اخبار بورس

“نمایندگان محترم مجلس”، ما را به خیر شما امیدی نیست، شر مرسانید

موضوع هفته: چرا انتخابات مجلس برای مردم در بازار سرمایه مهم نیست

آیا قانون یا قوانینی را که نمایندگان مجلس برای کمک به مردم در بازار سرمایه و فشار نیاوردن آنها تصویب کردند، به خاطر دارید؟ به نظر شما چند نماینده با توجه به صلاحیت های تحصیلی (عمدتا حوزه علمیه، فلسفه و …) سازوکارهای واقعی بازار سرمایه را می شناسند یا قادر به درک آن هستند؟ باور کنید دغدغه اصلی امروز کشور اخلاق نیست چون این همه استاد اخلاق و فلسفه و روحانیت به مجلس می روند. بهتر بود این دوستان در جای دیگری به خلق الله خدمت می کردند و برخی از اقتصاددانان و کسانی که می دانند و می دانند چگونه به اقتصاد کشور کمک کنند نامزد می شدند.

«اخبار بورس»:
شاید برای شما این سوال پیش بیاید که چرا با وجود اهمیت بالای انتخاب نمایندگان مجلس و برنامه های سیاسی و اقتصادی احزاب حاکم در مجلس یک کشور در ایران، فعالان بازار سرمایه توجه چندانی به انتخابات شورای اسلامی ندارند؟
چرا اساساً نتایج نظرسنجی ها از مشارکت فعالان بازار سرمایه در انتخابات مجلس و یا حتی حامیان مسائل اقتصادی حکایت از عدم تمایل به حضور در انتخابات مجلس دارد؟

چرا افرادی که درک متوسطی از اقتصاد و شرایط اقتصادی کشور دارند برخلاف برخی اقشار جامعه کمترین تمایل را برای حضور در انتخابات مجلس از خود نشان می دهند؟

بر اساس یک نظرسنجی که اخیرا منتشر شده است، ساکنان استان تهران به طور متوسط ​​بالاترین سواد مالی را در بین استان های کشور دارند. اما چرا مشارکت مردم در انتخابات مجلس در استان تهران کمترین میزان را دارد؟

پاسخ به این سوال کار سختی به نظر نمی رسد، زیرا از دیدگاه بسیاری از کسانی که دانش نسبی از اقتصاد و ارتباط این علم با جنبه های مختلف زندگی افراد از جمله رفاه، زندگی، روانی دارند. سلامت افراد جامعه، سطح فرهنگی و تحصیلی و… دارند، اکثر نمایندگان در ایران پایین ترین سطح سواد اقتصادی را دارند و اساساً این کمبود منجر به تصویب نشدن قوانین کارآمد اقتصادی و یا حتی تصویب قوانین عجیب و غریب می شود. منجر به افزایش فساد یا فقیر شدن افراد جامعه شود.

(عکس آرشیو)

اگر نگاهی گذرا به نمایندگان مجلس یازدهم یا دوازدهم اخیراً معرفی شده بیندازید، بهتر متوجه می شوید که چرا بحران و عقب ماندگی اقتصادی کشور وجود دارد.
از نمایندگان شهرهای کوچک با رای ۱۰، ۲۰ یا ۳۰ هزار نفری (که احتمالا بر اساس میزان تبلیغات (پول، غذا یا موسیقی شاد) یا عضویت در قبایل یا قبایل معروف شهرها است، چشم پوشی کنیم. فهرست اولیه نمایندگان (مثلاً مدارک تحصیلی و رزومه کاری) معرفی شده در تهران و برخی شهرهای بزرگ ما را از ادامه توسعه اقتصادی ناامیدکننده آسوده می کند.
برای درک بهتر شرایط اسفناک علمی و اقتصادی مجلس کشور، نگاهی به هفت نفر اول لیست اصلی که در شهر تهران، اصفهان معرفی شده اند و سطح تحصیلات این بستگان بیندازید:
(لازم به ذکر است که این اسامی بر اساس اولین اطلاعیه نمایندگان مجلس در تهران تا زمان نگارش مقاله می باشد.)

۱- سید محمود نبویان:

مدرک تحصیلی: سمینار – دانشیار گروه فلسفه مؤسسه امام خمینی (ره)
جملات کوتاه و نوع نظر:

  • یکی از منتقدان اصلی مذاکرات هسته ای ایران و آمریکا در دولت روحانی
  • یکی از مخالفان اصلی اجرای قوانین FATF در ایران: FATF ابزاری است که در اختیار اسرائیل و آمریکاست و ابزاری برای اخلال در اقتصاد نظام اسلامی (برنامه جهان آرا).
  • یکی از حامیان طرح اسلامی سازی علوم در دانشگاه ها
  • مخالفان مذاکره برای رفع تحریم ها و حامیان ایستادگی و مقاومت

۲- حمید رسایی:

مدارک تحصیلی: سمینار
جملات کوتاه و نوع نظر:
شاید نیازی به معرفی او و سخنرانی های جنجالی اش نباشد.

  • برگزارکننده کنفرانس منتقدان برجام در سال ۲۰۱۳
  • صحبت های جنجالی علیه مهدی هاشمی رفسنجانی و پدرش
  • تفسیر تتلو

۳- امیرحسین طبتی منفرد (متولد ۱۳۷۷)

مدرک تحصیلی: Ph.D. در علوم سیاسی و اندیشه سیاسی
جملات کوتاه و نوع نظر:

  • احتمالا شما هم با دیدگاه و نگاه او در برنامه جهان آرا آشنا هستید و نیازی به معرفی او نیست.

۴- سروان محمد باقر قالیباف:

مدرک تحصیلی: Ph.D. در جغرافیای سیاسی
جملات کوتاه و نوع نظر:

  • بالاخره ما چه کسی هستیم که درباره نظرات کاپیتان قالیباف اظهار نظر کنیم؟ آیا ما جرات انجام چنین کاری را داریم؟
    کافی است به مصاحبه ها و شعارهای اقتصادی او قبل از انتخابات ریاست جمهوری یا مجلس در دوره قبل مراجعه کنید تا خیالتان از سپردن سکان اقتصاد به کاپیتان راحت شود.

۵- رضا تقی پور انوری:

مدرک تحصیلی: کارشناسی ارشد
جملات کوتاه و نوع نظر:

  • محمود احمدی نژاد وزیر ارتباطات که مسئولیت های متعددی در شرکت مخابرات دارد و تحریم های مکرر اتحادیه اروپا و وزارت خزانه داری آمریکا جایی برای بیان نظراتش باقی نمی گذارد.
  • او موتورهای جستجوی خارجی را ابزار جاسوسی بیگانگان می داند و معتقد است که به دلیل انسان گرایی و لیبرالیسم، اساس اینترنت کنونی را تشکیل می دهند. (لازم به ذکر است که وی سال ها به عنوان وزیر ارتباطات در دولت خدمت کرده است.)
  • این اینترنت برای جامعه خطرناک است و نیاز به تعریف مجدد دارد…

۶-دکتر روح الله ایزدخواه

مدرک تحصیلی: دکتری مدیریت فناوری
جملات کوتاه و نوع نظر:

  • پیشنهاد ایجاد مدارس مسجد محور در مجلس (که به تصویب رسید)
  • از جمله اخبار جالبی که در پایگاه خبری آن منتشر شده می توان به دیدار با پیشکسوت شیمی مسیحی و تبریک سال نو وی اشاره کرد که در نوع خود جالب توجه است. خدا رحمت کنه قهرمان رو

۷- مرتضی آقا تهرانی:

مدرک تحصیلی: حوزه علمیه – البته از مقطع کارشناسی به بعد. فوق لیسانس و دکتری از فلسفه در دانشگاه های کانادا و آمریکا غافل نشوید!
جملات کوتاه و نوع نظر:

  • فکر نمی‌کنم نیازی به تکرار نظر او باشد.
  • استاد اخلاق در شورای دولت؛ در دولت محمود احمدی نژاد!
  • در زمان آقای احمدی نژاد به اعضای کابینه خود درس اخلاق می داد. اینکه چرا بسیاری از شاگردان وی در حال حاضر در زندان هستند جای سوال دارد.

۸- امیرحسین بانکی پور فرد (نماینده اصفهان)

مدارک تحصیلی: عضو هیئت علمی دانشکده الهیات دانشگاه اصفهان
جملات کوتاه و نوع نظر:

  • با توجه به اینکه ایشان در مجلس یازدهم رئیس کمیسیون تلفیق طرح جوانان جمعیت و حمایت خانواده بودند، شاید لازم نباشد به نتایج درخشان عملکرد ایشان در این سمت اشاره شود.
  • سخنرانی در مورد عروسی دختران مذهبی از دانشگاه جامع الزهرا

۹- عباس مقتدایی (نماینده اصفهان)

مدرک تحصیلی: کارشناسی ارشد معارف اسلامی از دانشگاه امام صادق (ع) – دکتری روابط بین الملل از دانشگاه آزاد
جملات کوتاه و نوع نظر:
اهداف اصلی کاندیداتوری وی در انتخابات مجلس:

  • با تحقق اهداف و ارزش های مندرج در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به عنوان بهای خون شهدای انقلاب اسلامی و کسب رضایت الهی از این رهگذر، به تکمیل زنجیره مردمی کمک کنید.
    من به اینجا آمدم تا با تمام مهارتهای شخصی که در دانشگاه امام صادق (ع) کسب کردم و تجربیات حاصل از آن، خالصانه به جامعه خدمت کنم تا بتوانم از رنج مردم بکاهم و نیازهای آنها را برآورده کنم (به یاری خداوند).
  • باور کنید ما از علما و علمای دانشگاه امام صادق(ع) خیلی چیزهای خوب گرفتیم و نیازی به برجسته کردن آن نبود.
    برای اینکه نمایندگان شهرهای کوچکتر را بیش از حد مورد آزار و اذیت قرار ندهیم به بررسی برخی از علمای این شهرها که وارد مجلس شده اند می پردازیم:

۱۰-علی اکبر علیزاده برمی (تعداد آراء ۱۱۱۴۷ نماینده دامغان)

مدرک تحصیلی: در سن ۵۶ سالگی دکترای علوم دفاعی گرفت
جملات کوتاه و نوع نظر:
با توجه به سمت های ایشان در سپاه و بسیج و همچنین مدارک تحصیلی، احتمالاً تنها می توانیم به توان دفاعی ایشان تکیه کنیم و وارد جزئیات سیاسی و اقتصادی نمی شویم.

۱۱- جواد حسینی کیا (تعداد آراء ۱۱۰۰۲ نماینده سنقر)

مدرک تحصیلی: سمینار
رزومه و فعالیت های وی:
سوابق:

  • مسئول روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه ۱۳۷۱-۱۳۷۱
  • معاون هيئت حاكم دانشگاه رازي و رئيس دبيرخانه كميته انتخاب استاد و عضو كميته انضباطي دانشجويي ۹۷-۱۳۹۶
  • نمایندگان دانش‌آموزان و دانش‌آموختگان شهرستان سنقر کلیایی در مجمع نمایندگان دانشجویی و دانش‌آموختگان سمینار قم در ترم پنجم (۹۳-۱۳۹۳)
  • نمایندگان طلاب و اعضای هیأت علمی کرمانشاه در مجمع نمایندگان طلاب و هیئت علمی ترم ششم حوزه علمیه قم (۱۳۹۱–۱۳۸۸)
  • همکاری با مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) از سال ۱۳۷۷ و انجام وظایف با عناوین زیر:
  • مسئول امور فارغ التحصیلان
  • مسئول اجرای دوره های کارشناسی ارشد و دکتری
  • مسئول مدیریت پایان نامه
  • باور کنید حتی فکر کردن به وظایف فعلی او در قانونگذاری برای ۸۵ میلیون نفر با موفقیت هایی مانند هدایت امور دانشگاه یا تدریس معارف اسلامی نیز دشوار و غیرقابل باور است.

در هر صورت با ۱۱ هزار رای، دانش سمینار و تجربه در تدریس اخلاق یا تربیت، قوانین مهم و موثری را برای ۸۵ میلیون نفر در ایران تصویب خواهند کرد.

آخرین کلمه:

این تنها آموزش و رزومه ۱۱ نفر از ۲۹۰ نماینده دوره دوازدهم است. حالا بگویید کدام یک از این عزیزان با این سطح دانش می توانند به اقتصاد فلج شده کشور کمک کنند. به نظر شما چرا بسیاری از ما که دغدغه هایمان به خرید گوشت قرمز و لوازم خانگی محدود می شود باید برای نجات اقتصاد کشور به این عزیزان رای دهیم؟

وضعیت برای فعالان بازار سرمایه کشور از این هم بدتر است. آیا قانون یا قوانینی را که نمایندگان مجلس برای کمک به بازار سرمایه و فشار ندادن به بازار سرمایه تصویب کردند، به خاطر دارید؟ به نظر شما چند نماینده با توجه به صلاحیت های تحصیلی (عمدتا حوزه علمیه، فلسفه و …) سازوکارهای واقعی بازار سرمایه را می شناسند یا قادر به درک آن هستند؟

باور کنید دغدغه اصلی امروز کشور اخلاق نیست، این است که این همه استاد اخلاق، فلسفه و روحانیت به مجلس می روند. بهتر بود این دوستان در جای دیگری به خلق الله خدمت می کردند و برخی از اقتصاددانان و کسانی که می دانند و می دانند چگونه به اقتصاد کشور کمک کنند نامزد می شدند.

پایان مقاله

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا