ترندهای روز

نکات و ترفندهایی در مورد نحوه خواندن برچسب شامپو

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

خواندن برچسب های شامپو ممکن است دشوار باشد، با این حال، صرف زمان برای خواندن فرمول محصول ارزشمند است.

به گزارش «ایران تحلیل»؛ به هر حال این محلولی است که روی پوست سر و موهایتان می زنید. کمی وقت بگذارید و با نکات زیر آشنا شوید:

۱ بدانید چه خواهید دید

اف دی ایاز از تولیدکنندگان می خواهد که مواد تشکیل دهنده خود را روی بطری های شامپو فهرست کنند. برچسب مواد تشکیل دهنده را به ترتیب وزن، از بیشترین تا کوچکترین مقدار فهرست می کند. به عنوان مثال، آکوا در لیست اول است، به این معنی که مقدار زیادی از محصول حاوی آب است.

در مرحله بعد، یک ماده تمیز کننده مانند سولفات پیدا خواهید کرد. این لیست می تواند شامل مرطوب کننده ها یا افزودنی های خاص باشد. مواد نگهدارنده و عطرها در انتهای لیست قرار دارند و کمترین مقدار را دارند. بررسی پنج ماده اولیه مهم است زیرا آنها بیشتر محصول را تشکیل می دهند.

۲. از مواد مضر دوری کنید

اکثر محصولات شامپو حاوی مواد شیمیایی مصنوعی هستند که باعث نگرانی در مورد اثرات طولانی مدت آنها بر سلامتی می شود. در اینجا برخی از موادی که باید اجتناب کنید وجود دارد.

سولفات ها: سولفات ها پاک کننده های اولیه هستند، به عنوان مثال سدیم لوریل سولفات، سدیم لورت سولفات، آمونیوم لورت سولفات و آمونیوم لوریل سولفات از الکل های چرب به دست می آیند و پوست سر و مو را کاملا تمیز می کنند. با این حال، اثرات پاک کنندگی عمیق آنها می تواند موها را کدر، وز، زبر و درهم کند.

پارابن ها: پارابن ها مواد نگهدارنده شیمیایی در شامپوها هستند که از رشد باکتری ها جلوگیری کرده و ماندگاری را حفظ می کنند. برخی از مطالعات نشان می دهد که پارابن ها ممکن است تعادل هورمونی را مختل کنند. نمونه هایی از پارابن ها در برچسب ها عبارتند از متیل پارابن، بوتیل پارابن و اتیل پارابن.

فتالات ها: فتالات ها ترکیبات شیمیایی هستند که برای ساختن پلاستیک بادوام و تثبیت عطرها ساخته می شوند. مطالعات خطرات سلامتی، به ویژه در مورد اختلالات تولید مثل را مورد بحث قرار داده اند. علاوه بر این، شرکت ها می توانند فتالات ها را تحت نام «اسانس» روی برچسب ها پنهان کنند. نمونه هایی از فتالات ها در برچسب های لوازم آرایشی و بهداشتی دی متیل فتالات و دی آنها اتیل فتالات هستند.

۳ تاریخ انقضا را مرور کنید

یکی دیگر از نوشته های ضروری روی بطری های شامپو تاریخ انقضا است. اما طبق دستور F دی ه- تولیدکنندگان محصولات آرایشی یا مراقبت از پوست ملزم به ذکر تاریخ ماندگاری یا انقضا روی برچسب نیستند.

برخی از بطری های شامپو پس از باز شدن دارای تاریخ انقضا هستند که نماد کوچکی شبیه ظرفی با درب باز شده دارند. این نماد همچنین دارای یک عدد و یک حرف لاتین خواهد بود که تعداد ماه های قابل استفاده را نشان می دهد. سازنده توصیه می کند که شامپو را در بازه زمانی مشخصی مانند ۱۲ یا ۲۴ ماه استفاده کنید.

اگر تاریخ انقضا را پیدا نکردید، با سازنده تماس بگیرید یا محصول را از نظر علائم فساد بررسی کنید. علائم می تواند شامل بافت توده ای، تغییر رنگ یا تغییر در بو باشد.

۴ مواد ناشناخته را شناسایی کنید

نامگذاری بین المللی لوازم آرایشی، سیستمی برای شناسایی لوازم آرایشی بر روی برچسب محصولات است. این سیستم در حال حاضر بیش از ۱۶۰۰۰ ماده را فهرست می کند. لازم نیست انتظار داشته باشید که همه آنها را بدانید، اما منابع مفیدی مانند اینکه می تواند بینش بیشتری در مورد تعریف و عملکرد هر یک به شما بدهد.

مواد تشکیل دهنده خوب برای جستجو:

مهم است که به یاد داشته باشید در حالی که برخی از مواد مضر هستند، برخی دیگر می توانند به بهبود سلامت مو و پوست سر شما کمک کنند. هنگام ایران تحلیل شامپو به نکات زیر توجه کنید:

• شامپوی بدون سولفات

شامپوهای بدون سولفات برای افرادی که از تحریک پوست سر یا موهای کدر ناشی از شامپوهای سولفات آنیونی رنج می برند مفید است. جایگزین پاک کننده های سولفاتی، شوینده های غیر یونی و آمفوتریک هستند. آنها جزو ملایم ترین پاک کننده ها هستند. به دنبال فرمولاسیون شامپو باشید که حاوی مواد شوینده زیر باشد:

کوکو گلوکوزید

لوریل گلوکوزید

کوکامیدوپروپیل بتائین

سدیم لورامینو پروپیونات

• شامپو بدون پارابن

شامپوهای بدون پارابن حاوی جایگزین هایی هستند که به عنوان نگهدارنده عمل می کنند. مانند شامپوهای بدون سولفات، برای افرادی که با مواد شیمیایی موجود در موهای خود دست و پنجه نرم می کنند و می خواهند از خطرات احتمالی سلامتی خود جلوگیری کنند، مفید است. برخی از جایگزین ها عبارتند از:

بنزوات سدیم

اسید سیتریک

اسید بنزوئیک

اسید سوربیک

• مواد تشکیل دهنده طبیعی

شامپو با پایه طبیعی مواد پاک کننده را بدون تغییر شیمیایی یا مواد مصنوعی ارائه می دهد. آنها مو و پوست سر را بدون از بین بردن روغن های طبیعی تمیز می کنند. آنها حاوی اسانس ها و عصاره های گیاهی برای تغذیه مو هستند و از شوینده های گیاهی به عنوان یک جزء پاک کننده استفاده می کنند. مواد طبیعی که باید به دنبال آن باشید عبارتند از:

روغن های صابونی شده مانند نارگیل، زیتون یا جوجوبا

عصاره رزماری

عصاره نعناع

آلوئه ورا

• مواد ضد حساسیت

افرادی که پوست سر حساس دارند ممکن است دچار سوزش یا خارش شوند. انواع پوست سر حساس باید به دنبال شامپوهایی باشند که ضد حساسیت، بدون عطر، بدون پارابن و بدون سولفات باشند. این شامپوها جایگزین مواد خشن با خواص ضد التهابی و تسکین دهنده بدون تحریک پوست سر می شوند. مواد مفید شامل:

ساپونین بلغور جو دوسر به عنوان شوینده

مرطوب کننده ها

روغن نارگیل

ترکیبات غیر کومدوژنیک

شامپوهای حاوی مواد غیر کومدون زا از بروز آکنه جلوگیری می کنند. کسانی که پوست مستعد آکنه دارند باید شامپوهایی را ایران تحلیل کنند که به آرامی پوست سر را لایه برداری کرده و بدون مسدود کردن منافذ پوست سر را تغذیه کنند. مواد مفید شامل:

اسید سالیسیلیک

بنزوئیل پراکسید

روغن درخت چای

نحوه پیدا کردن شامپو برای نوع مو و پوست سر

پیدا کردن شامپوی مناسب ممکن است نیاز به آزمون و خطا داشته باشد. دانستن نوع مو و پوست سر می تواند به محدود کردن گزینه های شما کمک کند.

خشکی مو و پوست سر

خشکی مو برای افرادی که تحت درمان های شیمیایی قرار گرفته اند و از ابزارهای حالت دهنده استفاده می کنند رایج است. اگر پوست سر فاقد رطوبت باشد، می تواند منجر به خارش یا پوسته پوسته شدن پوست سر شود. به دنبال محصولاتی باشید که مرطوب کننده، آبرسان و صاف کننده هستند. شامپوهای دو در یک حاوی سیلیکون مانند دایمتیکون موها را براق و نرم می کند. از مصرف سولفات خودداری کنید زیرا این ماده باعث خشکی بیشتر مو و پوست سر می شود. به دنبال عوامل پاک کننده ملایم، مرطوب کننده ها و روغن های طبیعی باشید.

موهای چرب و پوست سر

افرادی که سبوم اضافی تولید می کنند موهای چرب دارند. شامپوهای مخصوص موهای چرب و پوست سر از مواد شوینده قوی مانند لوریل سولفات یا سولفوسوکسینات استفاده می کنند، زیرا برای از بین بردن سبوم به خوبی عمل می کنند. به دنبال مواد طبیعی مانند روغن درخت چای و سرکه سیب باشید که برای از بین بردن چربی اضافی مفید هستند.

موی صاف

روی حجم دادن به موها تمرکز کنید. مرطوب کننده های حاوی کراتین برای تقویت مو و صاف کردن الیاف مو مفید هستند. با این حال، از نرم کننده های قوی خودداری کنید. زیرا این محصولات می توانند مو را سنگین کنند. علاوه بر کراتین، به دنبال پروتئین و روغن های طبیعی نیز باشید.

فرفری، فرفری و موج دار

افرادی که موهای مجعد، گره خورده یا موج دار دارند باید شامپوهای مرطوب کننده را ایران تحلیل کنند. به طور کلی، این نوع موها معمولاً دارای پوست سر چرب اما ساقه موهای خشک هستند. از چربی استفاده کنید.

به طور خاص، موهای مجعد ممکن است از خشکی پوست سر رنج ببرند. استفاده از عناصر مرطوب کننده همراه با روغن های طبیعی مفید است. به دنبال فرمولاسیون شامپوهایی باشید که حاوی نرم کننده ها، مرطوب کننده ها و عوامل پاک کننده ملایم پوست سر خشک هستند.

مواد لازم برای کنترل شوره سر

شوره سر یک بیماری شایع پوست سر است که در آن پوسته های خشک پوست روی پوست سر ظاهر می شود. اگر متوجه شدید که پوست سرتان احساس خارش می کند و پوسته های سفید را می بینید، از شامپوی ضد شوره استفاده کنید. این شامپوها دارای خواص ضد قارچی هستند که می توانند به تسکین این بیماری کمک کنند. هنگام ایران تحلیل شامپوی ضد شوره، به دنبال قطران زغال سنگ، اسید سالیسیلیک، کتوکونازول و زینک پیریتیون باشید.

مواد لازم برای کنترل ریزش مو

درمان ریزش مو بر شناسایی مشکل اساسی تمرکز دارد. با این حال، برخی از ترکیبات شامپو می توانند به مدیریت این وضعیت کمک کنند. موادی که باید روی تقویت مو و کاهش شکستگی تمرکز کنند. عناصر دیگر می توانند به تحریک رشد مو کمک کنند. مواد مفید شامل ماینوکسیدیل، کلاژن، بیوتین، نیاسین و ویتامین B3 است.

با خواندن برچسب روی شامپو خود، می توانید از استفاده از مواد شیمیایی مضر خودداری کنید و به جای آن پاک کننده های ملایم یا طبیعی را ایران تحلیل کنید. دانستن نوع مو و پوست سر برای محدود کردن گزینه های شما هنگام جستجوی یک شامپوی جدید مهم است. با این دانش می توانید تصمیمی آگاهانه بگیرید و مو و پوست سر خود را سالم نگه دارید.

سوالات متداول

مواد درج شده روی برچسب شامپو چگونه است؟

برچسب های شامپو مواد تشکیل دهنده را از بیشترین تا کوچکترین مقدار بر حسب وزن فهرست می کنند. به عنوان مثال، آکوا (آب) در ابتدا فهرست شده است و پس از آن مواد پاک کننده، مواد نگهدارنده و عطرها به طور کلی در لیست هستند. در انتهای لیست قرار دارند

ماده اصلی شامپو چیست؟

برچسب شامپو حاوی مواد مختلفی است. مواد اصلی شامل مواد شوینده برای تمیز کردن، مواد نگهدارنده برای حفظ ماندگاری، و افزودنی های ویژه برای تشخیص هر شامپو می باشد.

سولفات ها در ترکیبات شامپو چگونه فهرست می شوند؟

سولفات ها معمولاً جزو اولین ترکیباتی هستند که روی برچسب شامپوها ذکر شده است. بطری های شامپو اغلب سدیم لوریل سولفات و سدیم لورت سولفات را به عنوان سولفات های رایج ذکر می کنند.

یادداشت های مهم

خواندن برچسب شامپو می تواند به شما کمک کند محصولی را ایران تحلیل کنید که نیازهای خاص شما را برآورده کند

بررسی پنج ماده اولیه مهم است زیرا آنها بیشتر محصول را تشکیل می دهند

مواد مضری که باید در شامپو اجتناب کرد شامل سولفات ها، پارابن ها و فتالات ها است

شناخت نوع مو و پوست سر می تواند به شما در ایران تحلیل شامپو کمک کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا