اقتصاد جهان

نیوزویک: وضع مردم آمریکا خوب است ولی درک نمی کنند

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل ، مجله آمریکایی «نیوزویک» در گزارشی با انتشار نتایج جدیدترین نظرسنجی اختصاصی خود اعتراف کرد که اکثر مردم این کشور فکر می کنند که اقتصاد در مسیر اشتباهی پیش می رود و بسیاری نیز به حمایت از اقتصاد معروف هستند. برنامه جو بایدن به عنوان “Bidenomics”. شما علت را می دانید.

این گزارش در ادامه می‌گوید: اما کارشناسان (اقتصادی) که با نیوزویک صحبت می‌کنند می‌گویند که وضعیت اقتصاد ایالات متحده در مقایسه با اکثر اقتصادهای غربی نسبتاً خوب است.

بر اساس این گزارش، بدبینی بسیاری از آمریکایی ها نسبت به اقتصاد این کشور «احتمالاً به این واقعیت مربوط می شود که وضعیت اقتصادی کنونی از نظر عینی پیچیده و درک آن دشوار است».

این بدبینی گسترده در بین مردم آمریکا در مورد اقتصاد در نتایج نظرسنجی انجام شده در ۱۱ آوریل توسط Redfield & Wilton Strategies به نمایندگی از نیوزویک منعکس شده است.

بر اساس این نظرسنجی، حدود ۵۰ درصد از آمریکایی ها معتقدند که اقتصاد ایالات متحده در مسیر اشتباه پیش می رود، در حالی که تنها ۲۵ درصد معتقدند که در مسیر درستی پیش می رود.

این گزارش می افزاید: آمریکایی ها نیز وضعیت مالی خود را منفی می بینند. حدود ۴۲ درصد از افراد مورد بررسی گفتند که وضعیت مالی آنها در سال گذشته بدتر شده است. تنها ۲۶ درصد گفتند که بهبود یافته است، در حالی که ۳۲ درصد گفتند که ثابت مانده است.

حدود ۴۷ درصد از آمریکایی‌ها می‌گویند که وضعیت مالی امروزشان بدتر از سه سال پیش است، در حالی که ۲۶ درصد می‌گویند وضعیت بهتری دارند و ۲۷ درصد می‌گویند که وضعیتشان به اندازه آن زمان است.

حدود ۴۵ درصد گفتند که اکنون وضعیتشان بدتر از قبل از همه گیری است، در حالی که ۲۸ درصد گفتند که وضعیت بهتری دارند و ۲۷ درصد نیز همین احساس را داشتند.

این نظرسنجی بر اساس مصاحبه با ۱۵۰۰ رای دهنده واجد شرایط در این کشور انجام شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا