ترندهای روز

نهنگ قاتلی که در استخری کوچک نگهداری می‌شود

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

کشامنک نام تنهاترین نهنگ قاتل جهان است که این روزها عکسش در شبکه های اجتماعی همه را ناراحت کرده است. فیلمی از این نهنگ گرفته شده است که نشان می دهد شمنیک بیچاره به امید بیرون آمدن به مدت ۲۴ ساعت جلوی درب استخر بی حرکت ایستاده است. این استخر کوچک محل زندگی این نهنگ در آکواریوم اقیانوس Mando Marino در آرژانتین است.

نهنگ قاتل در یک استخر کوچک نگهداری می شود

شامنک ۳۵ ساله در ۳ سالگی به همراه سه نهنگ دیگر در سواحل آرژانتین دیده شد. سپس پس از نجات در سال ۱۹۹۲ به آکواریوم ماندو مارینو منتقل شد.

در سال ۲۰۰۰، شمناک را به “بلن” بردند – نهنگ ماده در یک مخزن بتنی، اما متأسفانه بلن در آن سال مرد. در واقع، زمانی که نهنگ ماده چندی پیش برای اولین بار باردار شد، نوزاد خود را مرده به دنیا آورد و در دومین بارداری خود در سال ۲۰۰۰ مرد.

نهنگ قاتل در یک استخر کوچک نگهداری می شود

شمناک از سال ۱۳۷۹ به تنهایی در استخر کوچک خود زندگی می کند، فعالان حقوق حیوانات با مشاهده وضعیت این نهنگ بارها از متصدیان آکواریوم خواسته اند تا این حیوان را به محیط زندگی خود و در کنار نهنگ های دیگر بفرستند. اما هنوز کسی به این درخواست پاسخ مثبت نداده است.

نهنگ قاتل در یک استخر کوچک نگهداری می شود

کارشناسان بنیاد حیات وحش آرژانتین می گویند که اطلاعات دقیقی از تعداد نهنگ های قاتل در سواحل شمال بوئنوس آیرس ندارند و به همین دلیل امکان معرفی مجدد این نهنگ به این منطقه وجود ندارد. همچنین رها کردن این نهنگ در طبیعت ممکن است زندگی آن را به خطر بیندازد. چامانک ممکن است به الگوی رفتاری قبلی خود یعنی تغذیه از انسان یا تماس با انسان برگردد و گرفتار شود.

نهنگ قاتل در یک استخر کوچک نگهداری می شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا