فرهنگ و هنر

نمایشگاه کتاب تا پایان روز دوم ۷۴ میلیارد تومان فروخت :: ایران تحلیل

با ارائه آمار فروش نمایشگاه تا پایان روز دوم، نمایشگاه کتاب در بخش حضوری ۵۲ میلیارد تومان و در بخش مجازی ۲۲ میلیارد تومان فروخت.

به گزارش ایران تحلیل، علی رمضانی معاون و سخنگوی سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در دومین نشست خبری خود امروز (جمعه ۲۱) اردیبهشت) در مصلی برگزار شد، تصریح کرد: سومین روز نمایشگاه با حضور انبوه مردم در حال برگزاری است و نمایشگاه به کندی ادامه دارد و مردم از امکانات ناشران استفاده می کنند.

وی با بیان اینکه امروز ۳۸ نشست در نمایشگاه برگزار می شود، افزود: عصر جمعه ۲۱ اردیبهشت برنامه «دختر ماه» در حیاط سالن اصلی برگزار می شود. همچنین به دلیل مصادف شدن با مرحله دوم شورای اسلامی، سه شعبه اخذ رای با مجموع ۱۵ صندوق الکترونیکی در نمایشگاه نصب شده است. همانطور که قبلا اعلام شده بود، امروز نمایشگاه کتاب تا ساعت ۲۱ ادامه دارد.

رمضانی با اشاره به نظرسنجی های روز دوم گفت: تهویه مناسب و هوای خوب سالن، مکان مناسب تر برای کودکان و نوجوانان و برنامه های جذاب کیوسک کتاب سه نقطه قوت و عدم جابجایی ساعات بازدید است. عدم اطلاع از برنامه جانبی و خرابی دستگاه استندآپ تاچ باری بر دوش ناشران است. نقاط ضعف نمایشگاه کتاب در نگاه مردم بوده است. همچنین مردم می خواهند تعداد دستگاه های شارژ موبایل را افزایش دهند. علاوه بر این، امروزه گاری های چرخدار در دسترس هستند تا مردم مجبور نباشند آنچه را که می خرند با دست حمل کنند.

وی با اشاره به موضوع نظرسنجی نمایشگاه «مردم با چه خودروهایی به نمایشگاه آمدند» گفت: تقریبا نیمی از مردم با مترو به نمایشگاه آمدند; ۴۸ درصد با مترو، ۲۸ درصد با خودروی شخصی، ۱۰ درصد با اتوبوس، ۹ درصد با تاکسی و ۵ درصد با روش های دیگر به نمایشگاه رفتند. از مردم می خواهیم با وسایل نقلیه عمومی به بیشار بیایند. امروز در ساعات اولیه ظرفیت پارکینگ مصلی، چهل سرا و پارکینگ خیابانی تکمیل شد.

به گفته سخنگوی نمایشگاه، امتیاز مردم برای نمایشگاه روز دوم ۷۲ از ۱۰۰ است.

وی از میزان فروش کتاب تا پایان دومین روز نمایشگاه (بیستم) گفت. اردیبهشت) همچنین گفت: در بخش حضوری نمایشگاه کتاب ۵۲ میلیارد خرید کردند که ۳۶ میلیارد آن از طریق درگاه رسمی و ۱۶ میلیارد از طریق درگاه های غیررسمی (به دلیل نبود دستگاه کارتخوان) به صورت فروش کارت به کارت و نقدی. در بخش مجازی مردم ۲۲ میلیارد تومان خرید کردند که ۱۵ میلیارد آن از ناشران و ۷ میلیارد از کتابفروشان خریداری شد. در مجموع تا پایان روز دوم ۷۴ میلیارد تومان به ثبت رسید که نسبت به سال گذشته رشد چشمگیری داشته است. در مجموع تا پایان روز دوم ۲۲ میلیارد تومان در بخش مجازی فروختیم که شامل ۱۷۲ هزار نسخه کتاب ساماندهی شده در ۸۴ هزار بسته بود. سازمان پست کشور نیمی از این بسته ها را تحویل داده است.

علی رمضانی درباره تخلفات نیز گفت: روز اول یک ناشر حکم صادر کرد و پنل او یک روز تعطیل شد. دیروز (۲۰ اردیبهشت) هیئت رسیدگی به تخلفات به ۸ مورد رسیدگی و بر اساس تصمیم این هیئت غرفه یک ناشر به مدت یک روز تعطیل شد. همچنین پنل مجازی دو ناشر به مدت یک روز تعطیل شد.

به گفته رمضانی، با پایان یافتن دور دوم تبلیغات انتخابات مجلس، موج دوم تبلیغات شهری را خواهیم داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا