ترندهای روز

نوجوان 16 ساله چگونه به زورگیر تبدیل شد؟

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (irtahlil.com):

نوجوان ۱۶ ساله ای که به همراه یکی از همدستانش پس از اخاذی از راننده تاکسی اینترنتی در مشهد دستگیر شده بود به مشاور و مددکار اجتماعی کلانتری معراج مشهد از ماجرای وحشتناک خود گفت: پدرم مردی بی سواد و مردی بود. معتاد، به همین دلیل مادرم در هزینه های زندگی به او کمک می کرد.» او در خانه های مردم کار می کرد، اما دو سال بیشتر نگذشته بود که معنای طلاق را فهمیدم و مجبور شدم از برادرم که تازه به دنیا آمده بود مراقبت کنم، زیرا مادرم برای سلامتی ما از پدر معتادم جدا شد. بودن و آسایش بال هایش را گرفت.

خلاصه اینکه پدرم سرنوشت تلخ خود را دنبال کرد و من هیچ اطلاعی از او و محل زندگی اش نداشتم تا اینکه چهار سال پیش متوجه شدم پدرم به دلیل مصرف زیاد مواد مخدر صنعتی زیر یکی از پل های مشهد به خواب رفته و فوت کرده است. . دو سال بعد، مادرم با مردی که او هم به قرص متادون معتاد بود ازدواج کرد. با وجود این او در بلوار رسالت (جاده سیمان) خانه ای برای ما اجاره کرد و ما را به آنجا برد، اما من هیچ علاقه ای به ناپدری نداشتم و از او متنفر بودم. به همین دلیل وقتی دیدم نمی توانم با خانواده ام زندگی کنم، فرار کردم و به دوستانم پناه بردم، چون در یک پاتوق جمع می شدند و از راه جنایت امرار معاش می کردند. طولی نکشید که مثل آنها مشروبات الکلی و سیگار کشیدن را شروع کردم، اما برای تامین مخارجم در مشاغل مختلف مانند قصابی و تعمیر موبایل شاگرد شدم اما خیلی زود به توصیه یکی از پاتوق هایم. شروع کردم به مصرف قرص های اعصاب و روانگردان. طوری شدم که روزی ۱۰ قرص اعصاب می خوردم. حالت عادیم را از دست می دادم و برای خودنمایی و ترساندن دیگران با چاقوی تیز خود را می کشتم که خون از صورت و دستانم فواره می کرد!

۸ بار به دلیل چاقو زدن و شرکت در دعوا دستگیر شدم، اما چون نوجوان بودم به من رحم کردند و مدت زیادی را در بازداشت سپری نکردم. بالاخره با پولی که از شاگردی به دست آوردم موتورسیکلت خریدم و در حالی که هنوز گواهینامه نداشتم در کوچه ها و خیابان ها پیچ و خم می کردم تا اینکه با تشویق دوستانم موتور خوبی هستم. سوار، شروع به اخاذی و اخاذی از مردم کردم. آخرین باری که راننده تاکسی اینترنتی را به دام انداختیم و او را به مرگ تهدید کردیم، اما ای کاش…

در حالی که این نوجوان ۱۶ ساله به ۱۰ فقره زورگیری و شنود تلفنی از شهروندان اعتراف کرده بود، با دستور سرگرد فعال (رئیس کلانتری معراج مشهد) به مراجع قضایی معرفی شد تا تحقیقات تکمیلی در این خصوص انجام شود. سایر جنایات احتمالی او و همدستش.

داستان واقعی با همکاری پلیس پیشگیری خراسان رضوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا