ورزشی

نکونام، مجیدی و قلعه نویی را کنار می زند

نکته جالب اینجاست که اگر استقلال در این فصل قهرمان شود، یک مربی در اولین سال حضورش در این تیم پرطرفدار قهرمان می شود.

لطفا تعجب نکنید! آخرین بار تیم استقلال با هدایت فرهاد مجیدی که پیش از این به عنوان مربی و سرمربی در این تیم فعالیت می کرد، عنوان قهرمانی لیگ برتر (لیگ بیست و یکم) را کسب کرد.

فرهاد مجیدی در دی در سال ۱۳۹۷ به عنوان دستیار شفر به استقلال پیوست. در ادامه فصل به دنبال نتایج ضعیف، شفر اخراج شد و فرهاد مجیدی در روز نهم. اردیبهشت وی در سال ۲۰۱۸ به عنوان سرمربی موقت تا پایان فصل انتخاب شد. با پایان فصل و آغاز رقابت های لیگ برتر در فصل ۲۰۱۸-۲۰۱۹ و انتصاب استراماچونی به عنوان سرمربی استقلال، مجیدی بار دیگر در سمت دستیار خود ابقا شد. با جدایی استراماچونی از استقلال به دلیل مشکلات مالی، مجیدی بار دیگر به عنوان سرمربی استقلال انتخاب شد. بعدها مجیدی از سمت خود استعفا داد و دوباره پس از محمود محمود فکری اسفند او در سال ۱۳۹۸ با قراردادی ۲ سال و نیم سرمربی استقلال تهران شد. آگرلو مدیرعامل وقت باشگاه استقلال برای تثبیت و حمایت از کادر فنی در خصوص تمدید قرارداد فرهاد مجیدی تا پایان فصل ۱۴۰۳-۱۴۰۲ با سرمربی تیم فوتبال بزرگسالان این باشگاه به توافق رسید اما فرهاد مجیدی در پایان فصل قهرمان لیگ بیست و یکم شد. وی با انتشار نامه ای از باشگاه استقلال جدا شد و با عقد قرارداد رسمی به عنوان سرمربی تیم اتحاد کلبا انتخاب شد.

یعنی فرهاد مجیدی قبل از لیگ بیست و یکم و قهرمانی لیگ برتر سه بار در این تیم به عنوان مربی و سرمربی فعالیت کرد و تجربه لازم را کسب کرد.

امیر قلعه نویی که با ۳ قهرمانی با استقلال بیشترین جام را در لیگ برتر به دست آورد و پرافتخارترین آنها محسوب می شود، در سال های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۲ برای اولین بار سرمربی استقلال شد، در حالی که تجربه کمک به رولند کخ و رولند کخ را داشت. مرحوم ناصر حجازی در این تیم. از آن زمان تاکنون به عنوان سرمربی موقت در استقلال نیز فعالیت داشته و در فصول ۱۳۹۲-۱۳۹۳ و ۱۳۹۳-۱۳۹۳ از کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر بازمانده است.

قلعه نویی دو فصل پس از سکان هدایت استقلال، در فصل ۱۳۸۳ تا ۱۳۸۴ یا بهتر است بگوییم سومین سال سرمربیگری خود در این تیم، عنوان قهرمانی لیگ برتر (لیگ پنجم) را به دست آورد.

البته قلعه نویی در لیگ های هشتم و دوازدهم دو بار دیگر استقلال را برد.

جواد نکونام اما در صورت کسب عنوان قهرمانی لیگ بیست و سوم، رکورد خاصی را به نام خود ثبت می کند چرا که هیچ یک از مربیان استقلال در اولین سال سرمربیگری خود نتوانسته اند به عنوان قهرمانی دست پیدا کنند.

ناگفته نماند جواد نکونام در اولین سال حضورش در استقلال توانست با این تیم عنوان قهرمانی لیگ دوازدهم را از آن خود کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا