فناوری

 نقش موثر اپراتورهای موبایل در توسعه مراکز نوآوری کشور

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

موبنا همزمان با افتتاح پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی و برج نوآوری از واگذاری بخش مهمی از فعالیت های هوش مصنوعی به این مرکز خبر داد. این اپراتور با سرمایه گذاری گسترده در زمینه پشتیبانی و توسعه مراکز نوآوری، یکی از معدود شرکت های ایرانی است که همگام با شرکت های بزرگ دنیا در این زمینه فعالیت می کند.

همانطور که اخیرا مدیرعامل موبایل اول اعلام کرده است، پروژه مذکور می تواند بخشی از خلاء نیروی انسانی متخصص در صنایع را پر کند. به گفته اخوان بهادی، در صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات، اپراتورهای ارتباطی کشور سالانه چند صد میلیون دلار برای خرید نرم افزار و سخت افزار از خارج از کشور پرداخت می کنند. سخت افزار قابل درک است، اما نرم افزار واقعا منطقی نیست و ما فقط به نیروی انسانی نخبه نیاز داریم.

مدیرعامل شرکت معبرال با بیان اینکه دانشگاه ها مملو از نیروی انسانی نخبه و باهوش هستند، گفت: هیچ راهی برای نزدیک شدن صنعت مخابرات و دانشگاه به یکدیگر وجود ندارد و بحث صرف انعقاد قرارداد پژوهشی نیست. . وقتی دو مجموعه به صورت فیزیکی در کنار هم قرار گیرند، برکاتی وجود دارد.

لازم به ذکر است طرح مراکز نوآوری در جهان با هدف ایجاد مکانی امن برای تعامل و همکاری تیم ها و افراد خلاق ایده پرداز مطرح شد و ماموریت اصلی آنها تامین منابع و پشتیبانی فنی از کارآفرینان است. استارت آپ ها و کسب و کارهای کوچک.

مراکز نوآوری به عنوان محور اصلی توسعه فناوری ها و پیوند فضای دانشگاهی با صنعت، نقش بسیار مهمی در جامعه ایفا می کنند. این مراکز با هدف توسعه فناوری ها ارتباط بین دانشگاه و صنعت را تسهیل می کنند. برای دستیابی به این هدف، این مراکز به دنبال یافتن راه‌حل‌های جدید و ایده‌های خلاقانه هستند که بتواند به توسعه فناوری‌ها و ارتباط فضای دانشگاهی با صنعت کمک کند.
پست های مشابه

اپراتورهای تلفن همراه در دنیا به دلیل حضور فعال در حوزه فناوری های ارتباطی، به عنوان یکی از بزرگترین سرمایه گذاران در زمینه راه اندازی مراکز نوآوری شناخته می شوند. این اپراتورها در دنیا با استفاده از تجربیات خود در زمینه فناوری های ارتباطی به راه اندازی مراکز نوآوری کمک می کنند.

در دنیا بسیاری از مراکز نوآوری در زمینه توسعه فناوری ها و ارتباط فضای دانشگاهی با صنعت موفقیت چشمگیری داشته اند. به عنوان نمونه های موفق مراکز نوآوری در جهان می توان به مراکز نوآوری MIT و استانفورد در آمریکا، مرکز نوآوری کالج امپریال در انگلستان، مرکز نوآوری KAIST در کره جنوبی و مرکز نوآوری Tsinghua در چین اشاره کرد.

میزان سرمایه گذاری برخی از این اپراتورها نیز اعداد جالبی است که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت. در کره جنوبی، اپراتور تلفن همراه SK Telecom مرکز نوآوری Daejeon Innopolis را با همکاری دولت محلی و دانشگاه ها راه اندازی کرده است. این مرکز شامل ۷۰ شرکت و استارت آپ فعال در حوزه فناوری های ارتباطی و اینترنت اشیا می باشد. SK Telecom برای راه اندازی این مرکز حدود ۱۵۰ میلیون دلار سرمایه گذاری کرده است.

اپراتور تلفن همراه Orange در فرانسه همچنین مرکز نوآوری Orange Gardens را با همکاری دانشگاه Nice Sophia Antipolis راه اندازی کرده است. این مرکز شامل ۵۰۰ محقق فعال در حوزه فناوری های ارتباطی است. در مجموع، نارنجی حدود ۲۰۰ میلیون یورو برای راه اندازی این مرکز سرمایه گذاری کرده است.

اپراتور دیگری که اطلاعات سرمایه گذاری آن جالب است Vodafone است. در انگلستان، این اپراتور مرکز نوآوری Vodafone xone را با همکاری امپریال کالج لندن راه اندازی کرده است. این مرکز شامل ۲۵ شرکت فعال در زمینه فناوری های ارتباطی و اینترنت اشیا می باشد. در مجموع، Vodafone حدود ۲۳ میلیون پوند برای راه اندازی این مرکز سرمایه گذاری کرده است.

اپراتور آخر مربوط به آلمان است. اپراتور تلفن همراه Deutsche Telekom مرکز نوآوری Hub:Raum را با همکاری دانشگاه RWTH آخن راه اندازی کرده است. این مرکز شامل ۲۵ شرکت فعال در زمینه فناوری های ارتباطی و اینترنت اشیا می باشد. دویچه تلکام در مجموع حدود ۴۰ میلیون یورو برای راه اندازی این مرکز سرمایه گذاری کرده است.

می توان گفت اپراتورهای تلفن همراه در دنیا با همکاری دانشگاه ها و صنعت برای راه اندازی مراکز نوآوری با هدف اتصال صنعت و دانشگاه سرمایه گذاری کرده اند و این اقدامات کمک زیادی به توسعه فناوری های نوین و ایجاد ارتباط کرده است. فضای دانشگاهی با صنعت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا