اخبار اقتصاد ایران

نوسان در قیمت برنج و حبوبات/ شکر کمیاب شد؟ :: ایران تحلیل

در روزهای اخیر با نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان و نوروز، گزارش های میدانی از افزایش قیمت برخی کالاهای اساسی حکایت دارد; مثلا شکر در بازار کمیاب شده و قیمت آن به کیلویی ۴۰ هزار تومان رسیده است.

به گزارش ایران تحلیل، در این خبر به افزایش قیمت برنج و حبوبات نیز اشاره شده است.

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران با تایید نوسانات قیمت برخی کالاها تاکید کرد: مردم برای خرید کالاهایی مانند شکر و برنج کمی خودداری کنند چرا که همه کالاها در بازار به وفور یافت می شود و تا چند روز آینده قیمت تمام شده است. برنج و شکر به تمرین قبلی باز می گردند.

رضا کنگری در خصوص علت گرانی شکر گفت: با توجه به افزایش تقاضا برای خرید شکر با توجه به نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان و همچنین انتقال توزیع شکر به سامانه بازار، قیمت شکر با مشکل مواجه شد. افزایش نوسانات زیرا بستر توزیع شکر در سیستم بازار آماده نبود و به همین دلیل با توقف توزیع شکر، این محصول کمیاب شد و قیمت آن بالا رفت. اما با مکاتبات و هماهنگی های انجام شده با وزارت جهاد کشاورزی، توزیع شکر به حالت سنتی برگشت که حواله ها را توزیع می کردند و ما هم توزیع می کردیم.

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی استان تهران گفت: هزار تن شکر به اتحادیه تخصیص داده شده است و به زودی توزیع شکر طبق روال گذشته انجام می شود و حتی همین خبر باعث قیمت هر کیلو شکر شد. از ۳۹ هزار و ۲۰۰ تومان در یک روز به ۳۵ هزار و ۸۰۰ تومان کاهش یابد و با توزیع شکر از اتحادیه، ظرف چند روز آینده هر کیلو شکر با قیمت مصوب ۲۸ هزار تومان به مصرف کننده نهایی بازگردانده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا