اخبار اقتصاد ایران

نهضت ملی مسکن فقط یک‌میلیون متقاضی مؤثر دارد | شناسایی و تأمین مسکن برای دهک‌های کمتربرخوردار

این در حالی است که وزارت راه و شهرسازی از ساخت بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن خبر داده و سرپرست معاونت مسکن این وزارتخانه گفت: این طرح یک میلیون متقاضی (۳۸ درصد) دارد.

افق میهن، مسعود بیات منش معاون مسکن و ساختمان در نشست آسیب شناسی نهضت ملی مسکن بر موضوع تامین مالی پروژه های نهضت ملی مسکن تاکید کرد و اظهار داشت: این یکی از مشکلات اساسی نهضت ملی مسکن است. نهضت ملی مسکن

وی با بیان اینکه “نزدیک به یک میلیون متقاضی موثر نهضت ملی مسکن در کشور وجود دارد”، گفت: اولویت معاونت مسکن در وزارت راه و شهرسازی تکمیل و تحویل واحدهای نهضت ملی مسکن به این افراد با استفاده از ظرفیت بانک ها در اسرع وقت. زمان ممکن است.

وی بر شناسایی متقاضیان واقعی مسکن در طرح نهضت ملی مسکن تاکید کرد و تصریح کرد: راهبرد ما باید شناسایی و تامین مسکن اقشار کم برخوردار جامعه باشد.

سرپرست معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: باید وظایف ستادی در ستاد وزارت راه و شهرسازی از جمله حمایت و حل مشکل تامین مالی پروژه ها را انجام دهیم و اجرایی را رها کنیم. موضوع به شرکت های تابعه وزارت راه و شهرسازی.

به گزارش تسنیم، به گفته مسئولان وزارت راه و شهرسازی، ساخت بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در کشور آغاز شده است. اواسط تیرماه امسال معاون سابق مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن وارد مراحل ساخت و ساز شده و بیش از ۵۰۰ هزار واحد تکمیل شده است و تکمیل واحدها در ماه های آینده شاهد جهش قابل توجهی خواهند بود.

بر اساس اظهارات معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، نهضت ملی مسکن در حال حاضر حدود ۳۸ درصد متقاضی موثر دارد. متقاضیان موثر افرادی هستند که توانسته اند کل مبلغ نهضت ملی مسکن و یا بخشی از آن را واریز کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا