباً به مکانی خلوت نزدیک شهریار رسیدیم، دو نفر که روی صندلی عقب نشسته بودند، ناگهان چاقویی را به پهلو و گردنم زدند و تهدید کردند که اگر بی سر و صدا از ماشینم پیاده نشوم، مرا خواهند کشت. من هم از ترس جان ایستادم و از ماشینم پیاده شدم و سریع ماشینم را دزدیدند و رفتند.

وی افزود: از آنجایی که در آن زمان و در آن منطقه به سختی خودرو از آنجا عبور می کرد، به سختی توانستم خودم را به شهر برسانم. الان ازشون شکایت دارم

در حالی که ماموران به دنبال ردیابی ۳ سارق مرد بودند، دومین شکایت مشابه به پلیس گزارش شد. راننده ای که به پلیس آگاهی مراجعه کرده بود در توضیح این حادثه گفت: ساعت ۲۳ شب از شهریار به سمت تهران در حال رانندگی بودم که سه جوان از من خواستند با کرایه بالا آنها را به تهران برسانم و آنها وسط من را با چاقو تهدید کردند. از جاده دزدیده شده

بعدها شکایت های مشابه به چهار مورد رسید و فرضیه سرقت های سریالی توسط یک باند قوت گرفت.

با ادامه تحقیقات پلیسی مشخص شد دو مرد قصد فروش خودروی پژو ۴۰۵ با پلاک دستکاری شده را دارند که بلافاصله پلیس وارد عمل شده و دو فروشنده را دستگیر و پس از بررسی های انجام شده مشخص شد خودرو متعلق به خودرو است. به یکی از شاکیان پرونده. است.

دو متهم به نام‌های اکبر و شهروز که دارای سوابق کیفری نیز بودند در بازجویی‌ها به سرقت چهار خودرو با همدستی دوستشان نادر اعتراف کردند و در توضیح ماجرا گفتند: پس از سرقت خودروها به باغی از زن جوانی به نام فریبا. ما می رفتیم و ماشین را آنجا مخفی می کردیم تا در فرصت مناسب بفروشیم.

با اعترافات صریح متهمان نادر و فریبا دستگیر و به اتهامات خود اعتراف کردند.

پس از تکمیل تحقیقات، پرونده برای رسیدگی به شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد.

در دادگاه چه گذشت؟

در ابتدای جلسه چهار شاکی پرونده با تشریح جزییات این حادثه خواستار اشد مجازات برای سارقان شدند.

پس از آن اکبر و شهروز یکی یکی به ایستگاه رفتند و به سرقت ۴ خودرو اعتراف کردند.

پس از آن نادر به جایگاه رفت و با رد اتهام خود اظهار داشت: نه چاقویی برای تهدید شخصی داشتم و نه در سرقت ها برنامه ای داشتم و فقط در جریان سرقت ها با دوستانم همراهی می کردم.

فریبا در پایان به سمت جایگاه رفت و گفت: من در شهریار باغی دارم و به دلیل دوستی با شهروز هیچ وقت از او درباره ماشین هایی که به باغم می آورد نپرسیدم. نمی‌دانستم ماشین‌ها دزدیده شده‌اند و آن‌ها آنها را به باغ من می‌آوردند تا از پلیس پنهان شوند وگرنه من اصلاً به آنها اجازه نمی‌دادم این کار را انجام دهند.

در پایان جلسه قضات برای صدور حکم به شور آمدند و شهروز و اکبر را به پنج سال و نادر را به دو سال حبس محکوم کردند. فریبا نیز به هفت ماه حبس محکوم شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا