ترندهای روز

نگران آینده سینما/ نقد اسکرین‌دیلی درباره «پرده دوم» ساخته کوئنتین دوپیو

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

ستاره‌های این فیلم می‌توانند به جذب تماشاگران باهوشی کمک کنند که از تشریح فرآیند فیلم‌سازی هیجان‌زده شده‌اند، اما این صرفاً یک چشم‌انداز تجاری برای این معدود معدود منتخب است که بیش از آنچه را که ارائه می‌کنند وعده می‌دهند. Garrel And Quenard در نقش دیوید و ویلی بازی می کند که به رستورانی به نام پرده دوم می روند و در آنجا با دوست دختر احمق دیوید، فلورانس (لئا سیدوکس) و پدرش گیوم (لیندون) ملاقات می کنند.

دنیای تصاویر نوشت: دیوید از دوستش ویلی می خواهد که او را از فلورانس نجات دهد و توضیح می دهد که برای او جذاب نیست. ویلی گیج می‌شود و می‌پرسد چه مشکلی دارد و ماجراهای فیلم از اینجا ادامه می‌یابد و مشخص می‌شود که در یک فیلم سینمایی بازی می‌کنند. وقتی فرض اصلی فیلم مشخص می شود، لذت متناوب در تماشای چگونگی توسعه مفهوم فیلم توسط دوپو به وجود می آید.

هر یک از این چهار شخصیت گهگاه از متن نوشته شده در فیلمنامه منحرف می شوند تا از کل فیلم یا غیرحرفه ای بودن همبازی هایشان شکایت کنند. متهم به داشتن روابط عاشقانه ناخواسته). به طور کلی، اظهار نظر شخصیت ها در مورد هوموفوبیا یا ترنس هراسی و جنبش “من هم” به شدت بی اثر و ناموفق است زیرا مشخص نیست که آیا دوپویس این رفتار مشمئز کننده را مسخره می کند یا صرفاً به شوخی های سیاسی می پردازد. قوانین فیلم درون یک فیلم به طرز ناامیدکننده ای خودسرانه و خودسرانه است و نظرات دوپو در مورد بازیگران خودمحور و بیهوده به ندرت تند و تیز است. منجر به ایجاد یک سری جنجال ها و موقعیت های وخیم می شود. فیلم دوپوی بیشتر ناامیدکننده است تا طنز و گلایه از شکوه سینما که از هر سو مورد هجوم قرار گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا