اقتصاد جهان

نقص موتور رولز-رویس، برخی هواپیماها را زمین گیر کرد

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از یورونیوز، صنعت هوانوردی جهانی نیز در سال جاری با چالش هایی مواجه شد. پیش از این، در ماه ژانویه، یک هواپیمای بوئینگ ۷۳۷-مکس در پرواز خطوط هوایی آلاسکا با مشکل باز شدن درب اضطراری حین پرواز مواجه شد.

اکنون نقص موتور رولزرویس در یک هواپیمای کاتای اقیانوس آرام، این شرکت هواپیمایی با پرچم هنگ کنگ را مجبور به لغو ۲۴ پرواز برگشت و به طور موقت بقیه ناوگان A350 خود را در انتظار بازرسی های ایمنی متوقف کرده است.

این مشکل روز دوشنبه زمانی آشکار شد که یک پرواز به زوریخ به دلیل خرابی موتور مجبور به بازگشت شد.

این شرکت هواپیمایی روز سه شنبه هشت پرواز از هنگ کنگ به سنگاپور را لغو کرد. پروازها به مقاصد مهم آسیایی مانند تایپه، بانکوک، اوزاکا و توکیو نیز لغو شد. تنها یک پرواز بوئینگ ۷۷۷-۳۰۰ مجاز به پرواز از هنگ کنگ به سنگاپور بود.

این خبر باعث شد سهام رولز رویس در روز دوشنبه حدود ۲.۷ میلیارد پوند (۳.۲۱ میلیارد یورو) سقوط کند. با زیان ۶.۱۴ درصدی ارزش سهام این شرکت، قیمت هر سهم در بورس صبح روز سه شنبه ۵.۵۳ یورو اعلام شد.

Cathay Pacific اعلام کرده است که ۴۸ هواپیما را به عنوان یک اقدام پیشگیرانه بازرسی خواهد کرد. این عمدتا به این دلیل است که این موضوع در تمام هواپیماهای A350 در سراسر جهان بی سابقه است.

موتور رولزرویس XWB-97 در حال حاضر در جت های A350-1000 استفاده می شود، جایی که مشکل موتور برای اولین بار گزارش شد.

با این حال، این شرکت هواپیمایی هنوز جزئیات بیشتری در مورد اینکه کدام قسمت موتور به طور خاص خراب شده است، منتشر نکرده است.

Cathay Pacific با ۱۸ هواپیمای A350-1000 در ناوگان خود بیشترین تعداد هواپیمای A350 را در بین خطوط هوایی جهان دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا