فرهنگ و هنر

نگاهی به داستان و محور اصلی «تگزاس۳» :: افق میهن

«تگزاس ۳» امروز پنج سال از اکران «تگزاس ۲» می گذرد به چرخه سینماها اضافه می شود. فیلمی که هم در ترکیب بازیگران و هم در لوکیشن با فصل اولش متفاوت بود و همین باعث موفقیت خوبی شد. دو مولفه ای که به نظر نمی رسد در داستان و بازیگران «تگزاس ۳» اتفاق افتاده باشد.

به گزارش افق میهن، بین اکران ها یک سال فاصله است تگزاس ۱ و ۲ این زمان به مدت پنج سال و پس از فراز و نشیب های فراوان ادامه یافت. تگزاس۳ به سینما رفت. این قسمت هم مثل دو قسمت قبلی مسعود اطیابی کارگردانی کرده است و طبق شنیده ها پوستر و تیزر کوتاه فیلم به احتمال زیاد شاهد همان خط داستانی و حتی بازیگران یکسان خواهیم بود. اطیابی در انتقال از تگزاس ۱ به ۲، ترکیب بازیگران و حتی لوکیشن فیلم را تغییر داد که باعث محبوبیت آن شد، اما به نظر می رسد این تغییرات در تگزاس ۳ به حدی تگزاس ۲ نشده است.

مسعود اطیابی او کارگردانی است که چند سالی مشغول کار و تولید است تگزاس، دینامیت، انفرادی، بخارست و هتل همچنین در ژانر کمدی کارگردانی شده است. اگرچه افرادی که اطیابی در ساخت این فیلم ها با آنها همکاری داشته است، تغییر کرده اند، اما گروه اصلی افرادی که او با آنها همکاری داشته است. محمد شایسته و ابراهیم امریان او به عنوان تهیه کننده بیشتر از این پیش نرفته است.زوج اصلی «تگزاس ۱» پژمان جمشیدی و سام درخشانی بودند که شیمی خوبشان در سریال «پژمان» به مخاطبان ثابت شد.

حمزه صالحی او همچنین نویسنده ای است که بیشترین همکاری را با اطیابی داشته است تگزاس ۲ همچنین این همکاری آغاز شده و سپس به دینامیت، انفرادی و بخارست اعلام وصول.

داستان آثار اطیابی نیز حول محورهای ثابت می چرخد. با وجود اینکه اطیابی از حضور در برنامه راضی است هفت، او خانواده و آثاری را که داستان هایشان درباره زوج ها و خانواده هاست دغدغه خود دانست اما بی توجه خروس جنگی که اولین کار کمدی او بود، در بقیه کارهایش در سال های اخیر کمتر خانواده می بینیم.

با اينكه هتل همچنین متکی به تفاوت ها و چالش های زوج ها در زمینه کمدی بود، اما بقیه داستان های عطیابی سبک متفاوتی دارند. تگزاس از آنها مستثنی نیست. داستان هایی درباره افرادی که برای به دست آوردن پول دست به هر کاری می زنند و همین امر باعث ایجاد موقعیت های طنز و سطحی می شود که با وجود انتقادات فراوان تاکنون با استقبال خوبی از سوی مخاطب مواجه شده است.

زوج اصلی تگزاس ۱ پژمان جمشیدی و سام درخشانی آنها شیمی خوبی در سریال داشتند پژمان برای تماشاگران ثابت شد که قسمت اصلی داستان در برزیل فیلمبرداری شده است.

آرام بخش در تگزاس ۲ بیشتر داستان فیلم بر بازگشت سام و پژمان به ایران بود و علاوه بر آنها دو بازیگر محبوب دیگر به نام تگرگ سکوت و مهدی هاشمی که هر دوی آنها سوابق خوبی در ایفای نقش های طنز اضافه شده به داستان داشتند. هر چند در این قسمت تغییری در داستان سطحی به وجود می آید تگزاس ۱ ساخته نشد و این بار به جای شوخی با حوله پله، به مجسمه خود و مبارزه با جنایتکاران بسنده کرد. جوک برای فصل جدید مورگان فریمن رفته.علیرغم همه انتقادات، هر چهار فیلم اطیابی جزو پرفروش ترین آثار سال های اکرانشان تاکنون بوده است. تگزاس ۱ و ۲ به فاصله یک سال به ترتیب ۱۴ و ۲۵ میلیارد فروش داشتند که رقم قابل توجهی در فروش سینما در آن سال ها بود.

با وجود همه انتقادات، هر چهار فیلم اطیابی در سال های اخیر جزو پرفروش ترین آثار سال های اکران خود بودند. تگزاس ۱ و ۲ به فاصله یک سال، یک اینچ فروردین ۹۷ و دیگری در فروردین ۹۸ به ترتیب ۱۴ و ۲۵ میلیارد فروش داشت که رقم قابل توجهی در فروش سینما در آن سال ها بود.

با اينكه تگزاس ۱در سال ۹۷ با ۱۷۰۰۰۰۰ بیننده در رتبه چهارم جدول قرار گرفت و امسال هزار پا محبوب ترین شد اما اطیابی معطل نکرد تگزاس۲ او در سال ۲۰۱۸ آن را در حالی روی پرده آورد که به تازگی فروش و مخاطب میلیونی آن متوقف شده است رحمان ۱۴۰۰ کشیده شد تگزاس۲ اما با حفظ سه شخصیت اصلی با بازی پژمان جمشیدی، سام درخشانی و این بازیگر خارجی توانست دوباره تماشاگران را به سینماها بکشاند و این بار به عنوان سومین فیلم پرفروش سال ۲۰۱۸ معرفی شد.

آنچه مسلم است و از اقبال مخاطبان دو اثر قبلی بر می آید، فروش قابل توجهی است که می توان برای آن رقم زد تگزاس۳ پیش بینی کرد. همانطور که به احتمال زیاد این آخرین بار خواهد بود سام درخشانی و پژمان جمشیدی آنها با هم همبازی هستند و تا مدت ها این دو بازیگر را در یک فیلم با هم نخواهیم دید. علاوه بر تکمیل این سه گانه، به نظر می رسد تگزاس ۳ نیز پای مخاطبانی را که دو قسمت قبلی را دنبال کرده بودند، دوباره به سالن ها باز کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا