اخبار اقتصاد ایران

نماینده مجلس: دولت چه پاسخی برای دلار ۶۰ هزار تومانی دارد؟

انتظار مردم و نمایندگان از مدیران اقتصادی، سیاسی و نظارتی کشور این است که قیمت دلار را ثابت نگه دارند تا قیمت سایر کالاهای اساسی تحت تاثیر افزایش آن قرار نگیرد و در واقع از تاثیرگذاری مسائل سیاسی و منطقه ای بر قیمت دلار جلوگیری کنند. قیمت ارز و سپس اقتصاد و معیشت مردم. .

ایران تحلیل به نقل از خانه ملت، عضوکمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه افزایش ساعتی قیمت طلا و ارز این روزها نگرانی های زیادی را برای مردم به وجود آورده است، اظهار داشت: افزایش قیمت طلا و ارز در این ایام موجب نگرانی مردم شده است. ، باعث رونق تولید، واردات خودرو و … شده بود و با وجود اینکه مجلس در این موارد قوانینی را تصویب کرد و دست دولت را باز گذاشت، اما هیچ یک از این وعده ها عملی نشده است.

ذبیح الله اعظمی ساردوی با انتقاد از عدم کنترل قیمت دلار توسط دولت گفت: قطعا بخشی از تولیدات کشور مانند بخش کشاورزی نیازمند واردات بذر، کود، سم و سایر محصولات است، بنابراین تهیه این اقلام – که برای معیشت مردم ضروری است – متاثر از قیمت ارز هستند، برای تامین معیشت مردم ضروری است، اما افزایش قیمت دلار به این موضوع آسیب می زند، در حالی که بازار از سوی دولت تعلیق یا مجازاتی برای کنترل قیمت نخواهد بود و قیمت ها به خودی خود افزایش و کاهش می یابد.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در شورای اسلامی ادامه داد: انتظار مردم و نمایندگان از مدیران اقتصادی، سیاسی و نظارتی کشور این است که قیمت دلار را ثابت نگه دارند تا قیمت سایر کالاهای اساسی تحت تاثیر قرار نگیرد. افزایش آن در واقع از تأثیر مسائل سیاسی و منطقه ای جلوگیری می کند. روی قیمت ارز و سپس اقتصاد و معیشت مردم.

وی تاکید کرد: افزایش ساعتی قیمت طلا و ارز نگرانی های زیادی را برای مردم به همراه داشته و شاهد سکوت مسئولان هستیم، لذا انتظار می رود مسئولان دولت و بانک مرکزی دلیل آن را به درستی توضیح دهند. برای شرایط فعلی و راه حل خود را با مردم در میان بگذارید. .

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وضعیت بازار در دوره اخیر نشان می دهد که دولت برنامه موثری برای کنترل بازار و تورم ندارد، تصریح کرد: اگرچه دولت در تبلیغات انتخاباتی خود، شعار کنترل تورم، ساخت مسکن، رونق تولید، واردات خودرو و… داده بود و اگرچه مجلس در این موارد قوانین را تصویب کرد و دست دولت را باز نگذاشت، اما هیچ کدام این وعده ها به طور موثر محقق شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا