بانک و بیمه

نقش کلیدی بانک کشاورزی در تامین امنیت غذایی کشور

به گزارش افق میهن به نقل از روابط عمومی بانک کشاورزی، متقی نیا گفت: بانک کشاورزی بیش از ۹۰ سال است که با تامین مالی توسعه کشاورزی پایدار و تامین غذای کافی و سالم برای همه از امنیت غذایی کشور حمایت می کند. مردمی بودن و پایداری سفره هموطنان سخت است، تصریح کرد: سازمان های مرتبط با امنیت غذایی از جمله سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو)، برنامه جهانی غذا (WFP) و صندوق بین المللی توسعه کشاورزی (صندوق بین المللی توسعه کشاورزی) روز جهانی غذا به عنوان فرصتی برای افزایش آگاهی جهانی از مقوله تغذیه سالم، حمایت از کشاورزی پایدار و رسیدگی به موانع و مشکلات در راه دستیابی به امنیت غذایی و بانک کشاورزی به عنوان یک نهاد تخصصی که به دلیل وجود بسیاری در شکل گیری است. وی با تجارب موفق پروژه های بین المللی و ملی در زمینه فقرزدایی و تحکیم زیرساخت های امنیت غذایی کشور، گرامیداشت این روز را تاکیدی بر ارزش تلاش های انجام شده در این راه می داند.

وی افزود: اجرای موفق طرح بین المللی تامین مالی خرد با رویکرد بانکداری پیوندی با حمایت و همکاری صندوق توسعه کشاورزی سازمان ملل متحد (IFAD) و توانمندسازی زنان و جوانان روستایی در ۲۰۰۰ روستا، موفقیت در طرح توانمندسازی روستایی است. بانوان در راستای راه اندازی کانون تعالی آپراکا و … و پرداخت میلیاردها ریال تسهیلات برای تامین مالی هزاران طرح و برنامه داخلی در راستای رونق تولید محصولات کشاورزی و صنایع وابسته و حمایت امنیت غذایی کشور از جمله اقدامات بانک کشاورزی در زمینه تحقق شعارهای سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو).

متقی نیا خاطرنشان کرد: «حق بر غذا برای زندگی بهتر و آینده ای بهتر» شعار روز جهانی غذا در سال ۲۰۲۴ است. این بدان معناست که تأمین غذای کافی و سالم برای همه افراد در جهان یک مسئولیت مشترک است و بانک کشاورزی ذاتاً خوش شانس است که در این راستا گام بر می دارد.

رئیس بانک کشاورزی تصریح کرد: تاثیر امنیت غذایی بر ثبات اجتماعی و سیاسی کشورها قابل انکار نیست. همچنین دسترسی به غذای سالم و کافی عامل اصلی تداوم و بقای جوامع بشری است و ارضای این نیاز اساسی انسان در سلسله مراتب نیازهای اساسی انسان، شرایط جسمی و روانی را برای رشد شخصیت و شکوفایی آن ایجاد می کند. استعدادها و در نتیجه رشد جوامع و پیشرفت کشورها.

وی تصریح کرد: تغییر اقلیم، کاهش منابع آب، افزایش تقاضا برای غذا و نابرابری در دسترسی به مواد غذایی از جمله چالش های کلیدی پیش روی جهان است و برنامه ریزی برای رفع این مسائل از طریق توسعه کشاورزی پایدار و تلاش دانش بنیان برای حل کاهش ضایعات مواد غذایی و توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی، استفاده از فناوری های نوین و دانش نخبگان برای تسریع و تسهیل در تولید مواد غذایی و البته توجه به محیط زیست و حفظ و حراست از منابع طبیعی راهکارهایی هستند که به آن کمک می کنند. این امر مورد توجه سازمان های مربوطه از جمله بانک کشاورزی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا