ارزهای دیجیتال

نوکیا در جستجوی گسترش در متاورس، وب 3 و هوش مصنوعی است

به گزارش ایران تحلیل:






در گامی مهم، نوکیا استراتژی جامع ۲۰۳۰ خود را با تمرکز بر بهره برداری از پتانسیل فناوری های Metaverse، Web 3 و هوش مصنوعی (AI) رونمایی کرد.



به گزارش ایران تحلیل، این شرکت فنلاندی افزایش قابل توجهی در تقاضای شبکه با رشد حدود ۲۲ تا ۲۵ درصدی از سال ۲۰۲۲ تا ۲۰۳۰ پیش بینی کرده است. زیرا این فناوری ها در بخش های مصرف کننده و صنعتی ادغام می شوند.

سرمایه گذاری در زیرساخت های آینده

فدریکو گیلن، رئیس زیرساخت شبکه نوکیا، بر تعهد این شرکت به گسترش مجموعه تجهیزات و خدمات شبکه خود تاکید کرد. هدف این ابتکار استراتژیک پاسخگویی به تغییرات در چشم انداز دیجیتال است، جایی که مرزهای بین دنیای دیجیتال و فیزیکی به طور فزاینده ای محو می شود. سرمایه گذاری نوکیا بر افزایش ظرفیت و کارایی شبکه برای پاسخگویی به نیازهای رو به رشد اینترنت، تمرکززدایی، بلاک چین و قراردادهای هوشمند متمرکز شده است.

متاورس در مرکز استراتژی نوکیا

به ویژه توجه نوکیا به Metaverse است. این شرکت با ایجاد دو آزمایشگاه تحقیقات متاورس و انجام آزمایشات عملی برای به کارگیری این فناوری ها در صنعت گام مهمی در راستای این هدف برداشته است. یکی از این آزمایش‌ها شامل استفاده از هولولنز متصل به ۵G مایکروسافت برای تسهیل نگهداری از راه دور هواپیما، نشان دادن کاربردهای عملی واقعیت افزوده برای بهبود کارایی عملیاتی بود.

شکل دادن به آینده ارتباطات

گزارش استراتژی فناوری نوکیا در سال ۲۰۳۰ چشم انداز آینده ای را ترسیم می کند که در آن ارتباطات پویا، هوشمند و به طور یکپارچه در زندگی روزمره ادغام شوند. نوکیا فناوری هوش مصنوعی، محاسبات ابری، متاورس، صنعت ۵G و شبکه های API را به عنوان روندهای کلیدی که دهه آینده را شکل خواهند داد، شناسایی می کند. انتظار می‌رود تا سال ۲۰۳۰، پذیرش گسترده متاورس، انقلابی در بخش‌های مصرف‌کننده، شرکت‌ها و صنعتی ایجاد کند، زنجیره تامین و فرآیندهای تولید را متحول کند و مدل‌های تجاری جدید و غیرمتمرکز را از طریق وب ۳ فعال کند.

ساخت یک اکوسیستم شبکه یکپارچه

رویکرد نوکیا به توسعه زیرساخت شبکه بر بهینه سازی عملکرد در زمان واقعی، اتوماسیون بدون لمس و ویژگی های امنیتی پیشرفته تأکید دارد. معماری شبکه مورد انتظار شامل یک سیستم دیجیتال خواهد بود. همانطور که شرکت‌های جهانی انتقال به شبکه‌های مجازی هوشمند را پیش می‌برند، نوکیا قصد دارد با ترکیب شبکه‌های پهن باند تلفن همراه و ثابت، مسیریابی IP و شبکه‌های نوری با نرم‌افزار و خدمات برای مدیریت آنها، یک شبکه واحد برای همه خدمات ایجاد کند.

اخبار ارزهای دیجیتال را در صفحه ارزهای دیجیتال ایران تحلیل بخوانید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا