اخبار بورس

نوسان قیمت نفت با از سرگیری تولید پس از طوفان خلیج مکزیک

تحولات اقتصادی چین و تأثیر آن بر تقاضای جهانی نفت؛

قیمت نفت خام برنت با ۳۶ سنت (یا ۰.۵ درصد) کاهش به ۷۱.۶۱ دلار در هر بشکه رسید. علاوه بر این، نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) با ۳۲ سنت (۰.۵ درصد) کاهش به ۶۸.۶۵ دلار در هر بشکه معامله شد.

گزارش کردن اخبار بورس به گزارش رویترز؛ قیمت نفت روز جمعه پس از از سرگیری تولید نفت در خلیج مکزیک پس از طوفان و افزایش تعداد دکل های حفاری در آمریکا کاهش یافت.

قیمت نفت خام برنت با ۳۶ سنت (یا ۰.۵ درصد) کاهش به ۷۱.۶۱ دلار در هر بشکه رسید. علاوه بر این، نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) با ۳۲ سنت (۰.۵ درصد) کاهش به ۶۸.۶۵ دلار در هر بشکه معامله شد.

باب یاگر، مدیر معاملات آتی انرژی در Mizzou نیویورک، گفت: “با از سرگیری فعالیت های تولید و پالایش در سواحل خلیج فارس، سرمایه گذاران ترجیح می دهند تا قبل از پایان هفته قراردادهای نفتی خود را بفروشند.” دوشنبه و ببینید که همه چیز به حالت عادی بازگشته است. پالایشگاه ها با ظرفیت کامل هستند و تولید نفت و بنزین از سر گرفته شده است، بنابراین ممکن است بازار به شدت سقوط کند.

قیمت نفت در طول هفته پس از طوفان افزایش یافت که باعث جبران کاهش های قبلی شد. نفت برنت ۰.۸ درصد و نفت WTI 1.4 درصد افزایش یافت. به گفته مقامات، تا روز پنجشنبه، طوفان حدود ۴۲ درصد از تولید نفت در خلیج مکزیک را از بین برده است که حدود ۱۵ درصد از کل تولید نفت ایالات متحده را تشکیل می دهد. به گفته تحلیلگران، این کاهش تولید ماهیت موقتی دارد و انتظار نمی رود که تأثیر عمده ای بر تعادل کلی بازار نفت داشته باشد، زیرا مهمتر از آن، بیشتر تولید نفت آمریکا از شیل حاصل می شود.

علاوه بر این، قیمت نفت تحت تأثیر افزایش تعداد دکل های حفاری نفت و گاز در ایالات متحده قرار گرفته است. شرکت بیکر هیوز گزارش داد که تعداد دکل‌های حفاری فعال نفت و گاز در هفته منتهی به ۲۲ شهریور ۸ واحد افزایش یافت و به ۵۹۰ دکل رسید. این افزایش بزرگترین افزایش هفتگی از ژوئن گذشته بود. علاوه بر این، مدیران صندوق ها موقعیت های خرید خود را در معاملات آتی نفت خام کاهش دادند و فشار بیشتری بر قیمت وارد کردند.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و آژانس بین‌المللی انرژی این هفته پیش‌بینی رشد تقاضای نفت خود را به دلیل مشکلات اقتصادی در چین، بزرگترین واردکننده نفت جهان، کاهش دادند. هفته گذشته، ذخایر نفت خام آمریکا به دلیل واردات بیشتر و کاهش صادرات نفت خام و همچنین کاهش تقاضا برای سوخت افزایش یافت. سرمایه گذاران اکنون منتظر نشست دو روزه سیاست پولی فدرال رزرو آمریکا هستند، جایی که انتظار می رود نرخ بهره کاهش یابد.

پایان مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا