محیط زیست

نوسانات دمایی از اواخر هفته اصفهان را در برمی‌گیرد/خیزش گردوخاک تداوم دارد

لیلا امینی در گفت و گو با خبرنگار افق میهن در خصوص پیش بینی هوای استان اصفهان گفت: بر اساس آخرین نقشه های پیش بینی هواشناسی، آسمان اکثر مناطق استان صاف در بعدازظهر، رشد ابر، گاهی وزش باد شدید تا شدید به ویژه در شمال، شرق و بالا تا حدودی مرکز استان پیش بینی می شود.

وی افزود: بر این اساس شرایط جوی باعث خیزش گرد و غبار و کاهش آن شد دیدم و کیفیت هوا ادامه خواهد داشت، این شرایط تا اواخر وقت چهارشنبه در سطح هشدار ادامه دارد زرد همراه با خطرات ناشی از باد و گرد و خاک صادر شده است و در ارتفاعات و مناطق مستعد استان به ویژه غرب و شمال در ساعات عصر و شب رگبار محلی و رعدوبرق پیش بینی می شود.

رئیس مرکز پیش بینی و خطرات جو اداره کل هواشناسی اصفهان وی با اشاره به اینکه تا روز چهارشنبه دما اندکی کاهش می یابد، ادامه داد: از روز پنجشنبه هفته جاری افزایش خواهد یافت به تدریج دما انتظار می رود.

وی در مورد اخطار سطح زرد نسبت به افزایش شیوا فشار (نیروی گرادیان فشار) ناشی از اختلاف فشار داخل a شهر) اعلام کرد: فعالیت این سامانه از عصر پنجشنبه بیست و پنجم آغاز شد و تا پایان امروز مراکز گردو در شمال و شرق با توجه به اینکه بادهای شدید تا شدید می وزد.

امینی ادامه داد: این شرایط با خیزش گرد و غبار، کاهش دید در نیمه شرقی و شمالی اصفهان و کاهش کیفیت هوا در مناطق شرقی، شمالی و مرکزی استان همراه خواهد بود.

رئیس مرکز پیش بینی و خطرات جو اداره کل هواشناسی اصفهان وی با اشاره به اینکه بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی شدت این پدیده از بعدازظهر شنبه آغاز شد، گفت: امروز پدیده غالب است. باد و مناطق گرد و غبار آران و بیدگل خوردن و بیابانک چپانان اردستان انارک بادشامل زواره، کهپایه و مهاباد است.

وی گفت: طی امروز شهر اصفهان، آران و بیدگل، اردستان، انارک، بادچوپانان، خمینی شهر، خوردن و کویر، دهقانان، برخورد (دولت آباد)، لنجان، زواره، کاشان، کهپایه، مهاباد، نجف آباد، نایین، نطنز و نسخه تاثیر خواهد گذاشت

ایمنی در برابر آلودگی هوا، کاهش دید و کیفیت هوا گرفتن شاخص کیفیت هوا در برخی شرایط ناسالم برای عموم مردم ساعت و احتمال اختلال در تردد در محورهای مواصلاتی نیمه شرقی استان و آسیب به سازه ها موقت هشدار داد و افزود: شهروندان به ویژه اقشار آسیب پذیر جامعه مانند سالمندان و افراد مبتلا به بیماری های قلبی و ریوی، زنان باردار و کودکان فعالیت از فعالیت های غیر ضروری در فضای باز خودداری کنید.

وی بر لزوم رعایت احتیاط در ترافیک در زمان کاهش تاکید کرد دیدم و خودداری از فعالیت و پارک خودرو در حاشیه ساختمان های نیمه کاره و درختان فرسوده تاکید شده است.

رئیس مرکز پیش بینی و خطرات جو اداره کل هواشناسی اصفهان وی با بیان اینکه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در اکثر مناطق استان یک تا دو درجه کاهش می یابد، گفت: بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم ترین ساعات امروز به ۴۱ درجه سانتی گراد و کمینه دما به ۴۱ درجه سانتی گراد می رسد. ۲۵ درجه سانتیگراد فردا صبح.

وی با توجه به اینکه دمای هوای هشت شهر اصفهان امروز بالای ۴۰ درجه سانتی گراد ثبت شد، افزود: دمای هوا در ۲۸ شهر استان زیر ۴۰ درجه است.

امینی خاطرنشان کرد: شهرستان باد با حداکثر دمای ۴۲ درجه و بوین میاندشت با حداقل ۱۳ درجه سانتیگراد گرمترین منطقه است باحال ترین مناطق در استان ثبت شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا