اخبار بورس

نوزادان سهام عدالت می گیرند؟

چیزی را گزارش کنید نبض بازار سهاممهدی حاجیوند در گفت وگو با تسنیم با بیان اینکه طرح توزیع سهام عدالت در کشور از سال ۱۳۸۳ اجرا شده است، اظهار داشت: با پایان دوره ۱۰ ساله پردازش اقساط سهام عدالت از محل سود سالانه. چند سالی است که این سود به حساب ذینفع واریز شده است.

آخرین اخبار سود سهام

دستیار و مشاور ویژه رئیس سازمان بورس در امور حقوق صاحبان سهام افزود: امسال نیز در این راستا برنامه ریزی شده است. سود سهام عدالت باید در دو نوبت به حساب ذینفعان واریز شود، نوبت اول تا پایان آذرماه و نوبت بعدی تا پایان سال.

وی در خصوص آخرین اخبار از تقسیم سود سهام عدالت در سال جاری گفت: با پایان یافتن فصل مجامع اکثر شرکت هایی که سهام آنها در قالب سهام عدالت به ذی نفعان واگذار شد و همگی به نام شرکت های سرمایه دار یا شرکت های سرمایه دار هستند. بخشی از آن سود مجامع به حساب شرکت سپرده گذاری مرکزی و تسویه وجوه واریز شده و برای شرکت های باقی مانده نیز نامه نگاری و پیگیری تهیه شده و در حال دریافت سود مجامع از این شرکت ها هستیم.

حاجیوند تصریح کرد: طبق وعده داده شده، قسمت اول سود سهام عدالت تا پایان آذرماه به حساب مشمولان واریز می شود.

یادداشت شماره حساب بانکی دارندگان سهام عدالت

دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام با بیان اینکه برخلاف کمک های نقدی که به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود، سود سهام به حساب افراد واریز می شود، گفت: سهامداران نبایستی اقدام کنند. هرگونه اقدام خاص برای دریافت سود سهام. شما نباید جایی بروید و مبلغی را پرداخت کنید.

وی ادامه داد: سود سهام عدالت طبق روال سنوات گذشته به حساب دارندگان این سهام واریز می شود و در صورتی که شماره سریال نادرست شامل شود یا مواردی مانند حساب مشترک، حساب رکود، افشای شماره حساب شخص دیگری، ارز حساب بانکی یا حساب مسدود شده هنگامی که این اتفاق افتاد، سهامداران نباید منتظر دریافت سود سهام باشند.

حاجیوند افزود: برهمین اساس لازم است این دسته از سهامداران با مراجعه به سامانه سجام شماره شبای جدیدی را وارد کنند که مشمول موارد ذکر شده نمی باشد.

دستیار و مشاور ویژه رئیس سازمان بورس در امور سهام گفت: مشکل حساب بانکی و واریز نشدن سود سهام سهام، موجب از بین رفتن سود نمی شود و زمانی که مردم سهام خود را به شماره حساب بانکی واریز می کنند. سود سهام عدالت به حساب آنها واریز می شود.

صحبتی از تخصیص سهام عدالت به نوزادان وجود ندارد

حاجیوند درباره خبری که برخی رسانه ها از افزایش سهام عدالت برای نوزادان یاد کرده اند نیز به تسنیم گفت: بر اساس ماده ۱۱ قانون جوانان جمعیت برای متولدین سال ۱۴۰۰ به بعد، وزارت امور اقتصاد و دارایی مبلغی را برای سرمایه گذاری در نظر گرفته است. در صندوق های سهام قابل معامله (ETF) باید مبلغی مبنی بر معادل سازی اشتباه این اقلام با سهام عدالت ارائه شود.

دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام افزود: در حال حاضر ثبت نامی برای تخصیص سهام به مشمولان جدید انجام نشده و لازم است هموطنان عزیز اخبار مربوط به سهام را از رسانه رسمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا