اخبار اقتصاد ایران

نمایندگان کارگران بدون توافق جلسه شورای عالی کار را ترک کردند

عضو کارگری شورای عالی کار اعلام کرد که نمایندگان کارگری بدون توافق در خصوص افزایش نرخ حداقل دستمزد در سال ۱۴۰۳ جلسه این شورا را ترک کردند.

ایران تحلیل، احمدرضا معینی (عضو شورای عالی کار) با بیان اینکه نمایندگان کارگران همگی بدون امضای افزایش دستمزد پیشنهادی دولت جلسه شورای عالی کار را ترک کردند، گفت: در چارچوب تعیین دستمزد. ، پیشنهادات کارفرما و دولت توسط گروه کارگری پذیرفته نشد.

وی با بیان اینکه گروه کارگری شورای عالی کار به دلیل عدم توجه دو طرف دیگر شورای عالی کار جلسه را ترک کرد، گفت: در آخرین لحظات دولت و کارفرمایان بحث افزایش حداقل ها را مطرح کردند. دستمزد ۳۵ درصدی که مورد تایید ما قرار نگرفت و امضا نشد. ما از این پیشنهاد اجتناب کردیم.

با وجود تورم ۴۳ درصدی، دستمزدها ۳۵ درصد افزایش یافت

علی خدایی (عضو اخراجی شورای عالی کار) به اعلام افزایش ۳۵ درصدی حداقل دستمزد سال ۱۴۰۳ و انصراف نمایندگان کارگری از جلسه بدون امضای شورای عالی کار واکنش نشان داد.

خدایی با بیان اینکه از تصمیم دوستانم در کارگروه شورای عالی کار حمایت می کنم، گفت: طبق روندی که در جلسات اخیر شورای عالی کار وجود داشت، روال به گونه ای بود که قابل پیش بینی خروج اعضای کارگری شورای عالی کار در جلسه پایانی بدون امضا.

وی افزود: روند جلسات به گونه ای بود که گروه کارفرمایی و دولت هیچ توجهی به تحلیل های گروه کارگری نداشتند و اقدام اعتراضی اعضای کارگری شورای عالی کار به نظر من موجه بود و من از تصمیم آنها حمایت می کنم. انجام میدهم.

این عضو شورای عالی کار با اشاره به اینکه «تصمیم به خروج از جلسه احتمالا بهترین تصمیم ممکن از نظر گروه کارگری بود»، تصریح کرد: با وجود این تصمیم گروه کارگری، معتقدم همکاران ما در شورای عالی کار باید در این باره توضیح داده و دفاع کنند تا تصمیم را بشنویم.

عضو هیئت مدیره مرکز هماهنگی شوراهای اسلامی کشور افزود: با توجه به روند جلسات شورای عالی کار در سال گذشته و عدم توجه به درخواست ترمیم و افزایش دستمزدها در خرداد ماه. و مرداد ۱۴۰۲ طبیعی است که گروه کارگری به وعده های دولت و کارفرما برای اتفاقات عمل نمی کند. به سال آینده اعتماد نکنید.

علی خدایی ادامه داد: قطعا افزایش ۱۰ میلیون تومانی حداقل دستمزد در سال آینده تحت هیچ شرایطی پاسخگوی معیشت خانواده های کارگری نخواهد بود و این تصمیم برای افزایش ۳۵ درصدی دستمزد توسط تیم کارفرما و دولت خواهد بود. دوباره جامعه کارگری را فقیرتر می کند و بازار کار را بحران می کند.” تشدید می کند

این فعال کارگری تاکید کرد: با توجه به سبد معیشت مورد قبول دولت و کارفرما، تصویب دستمزد ۳۵ درصد خلاف قانون است. ضمناً ضوابط تورم ۱۴۰۲ در تصویب مزد لحاظ شده است و قاعدتاً این دستمزد پاسخگوی تورم سال ۱۴۰۳ نخواهد بود.

عضو شورای عالی کار در پایان تصریح کرد: در شرایطی که قانون کار نرخ تورم اعلامی از سوی بانک مرکزی را ملاک تعیین دستمزد قرار داده و امسال نیز نرخ تورم را ملاک عمل قرار داده است، دستمزد ۳۵ درصد افزایش یافت. بیش از ۴۳ درصد بود. با این توصیف باید با فعالان و تشکل های کارگری گفت وگو و مذاکره کرد تا پاسخ مناسب به دستمزد مصوب ۱۴۰۳ مشخص شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا