فرهنگ و هنر

نمایشگاه بهاره با عنوان عید تا عید برگزار می‌شود

رئیس اتاق اصناف تهران گفت: با توجه به تقارن عید نوروز و ضیافت رمضان که دو رویداد مهم کشور است، نمایشگاه بهاره با عنوان عید تا عید برای عرضه محصولات ایرانی تا سقف ۶۰ درصد برگزار می شود. تخفیف برای محصولات حمیدرضا روستاگر در نشست خبری نمایشگاه های عرضه مستقیم کالا […]

رئیس اتاق اصناف تهران گفت: با توجه به تقارن عید نوروز و ضیافت رمضان که دو رویداد مهم کشور است، نمایشگاه بهاره با عنوان عید تا عید برای عرضه محصولات ایرانی تا سقف ۶۰ درصد برگزار می شود. تخفیف برای محصولات
حمیدرضا رستگار در نشست خبری نمایشگاه های عرضه مستقیم کالاهای بهاره و ضیافت ماه مبارک رمضان با بیان اینکه اتاق اصناف، اتحادیه ها و اصناف در زمینه های مختلف به آحاد جامعه خدمات ارائه می کنند، تصریح کرد: اتاق اصناف و زیرمجموعه های آن در حوزه تولید، توزیع و خدمات نقش ارزنده ای در کشور دارند و با توجه به سابقه اقشار مختلف، مهم ترین قشر جامعه هستند که ذائقه مردم را می شناسند. و بتواند محصولات مورد نظر را در اختیار جامعه قرار دهد.
وی با تاکید بر اینکه بر اساس قانون توزیع کالا به صورت مستقیم در اختیار اصناف قرار دارد، تصریح کرد: نمایشگاه بهاره فرصتی برای تولیدکنندگان، توزیع کنندگان و مصرف کنندگان است تا کالاها را با بالاترین کیفیت و نازلترین قیمت و نیازهای لازم تهیه کنند. استاندارد برای مردم به جلساتی که اتاق اصناف با وزارت حراست برگزار کرد، امسال این مراسم به بهترین شکل برگزار شد.
خواهد بود.


رستگار با بیان اینکه این رویداد از ۲۴ تا ۲۵ اسفندماه در پنج نقطه تهران شامل فضاهای شرق، غرب، جنوب، مرکز و شمال برگزار می شود، خاطرنشان کرد: سیاست این نمایشگاه تنظیم بازار کالاهای مختلف و مهمترین دغدغه برگزاری غیرقانونی رویدادها با نام این نمایشگاه ورود افراد خارج از مسیر قانونی است در حالی که اساساً در قانون هیچ مسئولیتی برای آنها در نظر گرفته نشده است.
وی با تاکید بر اینکه برگزاری نمایشگاه در هر حوزه اصناف نیازمند سازوکار است، تاکید کرد: این نمایشگاه ارتباط مستقیمی با وضعیت معیشتی مردم دارد و جلساتی برای عرضه کالا با قیمت مناسب برگزار شده تا کالا در اختیار مردم قرار گیرد. مصرف کننده تحت نظارت دقیق گرفتن
رستگار تصریح کرد: افراد غیرمجاز وارد توزیع کالا می شوند، محصولات نامناسب توزیع می شود و گاهی اجناس مسروقه بدون شناسنامه و فاکتور به فروش می رسد چرا که قانون اتاق اصناف را موظف به نظارت بر این موضوع کرده و هرگونه نمایشگاهی خلاف مقررات تلقی می شود.
وی با تاکید بر اینکه راه اندازی هر بازاری بدون مصوبه کارگروه تنظیم بازار خلاف قانون است، تصریح کرد: نمایشگاه بهاره طبق قانون و با نظارت دقیق، کالا را با قیمت عادلانه در اختیار مصرف کننده قرار می دهد و در این صورت تخفیف از ۵ تا ۶۰ درصد برای کالاها در نظر گرفته شده است که کمترین آن مربوط به نفت و بیشترین آن مربوط به عرضه پوشاک است.
در این نشست احمد ابوالحسنی نایب رئیس اتاق اصناف تهران نیز اظهار داشت: نمایشگاه بهاره به مدت ۱۰ روز در پنج نقطه شهر تهران شامل پارک ارم، فرهنگسرای اشراق، فرهنگسرای خاوران، مسجد تهران و آفتاب برپا می شود. شهر از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۷ و در ایام مصادف با ماه مبارک. ماه مبارک رمضان از ساعت ۱۵ تا ۲۲ برگزار می شود.
وی هدف از برگزاری این رویداد را دسترسی مردم به کالاهای ارزانتر عنوان کرد و تاکید کرد: تولیدکنندگان می توانند بدون واسطه محصولات خود را با قیمت مناسب در اختیار مصرف کنندگان قرار دهند و بازرسان نیز بر روند برگزاری و عرضه کالا نظارت خواهند داشت.
به گزارش ایرنا؛ ابوالحسنی با بیان اینکه فضای ویژه ای برای عرضه کالاهای اساسی در نظر گرفته شده است، تاکید کرد: محصولاتی مانند گوشت، مرغ، شکر و روغن از کالاهای بازار تنظیمی هستند که در نمایشگاه بهاره بر اساس قیمت روز و کمتر از عرضه در فروشگاه ها به فروش می رسند. . فروخته خواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا