ترندهای روز

نمایشگاهی برای بوییدن رایحه نقاشی‌ها

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

یک نمایشگاه هنری در بریتانیا تجربه جدیدی را برای بازدیدکنندگان فراهم کرده است. در این نمایشگاه نقاشی‌های پیشارفائلی به نمایش درآمده است که بازدیدکنندگان می‌توانند همزمان بوی هر نقاشی را استشمام کنند.

موسسه هنرهای زیبای باربر در دانشگاه بیرمنگام قصد دارد نمایشگاهی از شاهکارهای پیشا-رافائلی برگزار کند که به علاقه مندان اجازه می دهد نقاشی ها را ببینند و بوی آن را حس کنند.

«گاردین» نوشت، در این نمایشگاه که از ۱۱ اکتبر برگزار می شود، تابلوی «دختر کور» (۱۸۵۴-۱۸۵۶) اثر جان اورت میلی را نشان می دهد که دختری نابینا را با فرد دیگری در نزدیکی چمنزاری زیر ابرها در حال استراحت نشان می دهد. تاریک و رنگین کمان را به تصویر می کشد، با رایحه علف سبز و خاک مرطوب همراه خواهد بود تا فضای حومه انگلیسی پس از باران را بازسازی کند.

نمایشگاهی برای استشمام بوی نقاشی“دختر کور” (۱۸۵۴ تا ۱۸۵۶) اثر “جان اورات ملی”

همچنین تابلوی «قدیس کلیسای شرقی» اثر سیمون سلیمان که در آن مردی با هاله ای از نور در حالی که ظرف عود در دست دارد به همراه رایحه عود و چوب کهربا به نمایش گذاشته شده است.

این عطرها توسط هر بازدید کننده ای با فشار دادن دکمه ای در پخش کننده نزدیک منتشر می شود. کسانی که ترجیح می دهند فقط به تصاویر نگاه کنند، می توانند از عطرها صرف نظر کنند.

در این نمایشگاه که «عطر و هنر پیش رافائلی» نام دارد، آثاری از «دانته گابریل روستی» و «جان ویلیام واترهاوس» نیز به نمایش گذاشته شده است که از نهادهای دولتی و مجموعه های خصوصی به امانت گرفته شده است.

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا