اقتصاد جهان

نگرانی شدید دولت آمریکا از رشد “شگفت انگیز” اقتصاد چین

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از راشاتودی، پایگاه خبری اوراکتیو به نقل از کاترین تای، نماینده تجاری آمریکا هشدار داد که اقتصادهای بازار محور آمریکا و اروپا با توجه به مدل اقتصادی «بسیار مؤثر» چین با مشکلاتی در بقای خود مواجه هستند.

تای روز پنجشنبه در کنفرانسی خبری در بروکسل گفت: سیاست‌های «غیر اقتصادی» چین آسیب‌های جدی اقتصادی و سیاسی به ایالات متحده و اروپا وارد می‌کند مگر اینکه «اقدامات متقابل مناسب» اتخاذ شود.

اظهارات تای در افتتاحیه شورای تجارت و فناوری اروپا و آمریکا (TTC) در لوون، بلژیک بیان شد.

تای در پاسخ به سوال اوراکتیو گفت: به نظر من چالشی که از سوی چین با آن روبرو هستیم، توانایی شرکت های ما برای رقابت با یک سیستم اقتصادی بسیار موثر است.

این نماینده تجاری آمریکا با تاکید بر اینکه چین یک سیستم «بازارمحور» نیست، گفت: این سیستم اساساً به گونه‌ای دیگر تغذیه می‌شود و سیستم‌های «بازارمحور» مانند آمریکا و اروپا برای مقابله با آن مشکل خواهند داشت.

نماینده تجاری آمریکا در ادامه گفت: “ما می دانیم که اگر ایالات متحده و اتحادیه اروپا راهی برای محافظت از اقتصاد خود پیدا نکنند، چه اتفاقی خواهد افتاد و این پیامدهای اقتصادی و سیاسی قابل توجهی برای سیستم های ما خواهد داشت.”

او تولید بالای چین در زمینه‌های مختلف از جمله فولاد، آلومینیوم، پنل‌های خورشیدی و خودروهای برقی را از دلایل خاص نگرانی خود عنوان کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا