اقتصاد جهان

نگرانی صندوق بین المللی پول از تنش های سیاسی در پاکستان

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از عمان تایمز، صندوق بین المللی پول در گزارشی از نامشخص بودن آینده پاکستان و احتمال عدم اجرای سیاست های اقتصادی در این کشور ابراز نگرانی کرد.

این صندوق تاکید کرد که با وجود تشکیل دولت ائتلافی توسط حزب مسلم لیگ پاکستان (نواز) و حزب مردم پاکستان (PPP)، نامزدهای مستقل مورد حمایت تحریک انصاف پاکستان (PTI) در انتخابات ۸ فوریه انتخاب شدند. رای بیشتری نسبت به دیگران دریافت کرد.

صندوق بین‌المللی پول در این گزارش از مخالفت گسترده اعضای حزب تحریک انصاف پاکستان در مجلس ملی پاکستان ابراز نگرانی کرد و اعلام کرد که دولت جدید مصمم به ادامه سیاست آمادگی است، اما با این وجود وضعیت پیچیده سیاسی، تورم و تنش های اجتماعی ممکن است بر اجرای اصلاحات سیاسی در پاکستان تأثیر بگذارد.

گزارش این صندوق حاکی از آن است که عدم اجرای سیاست های اقتصادی و کاهش تامین مالی خارجی احتمالا بر اعتبارات و نرخ ارز فشار وارد می کند.

علاوه بر این، تاخیر در تامین مالی خارجی می تواند فشار بر بانک های بین المللی را برای تایید وام به دولت پاکستان افزایش دهد.

صندوق بین‌المللی پول در این گزارش از کاهش بیشتر ظرفیت تامین مالی بخش خصوصی ابراز نگرانی کرد و گفت: عواملی مانند اختلالات حمل‌ونقل، نوسانات قیمت کالاها یا شرایط سخت‌تر مالی جهانی بر ثبات خارجی کشور تأثیر می‌گذارد.

دوازدهمین انتخابات پارلمانی ملی پاکستان در ۸ فوریه برگزار شد. پس‌زمینه، اتهامات تقلب در انتخابات و دستکاری در انتخابات و همچنین قطع شدن خدمات تلفن همراه و اینترنت بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا