ورزشی

نگرانیم اما به داوران اعتماد می‌کنیم/ تابع باشگاه هستم

جواد نکونام در نشست خبری پیش از دیدار تیم فوتبال استقلال مقابل ذوب آهن اصفهان در هفته بیست و ششم لیگ برتر گفت: هیچ بازی برای ما آسان نیست. پنج مسابقه دیگر داریم و باید تمرکز و تلاش کنیم تا به موفقیت برسیم. می دانیم کجا هستیم و چه می خواهیم. با بازیکنانی که با آنها صحبت کردیم، همه اهمیت بازی و مسئولیت بزرگی بر دوش ما را می دانستند و فردا تمام تلاش خود را می کنیم تا برنده شویم. ما باید در هر بازی بهترین کار را انجام دهیم. این را از روز اول گفته ام که باید در هر بازی بهترین عملکرد را داشته باشیم و هر اتفاقی افتاد شانس است.

وی در پاسخ به این پیشنهاد که حضورش در نشست خبری قبل از بازی باعث تعامل او با خبرنگاران می شود، تصریح کرد: دوست دارم حتی در دعوا و رفاقت همیشه پاسخگو باشم اما شرایط خیلی مهم است. در حال حاضر تیم من در حال تمرین است و بازیکنان در رختکن هستند و من اینجا هستم. اگر شرایطی باشد به کنفرانس می روم اما اگر شرایط مهیا نباشد نمی روم. هیچکس نمی تواند به من بگوید بیا سازمان لیگ. به همه جای دنیا نگاه کنید، کنار محل تمرینشان سالن کنفرانس دارند و از خبرنگاران پذیرایی می کنند و جلساتی برگزار می کنند. امروز خوبه و تونستم بیام الان یه کم دیر تمرین کردم ولی اگه هتل المپیک باشم و بخوام از اون طرف تهران به کنفرانس بیام اینو چیکار کنم ترافیک؟ پس وقتی نمیتونم بیام نمیام. من هرگز به خبرنگاران بی احترامی نکرده ام و نخواهم کرد. این اتفاق باید اصلاح شود و سازمان لیگ شرایط را مهیا کند. اگر مربیگری کنم و در این فوتبال باشم اما نتوانم به کنفرانس بیایم، نمی آیم. البته به این معنا نیست که من به خبرنگاران بی احترامی می کنم. برنامه ریزی را گفتم و باید درست شود.

علی عسگری و شهریاری نشان دادند که چقدر تیم و باشگاه برایشان مهم است

سرمربی تیم فوتبال استقلال با بیان اینکه پس از پیروزی در چالش با مدیریت قبلی باشگاه و حضور آتیلا حجازی آرامش، آرامش به تیمش بازگشته است، گفت: هر تیمی که متحدتر باشد قطعا نتایج بهتری خواهد گرفت نه فقط برای کسب قهرمانی ها و جام ها. اما همه جا اتفاق می افتد. آتیلا حجازی و پدرش نامی پرافتخار برای باشگاه استقلال هستند و ما به حضور او افتخار می کنیم. آقای علی عسگری و شهریاری نشان دادند که چقدر تیم و باشگاه برایشان مهم است و می توانیم کارها را درست انجام دهیم. آینده در دستان این عزیزان است. ما نمی توانیم هیچ قولی بدهیم مگر اینکه قول بدهیم بهترین کار را انجام دهیم. در جلساتی که با این عزیزان و به خصوص فرشید سمیعی (سرپرست باشگاه) داشتیم، تمام برنامه ریزی ها برای این پنج هفته خواهد بود و به همین ترتیب کار تمدید قرارداد با بازیکنان نیز از هفته آینده آغاز خواهد شد. .

توهین در فوتبال ایران وجود دارد و متاسفانه باید آن را بپذیریم

نکونام در واکنش به این سوال که چقدر امیدوار است تقابل اصفهان و تهران مانند بازی پرسپولیس – سپاهان تکرار نشود، تاکید کرد: تقابلی نداریم و همه برای یک کشور هستیم. ما همه با هم دوست هستیم و لطفا اعضای تیم را در مقابل هم قرار ندهید. قسم می خورم که به آن صحبت ها (اشاره به اظهارات رهبر سپاهان) گوش ندادم. شما می دانید که من صادقانه صحبت می کنم، اما اگر کسی اشتباهی کرد، باید هزینه آن را بپردازد. در عین حال نمی توان منکر عملکرد هواداران در بازی ها شد. در دیدار قبلی ما در تهران روی سکو حضور داشتم و هواداران رقیب به من بی احترامی کردند. این در فوتبال است و متأسفانه باید آن را بپذیریم. دوست دارم هواداران ما فردا با شال آبی یا هر چیزی آبی به ورزشگاه بیایند و ورزشگاه را آبی کنند.

وی درباره آخرین وضعیت مصدومیت آرمین سهرابیان و رافائل سیلوا برای دیدار مقابل ذوب آهن یادآور شد: هر دو بازیکن این هفته تمرین کردند. آخرین تمرین امروز برگزار می شود اما اینکه فردا از آنها استفاده شود یا نه بستگی به شرایط بازی دارد. هر دو بازیکن برای بازی فردا در کنار ما خواهند بود.

من متعلق به باشگاه هستم. دوست دارم اتفاقات خوبی برای تیمم بیفتد و چارچوب من مشخص است

ما نگران هستیم، اما به داوران اعتماد داریم

سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: ناظمی داور خوب و شناخته شده ای است اما اشتباه فاحش او برای ماست. اتفاق افتاد. در بازی فولاد خوزستان و مس رفسنجان در دقیقه ۱+۹۰ بر اثر اشتباه به گل رسیدیم. این چیزها عالی بوده است. در کل او داور خوبی است اما این دیدگاه ها وجود دارد چون تنها شکست استقلال در این فصل به خاطر اشتباه ناخواسته ناظمی بود. تا بازی فردا مثبت هستیم. من در این فوتبال حضور دارم و یک بار بازی را ۲ بر صفر باختم و با وجود اشتباهات داوری، چیزی نگفتم. ما امسال یک بازی را با همین داور بردیم اما به شدت اعتراض کردم چون فوتبال را می فهمم. منظورم این نیست که داوری بلد هستم و می خواهم به داوران جسارت کنم، بلکه می دانیم آنها چگونه قضاوت می کنند و چگونه اشتباه می کنند. ما به داوران احترام می گذاریم و دوست نداریم حق یک تیم را ضایع کنیم. اخیرا اما اتفاقاتی افتاد که نتوانستیم اعتراض کنیم. همه می توانند ببینند چه اتفاقی افتاده است. ما نگران هستیم، اما به داوران اعتماد داریم.

نکونام درباره آمار خوب بیرون از خانه ذوب آهن و تاثیر آن روی بازیکنان استقلال خاطرنشان کرد: آمار و ارقام برای رسانه ها و کسانی است که آنالیز فوتبالی می کنند. آمار جالب است، اما فردا هر تیمی که بهتر باشد برنده بازی است.

من هر کاری بخواهم انجام می دهم!

وی در واکنش به برخی اظهار نظرها و انتقادها نسبت به سبک بازی تیمش در این فصل گفت: هر کاری بخواهم انجام می دهم.

سرمربی تیم فوتبال استقلال همچنین با این سوال که برایش فرقی نمی کند که چه کسی مدیرعامل استقلال می شود، تصریح کرد: من زیرمجموعه باشگاه هستم. دوست دارم اتفاقات خوبی برای تیمم بیفتد و چارچوب من مشخص است.

نکونام در خصوص اینکه آیا صحبتی با احمد شهریاری برای پرداخت مطالبات بازیکنان استقلال داشته است یا خیر، یادآور شد: اینها وظایف مدیریتی است و من نمی خواهم وارد آن شوم.

وی درباره شایعه گرفتن امضای تسویه حساب از بازیکنان استقلال گفت: تاثیری در تیم ندارد. مطمئن باش!

تغییر نام استقلال دست من نیست و نمی توانم نظر بدهم

سرمربی تیم فوتبال استقلال درباره بحث تغییر نام این باشگاه نیز تصریح کرد: شما حرف هایی می زنید که دست من نیست و نمی توانم نظر بدهم. اگر تغییری به عهده من بود، نظر می دادم. استقلال برای ایران است و هر تصمیمی گرفته شود نام تیم استقلال است و ما با افتخار زیر پرچم آن بازی می کنیم.

نکونام درباره اینکه برد یک بر صفر برایش معقول است یا پیروزی با چند گل، گفت: از اول فصل به این مسائل عادت کرده ایم. دو تیم با هم بازی می کنند و من دوست دارم تیمم برنده شود، این فلسفه من است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا