خودرو

نیسان ترا با قابلیت خودرانایی در شهرها / نگاهی به خودرو وارادتی نیسان ترا + فیلم


آنچه دیگران می خوانند:

به گزارش ایران تحلیل، نیسان ترا از یک نطفه درخشان وارد بازار شده است که طراحی زیبا و امکانات پیشرفته ای مانند سیستم هوش مصنوعی دارد. به لطف فناوری های مدرن، نیسان ترا راندمان سوخت عالی را ارائه می دهد و تجربه رانندگی راحت و لذت بخشی را به رانندگان ارائه می دهد. نیسان ترا برای خانواده ها و افرادی که به دنبال خودرویی ایمن و مقرون به صرفه هستند گزینه مناسبی محسوب می شود.

طراحی ظاهری

از نظر بیرونی با خودرویی قدرتمند با ابعاد نسبتا بزرگ روبرو هستیم که در برخی خطوط و فرم بدنه من را به یاد نیسان بودن می اندازد. در نمای جلو مشبک بزرگ با قاب کرومی معروف نیسان را می بینیم که به جای آرم نیسان یا دانگ فنگ، لوگوی Manian روی آن قرار گرفته است. لوگویی که مالکان آن احتمالاً با ورود خودرو به بازار به سرعت به نیسان تغییر خواهند کرد. چراغ ها گرافیک جذابی دارند و سپر نیز شکلی قدرتمند و ساده دارد. در نمای جانبی انگار در مقابل یک رونیز مدرن ایستاده ایم. وقتی از پهلو به آن نگاه کنید، گلگیرها برآمده و عضلانی هستند که باعث می شود خودرو بزرگتر به نظر برسد. با این حال، نمای عقب به اندازه سایر قسمت ها جذاب نیست که این موضوع به ویژه در گرافیک و شکل فیزیکی چراغ های عقب مشهود است.

طول محصول مانیان خودرو ۴۸۸۲ میلی متر، عرض ۱۸۵۰ میلی متر، ارتفاع ۱۸۳۵ میلی متر و فاصله بین دو محور ۲۸۵۰ میلی متر است. این ابعاد به این معنی است که ما با خودرویی نزدیک به رکستون G4 و با فضای داخلی بسیار جادار روبرو هستیم.

ممکن ها

شاسی بلند جدید مانیان خودرو برای بازار ایران دارای تعدادی ویژگی ایمنی و رفاهی از جمله فضای داخلی چرم، صندلی راننده برقی با تنظیم کمر، مانیتور بزرگ، تهویه مطبوع اتوماتیک، شارژر بی سیم، سیستم ترمز ضد قفل، سیستم کنترل پایداری و کنترلر است. کشش، کنترل دینامیک خودرو، کمک استارت و کمک سرازیری، سیستم ترمز هوشمند، سیستم کشش موتور، سیستم نظارت بر فشار باد لاستیک، ایربگ راننده و سرنشین (در نسخه های فول ایربگ) و… .

در نسخه های کامل این خودرو شش کیسه هوا، یک رادار نقطه کور و یک رادار بین خطوط وجود دارد.

مشخصات فنی نیسان ترا و تجربه رانندگی

مهمترین رکن مشخصات فنی نیسان ترا این است که شاسی و بدنه آن از پلتفرم F-Alfa استفاده می کند، به این معنی که در این SUV شاهد برتری مهندسی ژاپنی هستیم. در زیر کاپوت موتور ۲ لیتری میتسوبیشی قلب تپنده این خودرو است. ترا بازار ایرانی مجهز به موتور میتسوبیشی ۴K31 با فناوری MIVEC، ۲ لیتری توربو TGDi است که می تواند حداکثر قدرت ۲۲۰ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۳۶۰ نیوتن متر را تولید کند.

نیروی موتور از طریق یک گیربکس ۸ سرعته AT از ZF آلمان به چرخ ها منتقل می شود. در حالت عادی نیرو به اکسل عقب می رود اما تنظیمات ۴X4 (همه چرخ متحرک) در این خودرو را می توان به صورت سنگین و سبک تنظیم کرد. در جلو سیستم تعلیق دوبل جناغی داریم، در عقب از سیستم چند پیوندی یا چند مفصلی (پنج پیوندی) استفاده شده است.

در مورد تجربه رانندگی این خودرو باید گفت که با یک SUV دو لیتری اما سریع روبرو هستیم که با فشار دادن پدال گاز ما را ناامید نمی کند بلکه به دلیل کیفیت بسیار پایین سوخت داخلی است. صدای تق تق موتور را می شنویم. بسته به سگمنت خودرو، ضربه های جانبی داریم اما آزاردهنده نیستند و در کل هندلینگ خودرو در سگمنت های آن مانند Dyon Y7 خوب و نسبتاً نرم در نظر گرفته می شود. به دلیل استفاده از دیفرانسیل حجیم در قسمت عقب خودرو، دویدن چرخ های عقب یا به اصطلاح کشش چرخ ها روی دست اندازها بسیار خوب است، اما چرخ های جلو کمی کمتر باز می شوند. قفل دیفرانسیل عقب در این خودرو با یک کلید از داخل فعال می شود و بسیار خوب عمل می کند. نکته ای که می توان به عنوان نقطه ضعف ترا برشمرد، عدم بهره مندی این خودرو از کروز کنترل تطبیقی ​​است. حالت های چهار چرخ سبک و سنگین را نیز می توان با استفاده از کلید چرخشی انتخاب کرد.

فضا در هر دو ردیف جلو و عقب بسیار خوب است و صندوق عقب نیز بسیار بزرگ است. نکته دیگری که در فضاسازی و قسمت های بدنه این خودرو به چشم می خورد، نام و نشان است نیسان همیشه به شما یادآوری می کنند که با یک نیسان ساخت چین سر و کار دارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا