اخبار اقتصاد ایران

نگاهی به قیمت میوه‌های نوبرانه در میادین میوه و تره‌بار :: ایران تحلیل

رئیس اتحادیه بارفروشان گفت: تولید و عرضه میوه های تازه تابستانه نسبت به سال قبل ۲۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش ایران تحلیل، اکبر یاوری گفت: با افزایش دما و افزایش عرضه میوه های جوان، قیمت نسبت به هفته قبل ۲۵ تا ۳۰ درصد کاهش داشته است.

وی قیمت هر کیلوگرم هلو در میدان مرکزی را ۲۵ تا ۳۰ هزار تومان اعلام کرد و افزود: قیمت فعلی زردآلو ۶۰ تا ۸۰ هزار تومان، شلیل ۳۰ تا ۶۰ هزار تومان، گیلاس ۵۰ تا ۱۲۰ هزار تومان است. آلبالو ۴۰ تا ۶۰ هزار تومان، آلو ۳۰ تا ۸۰ هزار تومان. هزار تومان، سیب گلاب ۶۰ تا ۱۰۰ هزار تومان، انگور یاقوتی ۵۰ تا ۱۲۰ هزار تومان، توت فرنگی ۵۰ تا ۱۰۰ هزار تومان، آلو قطره طلایی ۳۰ تا ۶۰ هزار تومان و آلو سیاه ۲۰ تا ۵۵ هزار تومان. تومان.

یاوری قیمت فعلی هر کیلو هندوانه را ۵ تا ۱۵ هزار تومان، خربزه را ۱۰ تا ۲۰ هزار تومان، طالبی را ۱۰ تا ۱۸ هزار تومان، جک فروت را ۱۲ تا ۲۵ هزار تومان و خربزه را ۱۰ تا ۱۸ هزار تومان اعلام کرد.

رئیس اتحادیه بارفروشان با بیان اینکه تولید و عرضه صیفی جات و میوه های تازه نسبت به سال قبل ۲۰ درصد کاهش داشته است، افزود: در روزهای اخیر توزیع میوه های تازه از ۱۰۰۰ تن به ۱۵۰۰ تن در هر سال افزایش یافته است. روز به دلیل تشدید گرما. پیدا کرده است

وی درباره آینده بازار میوه نوبرانه گفت: با توجه به شرایط تولید و عرضه پیش بینی می شود تا یک ماه آینده قیمت در همین محدوده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا