ترندهای روز

نورالینک از تاثیر مثبت ایمپلنت مغزی خود در دومین بیمارش خبر داده است

پایگاه خبری تحلیلی منتخب (ofoghmihan.ir):

شرکت ایلان ماسک Neuralink اعلام کرده است که دومین عمل جراحی ایمپلنت مغزی بیمار “به خوبی انجام شد” و بیمار اکنون می تواند اشیاء سه بعدی بکشد و بازی های ویدئویی مانند Counter-Strike 2 انجام دهد.

بر اساس گزارش های منتشر شده، به نظر می رسد در این جراحی Neuralink، مشکلی را که برای اولین بیمار، Noland Arbaugh که دچار انقباض غیرمنتظره الکترودهای مغزش شده بود، نیز حل کرد.

این شرکت توضیح می دهد:

وی افزود: برای کاهش احتمال تجمع الکترود در بیمار دوم، اقداماتی را برای کاهش آسیب از جمله کاهش حرکت مغز در حین جراحی و کاهش فاصله بین ایمپلنت و سطح مغز انجام دادیم.

در اولین بیمار، Neuralink مجبور شد پس از عمل جراحی بهینه سازی های نرم افزاری را برای رفع این مشکل انجام دهد.

توسعه قابلیت های جدید برای ایمپلنت مغزی Neuralink

Neuralink همچنین اعلام کرد که در حال کار بر روی ویژگی های جدید برای ایمپلنت مغزی Link خود است که در حال حاضر به بیماران اجازه می دهد تا نشانگرهای روی صفحه و دستگاه های دیجیتال را کنترل کنند. لینک در آینده می تواند چندین قابلیت حرکتی دیگر را برای بیماران فراهم کند و به بیماران کمک می کند سریعتر بنویسند.

شرکت متعلق به ایلان ماسک می گوید:

این قابلیت‌ها نه تنها به بازگرداندن استقلال دیجیتال به افرادی که قادر به استفاده از اندام‌های خود نیستند کمک می‌کند، بلکه توانایی برقراری ارتباط را با افرادی که قادر به صحبت کردن نیستند، مانند افراد مبتلا به بیماری‌های عصبی، بازیابی می‌کند.»

در حال حاضر دستگاه لینک برای بیماران مبتلا به کوادری پلژی (فلج چهار دست و پا) و سایر بیماری هایی که حرکت را به شدت محدود می کنند طراحی شده است. ماسک گفته است که ایمپلنت‌های Neuralink در نهایت می‌توانند به افزایش توانایی‌های افراد سالم مانند کمک به یادآوری حافظه کمک کنند.

بر اساس اطلاعات وب سایت Neuralink، بیمار دوم “الکس” نام دارد و یک تکنسین سابق خودرو است که از ضایعه نخاعی رنج می برد. حالا بعد از عمل جراحی می تواند از نرم افزارهای طراحی کامپیوتری استفاده کند.

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا