فناوری

نکته‌ها و حاشیه‌های گلدن گلوب ۲۰۲۴

مراسم اهدای جوایز گلدن گلوب ۲۰۲۴ با سریال های «اپنهایمر» و «وارث» در بخش سینما و تلویزیون برگزار شد. اما این مراسم مانند سال های گذشته خالی از عارضه نبود.

به گزارش فیلمو، بخشی از جزئیات این مراسم را در ادامه می خوانید:

  • جوایز گلدن گلوب امسال که ستاره های هالیوود دریافت می کنند به ۵۰۰ هزار دلار می رسد. این در حالی است که این میزان جوایز برای ۹۸ درصد آمریکایی ها بیشتر از درآمد سالانه آنهاست.
  • ۲۰ هزار دلار کمک هزینه سفر به جزایر کیمن و ۱۵ هزار دلار به نیوزلند و عضویت در شرکت هواپیمایی خصوصی XOJet با اعتباری بالغ بر ۱۰ هزار دلار از دیگر هدایایی بود که در این مراسم اهدا شد.
  • ستاره‌های هالیوود علاوه بر دریافت جوایز گران‌قیمت، به غذاهای گران‌قیمتی مانند خاویار ماهی خرد شده با قیمت ۵۴۵ دلار، جین با قیمت ۲۷۵ دلار و یک بطری از گران‌ترین شراب جهان «لیبر پاتر» به ارزش ۱۹۳ هزار دلار دسترسی خواهند داشت. برخی از مهمانان ممکن است برای شرکت در کلاس های خصوصی پیتزا یک عضویت ۷۰۰۰ دلاری کسب کنند.
  • برندگان گلدن گلوب لوازم آرایشی گرانقیمتی مانند کرم لودومان “براد پیت” به ارزش ۲۴۲ دلار یا کفش های کتانی ۱۵۰۰ دلاری و گوشواره های ۶۹۰۰۰ دلاری دریافت کردند. یکی دیگر از هدیه های عجیب و غریب، یک جلسه خالکوبی Atelier Eva به ارزش ۲۵۰۰ دلار و ساعت های Zenith به ارزش ۱۴۰۰۰ دلار بود.
  • فیلم باربی گرتا گرویگ اولین برنده گلدن گلوب در رده جدید دستاوردهای باکس آفیس شد. این فیلم با بودجه ای در حدود ۱۵۰ میلیون دلار تولید شده و بیش از ۱.۴ میلیارد دلار در سرتاسر جهان فروش داشته است. گرویگ با این فیلم پرفروش ترین کارگردان زن تاریخ شد.
  • «جنیفر لارنس» یکی از خنده دارترین لحظات گلدن گلوب ۸۱ را ساخت.این بازیگر برنده اسکار در دوران نامزدی رو به دوربین شد و گفت: اگر برنده نشدم می روم!
  • پل جیاماتی که اولین جایزه مهم زندگی خود را از آن خود کرد، جایزه خود را روی صحنه به اساتید دانشگاه تقدیم کرد.
  • هایائو میازاکی در ۸۲ سالگی اولین گلدن گلوب خود را برای انیمیشن Boy and the Kingfisher برد. او جزو غایبان این رویداد بود.
  • The Boy and the Fisheater اولین گلدن گلوب میازاکی، اولین گلدن گلوب استودیو جیبوری، اولین گلدن گلوب JKids Broadcasting و اولین گلدن گلوب برای یک انیمیشن غیرانگلیسی است.
  • کریستوفر نولان جایزه بهترین کارگردانی و مورفی بهترین بازیگر مرد درام را برای اوپنهایمر دریافت کردند. پرفروش ترین فیلم تاریخ در ژانر بیوگرافی این شب در مجموع ۵ گلدن گلوب دریافت کرد.
  • از دیگر جنبه های این رویداد، انتشار ویدئویی از گفتگوی سلنا گومز و تیلور سویفت در اینترنت است. یکی از کاربران توییتر با انتشار این ویدئو مدعی شد که سلنا گومز از تیموتی چالامت خواسته تا در مراسم گلدن گلوب عکس بگیرد اما کایلی جنر (نامزد جدید تیموتی) به تیموتی اجازه این کار را نداد.

سخنان هنرمندان پس از دریافت گلدن گلوب ۲۰۲۴

کریستوفر نولان، کارگردان اوپنهایمر

تنها باری که از طرف دوست خوبم هیث لجر روی این صحنه آمدم و آن زمان برایم پیچیده و چالش برانگیز بود. در نیمه های سخنرانی، ایستادم و چشمم به رابرت داونی جونیور افتاد که نگاهی از محبت و حمایت به من نشان داد – همان نگاهی که الان به من می کند. فکر می کردم سخنرانی برایم راحت تر باشد. اما به عنوان کارگردان متوجه شدم که فقط از طرف دیگران می توانم این جایزه را بپذیرم. کارگردان ها مردم را دور هم جمع می کنند و سعی می کنند بهترین ها را در آنها به نمایش بگذارند.

آیو ادابیری بازیگر سریال خرس

خانواده من، خانواده من، خانواده من – همه چیز “خرس”. این خانواده من است. من همه شما را دوست دارم. با تشکر از همه کسانی که به ایمیل های من پاسخ می دهند، شما بچه ها عالی هستید. ممنون که به ایمیل های دیوانه کننده من پاسخ دادید. ببخشید اگه یادم رفت ازتون تشکر کنم، مگر اینکه خدای نکرده بدی کردید.

گرتا گرویگ، کارگردان باربی

با تشکر از همه، از همه باربی ها و کن های جلوی دوربین. این بهترین و لذت بخش ترین نمایش هنری و احساسی زندگی من بود.

پل جیاماتی بازیگر فیلم بازماندگان

این فیلم درباره یک معلم است. من نقش یک معلم را بازی می کنم. تمام خانواده من معلم بوده اند. همه آنها تا چند نسل پیش. معلمان افراد خوبی هستند. ما باید به آنها احترام بگذاریم. کار آنها ارزشمند و سخت است. بنابراین، این جایزه متعلق به معلمان است. چند قدم! زانوهایم تزریق شده است. بالا و پایین، تمام شب را پرتاب کنید. من نمی توانم جان ویک ۵ را آنطور که هست بازی کنم… بدون شک این اولین بار است که این جایزه به مردی داده می شود که بوی ماهی می دهد.

کایران کالکین بازیگر سریال وراثت.

شاید ۲۰ سال پیش نامزد جایزه گلدن گلوب شدم و وقتی برنده نشدم و تمام شد، هنوز به یاد دارم که فکر می‌کردم دیگر به این سالن بر نمی‌گردم. اما به لطف وارث شما، من چندین بار اینجا بوده ام. این جایزه متعلق به من نیست، متعلق به یک گروه است. می‌خواهم از سه زن شگفت‌انگیز زندگی‌ام تشکر کنم: مدیرم، که بدون او بازیگر نمی‌شدم، همسرم، جاز، که از طریق بازیگری و همه چیز با من بوده، و مادر شگفت‌انگیز من.

لیلی گلدستون بازیگر فیلم قاتلان ماهگل

من با مادرم به اینجا آمدم که با اینکه بلک فوت نبود اما برای آوردن زبان به کلاس ما زحمت کشید، یعنی من در کودکی معلم زبان بلک فوت داشتم. من افتخار می کنم که می توانم حتی اندکی از زبان خودم صحبت کنم – زبانی که نمی توانم روان صحبت کنم. در این حرفه بازیگران بومی عادت دارند دیالوگ های خود را به زبان انگلیسی بیان کنند و میکسرهای صدا آن جملات را به زبان مادری خود تبدیل می کنند. این جایزه تاریخی است و تنها متعلق به من نیست. من این جایزه را به همراه تمام خواهران زیبای فیلمم دریافت کرده ام. این جایزه به همه کودکان محتاط، همه کودکان حاشیه نشین، همه کودکان بومی که رویای دیده شدن را در سر می پرورانند و آرزو دارند داستان هایمان را به زبان خودمان تعریف کنند، تعلق می گیرد.

رابرت داونی جونیور بازیگر فیلم اوپنهایمر

آیا داستان تاریخی درباره معضل اخلاقی فروش سلاح های هسته ای به قیمت یک میلیارد دلار منطقی است؟ نه، مگر اینکه و به این دلیل که یونیورسال از کریستوفر نولان برای کارگردانی کیلیان مورفی و اما توماس برای تهیه کنندگی و امیلی استفاده کرده است. [بلانت]و فلورانس [پیو]و همه این عوامل و بازیگران یک شاهکار لعنتی خلق می کنند. من از ایجنتم سپاسگزارم که شهامتش را داشت و به من گفت که حرفه بازیگری من نیاز به یک راه اندازی مجدد دارد، ثابت کردن حق با آنها سرگرم کننده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا