فناوری

نماینده آفریقای جنوبی در لاهه: اسرائیل سیاست‌های آپارتاید را در غزه اجرا می‌کند / از سال ۱۹۴۸ به طور سیستماتیک، مردم فلسطین را آواره و پراکنده کرده / کشتار جمعی فلسطینیان در غزه با یک الگوی رفتاری محاسبه شده، نمایانگر نیت اسرائیل برای نسل‌کشی است

پایگاه خبری تحلیلی میهن تجارت (mihantejarat.com):

فارس: نماینده آفریقای جنوبی در نشست امروز (پنجشنبه) دیوان بین المللی دادگستری سازمان ملل متحد بر اجرای سیاست های آپارتاید رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی های نوار غزه تاکید کرد.

خبرگزاری آناتولی گزارش داد که جلسه رسیدگی به شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی به دلیل ارتکاب جنایات جنگی علیه فلسطینیان در غزه در دادگاه بین المللی لاهه از ساعت ۹:۰۰ امروز (۱۲:۳۰ به وقت تهران) آغاز شده است.

نماینده آفریقای جنوبی تصریح کرد: اسرائیل از سال ۱۹۴۸ به طور سیستماتیک مردم فلسطین را آواره و متفرق کرده و عمداً آنها را از حق بین المللی خود برای تعیین سرنوشت محروم کرده است… ما به ویژه نگران قوانین و سیاست های تبعیض آمیز اسرائیل هستیم. که به دنبال آپارتاید کردن مردم فلسطین است».

جلسه دیوان بین المللی دادگستری از امروز آغاز شده و تا فردا ادامه دارد و قرار است در جلسه فردا به دفاع از نماینده رژیم صهیونیستی رسیدگی شود.

نماینده آفریقای جنوبی تاکید کرد که نسل کشی “هرگز از قبل اعلام نمی شود” اما دیوان بین المللی دادگستری “۱۳ هفته شواهدی دارد که نشان دهنده الگوی رفتاری است که اقدامات ادعایی نسل کشی را توجیه می کند”.

وی با تاکید بر اینکه اوضاع غزه نیازمند مداخله دیوان بین المللی دادگستری است، از دیوان بین المللی دادگستری خواست تا اقداماتی مانند پرونده روهینگیا علیه رژیم صهیونیستی اتخاذ کند.

نماینده آفریقای جنوبی با اشاره به این موارد تصریح کرد: کشتار دسته جمعی فلسطینیان در غزه با الگوی رفتاری محاسبه شده توسط اسرائیل نشان دهنده قصد آنها برای نسل کشی است.

تیم حقوقی آفریقای جنوبی با تاکید بر نقض کنوانسیون حقوق بشر توسط رژیم صهیونیستی گفت: نوار غزه به زندان بسته ای تبدیل شده است که در آن نسل کشی در حال وقوع است، اسرائیل بین جنگجویان و غیرنظامیان فرقی نمی گذارد و آنچه انجام می شود در آن نسل کشی می کند. به معنای واقعی کلمه

در ۲۹ دسامبر، آفریقای جنوبی با استناد به کنوانسیون نسل کشی، شکایتی را علیه رژیم اسرائیل به دلیل جنایاتش علیه فلسطینیان در غزه به دیوان بین المللی دادگستری لاهه تسلیم کرد و از این دادگاه خواست تا اقداماتی علیه مقامات این رژیم اتخاذ کند. اسرائیل مسلط است.

وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی ادعا می کند که اظهارات آفریقای جنوبی در مورد نسل کشی مبنای واقعی ندارد و سوء استفاده از دادگاه است و آفریقای جنوبی را به همکاری با “تروریست ها” متهم می کند.

تعدادی از کشورها از جمله ترکیه، مالزی، ونزوئلا، برزیل و جمهوری اسلامی ایران از شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی حمایت کرده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا