ترندهای روز

نوبرانه‌هایی که کمتر کسی توان خرید آن‌ها را دارد

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

فصل تابستان همیشه با عرضه میوه های آبدار و رنگارنگ آغاز می شود، اما گرانی برخی از این میوه ها باعث شده همه نتوانند آن ها را خریداری کنند.

این روزها بازار میوه و تره بار به قدری گران شده که صدای هر خریداری را که از کنار این بازار رد شده بلند کرده است.

نوجوانانی که تعداد کمی از مردم توانایی خرید آنها را دارند

با نگاهی به قیمت ها می توانید متوجه شوید که همه نمی توانند میوه های تازه بخرند. چون برای خرید چند میوه باید چند صد هزار تومان هزینه کرد.

بررسی قیمت ها در یک بازار آنلاین میوه که خرید حضوری هم دارد نشان می دهد که قیمت هر کیلو گیلاس ۳۰۰ هزار تومان است که بسته به کیفیت در میوه فروشی های دیگر ممکن است کمی بالاتر یا کمتر به مشتری فروخته شود.

همچنین هر کیلو زردآلو ۲۴۰ هزار تومان در رتبه بعدی گران است.

در این میان توت فرنگی که دیگر موجود نیست همچنان قیمت بالایی دارد و با قیمتی در حدود ۱۷۸ هزار تومان به دست مصرف کنندگان می رسد.

نوجوانانی که تعداد کمی از مردم توانایی خرید آنها را دارند

با یک حساب سرانگشتی خرید سه کیلو میوه فصل برای یک خانوار حدود ۷۰۰ هزار تومان هزینه دارد که اگر هر خانواده هفته ای دو بار در سبد خرید خود میوه داشته باشد باید خیلی بیشتر از یک میلیون تومان برای میوه هزینه کند.

در همین زمینه اسدالله کارگر، رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار در گفت و گو با میزان، درباره دلایل گرانی میوه و تره بار در بازار گفت: واقعیت این است که تورم و گرانی قیمت سایر کالاها نیز در قیمت میوه ها تاثیر دارد و این موضوع قابل انکار نیست.

وی افزود: با توجه به میزان عرضه و تنوع میوه و تره بار در فصل گرم سال، انتظار می رفت روند قیمت ها نزولی باشد اما این اتفاق به گونه دیگری رخ داد.

کارگر تصریح کرد: میوه های جوان وقتی وارد بازار می شوند در ابتدا بی کیفیت و قیمت ها بالاست و به مرور زمان با افزایش کیفیت و عرضه در بازار قیمت ها متعادل می شود اما قیمت برخی میوه ها همچنان ادامه دارد. بالا در بازار

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار با اشاره به کاهش مصرف میوه در کشور گفت: کاهش خرید مردم غیرقابل انکار است و می توان گفت در انتهای لیست خرید مردم قرار دارد.

کارگر تاکید کرد: با توجه به گرانی ها، خرید خانوارها نسبت به گذشته افزایش یافته اما حجم خرید آنها کاهش یافته است تا ضایعاتی وجود نداشته باشد و این نشان از مدیریت خانوار در خرید میوه دارد.

به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار، در حال حاضر خرده فروشان سطح شهر نسبت به نرخ صنفی باید میوه را با حداکثر سود ۳۵ درصدی به فروش برسانند، اما با توجه به اینکه میوه ها تیراژ بالایی دارند، این سود به حدود ۸.۵ می رسد. به ۹ درصد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا