اقتصاد جهان

نوشابه های “فلسطین” در اروپا جایگزین پپسی و کوکاکولا شد

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل ، شرکت نوشابه «فلسطین» که توسط سه برادر سوئدی و فلسطینی تبار تأسیس شده است، به نقل از نشنال نیوز اعلام کرد که از زمان تأسیس در ماه مارس تاکنون توجه مردم اروپا و سایر نقاط جهان را به خود جلب کرده است. میلیون ها دلار فروش داشته است.

حسین، محمد و احمد حسون، تاجران موفق شهر مالمو در سوئد، شش ماه پیش تصمیم گرفتند با سرمایه گذاری در نوشابه های خود جایگزینی برای پپسی و کوکاکولا ایجاد کنند.

این سه برادر بازاری برای محصول خود پیدا کردند و متوجه شدند که برخی از رستوران ها در سوئد و اروپا به دلیل حمایت نکردن از اسرائیل نمی خواهند مارک های آمریکایی را بفروشند.

برند Palestine Drinks به سرعت میلیون‌ها بازدیدکننده را در رسانه‌های اجتماعی به خود جلب کرد و توجه شرکت‌هایی را در سرتاسر جهان به خود جلب کرد که به دنبال خرید کولاهای خود هستند.

فروش این شرکت در کمتر از دو ماه به حدود چهار میلیون قوطی رسید.

قوطی های متمایز این برند دارای نمادهای تاریخی فلسطین مانند شاخه های زیتون و طرح چفیه فلسطینی و همچنین کتیبه “آزادی برای همه” است. جمله ای که بر پیام موسسان این شرکت تاکید می کند: «هر کس فارغ از قومیت و مذهب حق آزادی دارد».

هدف برادران حسون افزایش آگاهی در مورد فلسطین و حمایت از خیریه هایی است که به مردم آسیب دیده از درگیری های غزه و کرانه باختری کمک می کنند.

حسین حسون در شبکه های اجتماعی به زبان عربی گفت: ما طرحی را برای کمک به هموطنان فلسطینی با تمرکز ویژه بر کودکان غزه طراحی کرده ایم.

وی افزود: ابتکار عمل ما شامل یک موسسه خیریه است که توسط دو وکیل متعهد اداره می شود.

خانواده حسون قصد دارند بنیاد صفاد را در سوئد تأسیس کنند، جایی که سرمایه های جمع آوری شده از طریق این شرکت جمع آوری و به فلسطین اهدا خواهد شد.

Safed Food نام بنیاد و شرکت مادر شرکت نوشیدنی فلسطین است که برگرفته از نام شهری در شمال دریاچه طبریه در جلیل (منطقه ای در فلسطین) است که پدربزرگ و عموی حسن در سال ۱۹۴۸ از آنجا فرار کردند.

محمد کیسوانی، مدیر ارتباطات صفاد فود: این اقدام بر عهده حسین برادر بزرگتر بود. او از رستوران ها و فروشگاه ها بازدید کرد و مکان های زیادی را دید که هیچ جایگزینی برای برندهای بزرگ پپسی و کوکاکولا وجود نداشت.

وی افزود: بسیاری از رستوران ها در سوئد و اروپا تمایلی به فروش این برندها نداشتند.

در همین حال، نوشابه‌سازان کوکاکولا و پپسی از جمله چندین برند جهانی هستند که به دلیل تجارت با اسرائیل و شهرک‌های اشغالی توسط جمعیت بسیاری از کشورها تحریم شده‌اند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا