فرهنگ و هنر

نگاهی به آمار فروش فیلم‌های سینما در هفته‌ی گذشته :: افق میهن

سینما هفته گذشته با اکران ۲۱ فیلم بیش از ۷۰۷ هزار بیننده را وارد سینما کرد که ۳۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان را به سینما آورد.

به گزارش افق میهن، هنوز یک هفته تا وضعیت فروش گیشه سینما باقی مانده است مرداد اما شواهد نشان می دهد که سینمای ایران از ابتدا مرداد فعالیت خود را نسبتا قوی آغاز کرد، فیلمی که در ماه تیر او به دلیل تعطیلی های متعدد و با اکران ۲۰ فیلم فروش رفته و توقف پنج روزه فیلم های کمدی، نتوانست مانند ماه های گذشته رکوردهای زیادی را بشکند.

گیشه سینما از اول تا نوزدهم مرداد در مجموع با ۱۸۰۰۰۰۰ مخاطب فروش ۹۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی را نسبت به ماه تجربه کرد. تیر رشد قابل توجهی است.

هفته گذشته دو فیلم «ملاقات با جادوگر» به کارگردانی جمشید بهرامیان و «در آغوش گرفتن» به کارگردانی بابک خواجه پاشا اکران شدند.

فیلم «ملاقات با شعبده باز» محصول سال ۱۳۹۷ برای اولین بار ۴۸ ساعت پیش اکران شد و در این مدت با ۲۲ هزار بیننده به فروش یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومانی دست یافت. داستان فیلم “ملاقات با جادوگر” درباره مردی به نام آقای کلنل است که در زندگی خود با مشکلات زیادی روبرو می شود. او در یکی از روزهای سخت زندگی اش با فردی به نام جادوگر آشنا می شود. شعبده باز ادعا می کند که می تواند مشکلات سرهنگ را حل کند اما برای این کار شرایط عجیب و غیرعادی دارد. این آشنایی و اتفاقات پس از آن به شکلی خنده دار و گاه عجیب زندگی سرهنگ را تغییر می دهد.

فیلم «در آغوش بگیر» روایتگر بحرانی پیچیده در زندگی کیمیا و فرید، دوازده سال پس از ازدواجشان است که دنیای زیبای فرزندانشان را ویران می کند، کودکانی که چیزی جز سادگی و مهربانی در زندگی نمی شناسند. این فیلم از زمان اکران یعنی در ۴۸ ساعت گذشته با ۷۰۰۰ بیننده ۴۸۰ میلیون تومان در گیشه به ثبت رسیده است.

همچنین دهم مرداد فیلم سینمایی «روزی روزی آبادان» به کارگردانی حمیدرضا آذرنگ در سینماها اکران شد. این فیلم هفته گذشته با ۱۱۰۰۰ بیننده ۶۶۰ میلیون فروخت.

این فیلم داستان خانواده پنج نفره مصیب چرچیده (محسن تنابنده) را روایت می کند که در آستانه عید در حال خرید هستند. مادر خانواده ناگهان همه آنها را با یک اتفاق غیرمنتظره غافلگیر می کند تا خانواده را آرام کند و…

در ادامه این گزارش آخرین آمار فروش فیلم ها و تعداد بینندگان بر اساس اطلاعات درج شده در سامانه مدیریت فروش و اکران سینما را مشاهده می کنید.

«پارتی پول» به کارگردانی سعید سهیلی با ۲۵۳ هزار بیننده و ۱۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان فروش در هفته گذشته در صدر جدول گیشه قرار گرفت.

«تگزاس ۳» به کارگردانی مسعود اطیابی با ۲۱۷ هزار بیننده و ۱۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در جایگاه دوم گیشه قرار گرفت.

«خجالت نکش ۲» به کارگردانی رضا مقصودی نیز در جایگاه سوم گیشه قرار گرفت. این فیلم ۸۷ هزار بیننده و ۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان فروش داشت.

«ملاقات با شعبده باز» به کارگردانی جمشید بهرامیان در جایگاه چهارم باکس آفیس قرار گرفت. این فیلم ۲۲۰۰۰ بیننده و ۱۷۰۰۰۰۰۰۰۰ فروش داشته است.

«یادگار جنوبی» به کارگردانی حسین دومار و پدرام پورامیری با ۲۶ هزار بیننده و فروش ۱.۵ میلیارد تومانی در جایگاه پنجم گیشه قرار دارد.

«ساعت ۶ صبح» به کارگردانی مهران مدیری و با ۲۱ هزار و ۵۰۰ مخاطب و فروش حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در رده ششم گیشه نشسته است. از هفته گذشته این فیلم از رتبه چهارم به رتبه ششم رسیده است.

ماهرخ عباسپور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا