خودرو

نگاهی به خودرو آئودی Q5 / تست و بررسی خودرو لوکس آئودی Q5


آنچه دیگران می خوانند:

به گزارش ایران تحلیل: آئودی Q5 یک SUV لوکس و محبوب از شرکت آلمانی آئودی است. این خودرو دارای طراحی زیبا، فضای داخلی شیک و امکانات فنی مدرن است. علاوه بر این، آئودی Q5 انتخاب خوبی برای افرادی است که به دنبال تجربه رانندگی لوکس و راحت با رانندگی پویا، عملکرد بالا و ایمنی خوب هستند.

طراحی ظاهری

طراحی بیرونی آئودی Q5 در مقایسه با بسیاری از محصولات مدرن و جدیدتر کمی ساده به نظر می رسد، اما بسیار معتبر و اصلی است. در نمای جلوی این خودرو می توان طراحی آشنای جلوپنجره بزرگ و همچنین چراغ های کشیده دو طرف را دید که عاری از چنین انحناهایی بوده و چهره ای نسبتاً تعیین کننده و تعیین کننده به چهره Q5 بخشیده است. طراحی تابلو منحصر به فرد است و فضای کمی را بدون استفاده باقی می گذارد. قسمت اعظم نیمه پایینی سپر به قاب جلوپنجره و جلوپنجره و همچنین دریچه های مشبک اطراف اختصاص دارد که ظاهری اسپرت و تهاجمی به قسمت جلوی این کراس اوور آلمانی بخشیده است. چراغ های جلوی خودرو از لامپ های LED ساخته شده اند دی برجستگی ها و جذابیت هایی که دور تا دور کاسه سبک را احاطه کرده اند به شکلی هستند و ظاهری چشم نواز به این قسمت می دهند.

در نمای جانبی طرحی با اصالت اروپایی را می بینیم که با احجام منطقی خود، شکلی عضلانی برای نمای جانبی آئودی Q5 ایجاد کرده است تا جذابیت بیشتری به این خودرو ببخشد. نمای عقب Q5 سبک منحصر به فردی دارد و همه علاقه مندان به سرعت متوجه می شوند که این خودرو ساخت آئودی است، حتی اگر از دور به این طراحی نگاه کنند. این طراحی به قدری جذاب است که از بسیاری از محصولات چینی و غیر چینی الگوبرداری شده است. چراغ های عقب بر خلاف بسیاری از محصولات دیگر، به طور کامل در سطح داخلی درب صندوق عقب قرار گرفته و به زیبایی به یکدیگر متصل شده اند. طراحی سپر، چراغ های هشدار و دود اگزوز خودرو نیز جلوه ای هماهنگ و زیبا را در نمای عقب آئودی Q5 تضمین می کند.

به طور کلی می توان گفت که طراحی بیرونی آئودی Q5 2015-2016 در حال حاضر کمی ساده به نظر می رسد اما به هیچ وجه شخصیت و اصالت خود را از دست نداده است و همچنان می تواند به راحتی بسیاری از رقبا را در بازار ایران شکست دهد.

طراحی داخلی

همانطور که انتظار می رفت، پس از ورود به فضای داخلی این کراس اوور لوکس آلمانی، با کیفیت قابل قبولی در قسمت های مختلف داخلی مواجه خواهید شد که به خوبی بیانگر اصالت یک خودروی آلمانی ماندگار است. طراحی داشبورد اگرچه ساده است، اما نظم و متانت بالایی را مشخص می کند که به طور نسبی پاسخگوی نیازهای زیبایی شناختی کاربران است.

فرمان بسیار خوب طراحی شده و حس هیجان انگیزی را برای راننده ایجاد خواهد کرد. طراحی صفحه کیلومتر شمار پشت فرمان نسبتا ساده و نه چندان مدرن است. سطح کیفی متریال به کار رفته در ساخت داشبورد و چرخ ها مطابق انتظار است و به طور کامل انتظارات را برآورده می کند. شکل صندلی ها دارای طراحی ارگونومیک بسیار راحت است و ضمن اینکه روی صندلی و بالاتنه سرنشین را می پوشاند، از خستگی مفرط نیز جلوگیری می کند.

صندلی‌های ردیف جلو فضای زیادی را ارائه می‌کنند، اما اگر سه سرنشین در ردیف عقب باشند، احتمالاً محدودیت‌هایی در فضای پا، به‌ویژه برای افراد میانی وجود خواهد داشت. دلیل این عدم بیرون زدگی نیمرخ پایینی بدنه در عبور میل لنگ و همچنین دریچه هواکش سیستم تهویه برای سرنشینان عقب نهفته است. فضای بار صندوق عقب نیز قابلیت قرار دادن وسایل مورد نیاز برای یک سفر پنج نفره را خواهد داشت و تا حد زیادی پاسخگوی نیاز کاربران خواهد بود.

به طور کلی می توان گفت که اگرچه طراحی داخلی آئودی Q5 2015 در مقایسه با محصولات جدید این شرکت و همچنین سایر خودروسازان کمی قدیمی به نظر می رسد، اما همچنان جذابیت خاص خود را دارد و می تواند رضایت مشتریان را جلب کند. از طرفی کیفیت جنس بدنه آئودی Q5 در مقایسه با رقبا بسیار با کیفیت و ممتاز بوده و از این نظر کاملا برتر به نظر می رسد.

ویژگی های آئودی Q5

آئودی Q5 موجود در بازار کشورمان شامل گزینه ها و عملکردهای زیر در لیست تجهیزات خود می باشد: کروز کنترل، کمک استارت در سربالایی، کنترل کشش و پایداری، سنسورهای فاصله پارک جلو و عقب، برف پاک کن اتوماتیک، سنسور فشار لاستیک، ایمنی رادارهای نقطه کور. تغییر خط، توزیع نیروی ترمز EBD، سیستم ترمز ضد قفل ABS، ترمز کمکی، ترمز دستی برقی، Auto Hold، Delight، چراغ اتوماتیک، نور بالا اتوماتیک، ارتفاع پرتو اتوماتیک، مه شکن جلو و عقب، واشر، فرمان برقی چهار حالت با تودوزی چرمی و دکمه های کنترلی حساس به سرعت، پدال تعویض دنده پشت فرمان، سیستم صوتی Bang & Olufsen با ۱۴ بلندگو ۵۵۰ واتی هر کدام با آمپلی فایر و سیستم هندزفری، صفحه نمایش ۸ اینچی با کنترلر، ناوبری، نمای عقب دوربین، بلوتوث، آی پاد، اپل کارپلی و اندروید اتو، هات اسپات WLAN، Mirrorlink، اتصال حافظه، نمایشگر مسافت پیموده شده با قابلیت نمایش خطوط پارکینگ، قطب نما، هشت کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو و همچنین ایربگ های پرده ای جلو و جانبی، تکیه گاه سر فعال، پیش کشنده و محدود کننده کمربند ایمنی، ورود بدون کلید، استارت دکمه ای، کنترل تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه به اضافه دریچه هوای عقب، جعبه خنک کننده، صندلی راننده برقی ۸ جهته (تنظیم الکتریکی ۱۲ برابر برای برخی از محصولات سفارشی). مدل ها) و تنظیم برقی کمر به اضافه حافظه راننده، صندلی سرنشین با قابلیت تنظیم برقی در ۸ جهت (اختیاری ۱۲ جهت)، صندلی عقب تاشو سه قسمتی، گرمکن صندلی برای همه صندلی ها (اختیاری)، روکش چرمی صندلی، صندلی ایزوفیکس، ۱۲- سوکت ولت، جعبه سوئیچ با جک، آینه وسط الکتروکرومیک، آینه های جانبی تاشو برقی با گرمکن، سقف پانوراما، سانروف، شیشه بالابر ضد نیشگون گرفتن و پرده در پشت و عقب.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا