اخبار بورس

نکات مثبت بازار، سنگینی بیشتری نسبت به ریسک‌های موجود دارد

فعالیت سرمایه گذاران و تولیدکنندگان در شرایط کاهش ریسک های سیستماتیک؛

یکی از این خطرات تحرکات اسرائیل است. این روند حرکتی بسیار بزرگتر از گذشته است و یکی از بزرگترین ریسک ها در بازار سرمایه را نشان می دهد و این مشکل قابل حل نیست. خطر دیگر مربوط به انتخابات آمریکاست.

«اخبار بورسا»:

مهران رضوانی کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با افق میهنوی در خصوص رویکرد و تعاملات دولت جدید گفت: بازار سرمایه در حال تغییر پارادایم بزرگی است که نشات گرفته از تغییر رویکردهای دولت جدید نسبت به دولت قبل است. در دولت جدید می بینیم که حداقل سخنان رئیس جمهور، وزیر امور خارجه و وزیر اقتصاد در جهت کاهش ریسک های سیستماتیک است.

وی ادامه داد: اگر از تعاملات برای موضوع صحبت کنیم FATF ممکن است، یا اگر مقامات دولتی درباره این موضوع صحبت کنند که ما می خواهیم به برجام بازگردیم، می توانم تاثیر آن را بر بازار ببینم. هر چه سرمایه گذار و تولیدکننده به آینده خوشبین تر باشد و ریسک های سیستماتیک کمتری ببیند، فعالیت های خود را افزایش می دهد و با قلبی مصمم تر عمل می کند.

شایعات در مورد کاهش نرخ سود بین بانکی پیچیده است

این کارشناس در خصوص عواملی که می تواند به سرمایه گذار نسبت به شرایط بازار اطمینان دهد، گفت: سرمایه گذار نیز کار خود را با آرامش انجام می دهد و تولیدکننده به راه خود ادامه می دهد. این عوامل نشان می دهد که اقدامات دولت چقدر می تواند بر بازار تأثیر بگذارد. در عمل ما شاهد تعدادی تفاوت هستیم. مثلاً افزایش نرخ دلار داریم که تقریباً روزانه انجام می شود و به شرکت های صادراتی کمک می کند، اما; در عمل هنوز چیزی در مورد کاهش نرخ سود مشاهده نکرده ایم، اما در محافل صحبت از کاهش نرخ سود می شود.

وی افزود: اگر نرخ بهره کاهش یابد، قطعاً تأثیر بسیار خوب و قابل توجهی بر بازار خواهد داشت و این می تواند یک محرک بسیار قوی برای بازار باشد طیفی از رویکردهای سیاسی بحث هایی در مورد تعاملات بیشتر با سایر کشورها با تاکید ویژه بر موضوع احیای برجام وجود دارد.

این مشکلات باعث می‌شود سرمایه‌گذاران با چشم‌انداز بازتر و با اطمینان بیشتری سرمایه‌گذاری کنند، یعنی پول از بازارهای دیگر به بازار سرمایه سرازیر شود.

تحرکات اسرائیل در منطقه نشان دهنده بزرگترین خطر در بازار سرمایه است

رضوانی در خصوص ریسک های منطقه ای توضیح داد: ریسک های دیگری نیز در بازار وجود دارد. یکی از این خطرات تحرکات اسرائیل است. این روند حرکتی بسیار بزرگتر از گذشته است و یکی از بزرگترین ریسک ها در بازار سرمایه را نشان می دهد و این مشکل قابل حل نیست. خطر دیگر مربوط به انتخابات آمریکاست.

تفاوت بزرگی نه تنها برای بازار ایران، بلکه برای جهان وجود دارد که یک دموکرات سکان ریاست جمهوری آمریکا را در دست بگیرد یا یک جمهوری خواه. به هر حال انتخاب هر یک از این جناح ها می تواند تاثیر زیادی به خصوص بر نرخ ارز در کشور ما داشته باشد و یکسری تعاملات سیاسی تغییر کند و این مشکلی که تا یک ماه و نیم آینده پیش خواهد آمد یکی از آنهاست. عوامل مبهم برای سرمایه گذار

به همین دلیل هنوز تصمیمی برای سرمایه گذاری در بازار سرمایه ندارند و می خواهند ابتدا نتایج انتخابات را ببینند. من شخصا معتقدم که جنبه های مثبت بازار بیشتر از ریسک های موجود در بازار سرمایه است. امیدواریم کابینه اقتصادی و رویکردهای دولت قوی و مثبت باشد و به بازار کمک کند.

پایان مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا