خودرو

هاوال H6 شاسی‌بلند جدید در بازار خودروهای ایران / هاوال H6، تجربه‌ای نوین از رانندگی + فیلم

به گزارش افق میهن، خودرو هاوال H6 یکی از مدل های محبوب و پرفروش برند چینی هاوال است که به عنوان یک کراس اوور جمع و جور شناخته می شود و به دلیل طراحی جذاب و تجهیزات مدرن، توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. هاوال H6 مجهز به موتورهای قدرتمند و اقتصادی، عملکرد خوبی را در جاده ها و شرایط آب و هوایی مختلف ارائه می دهد. تجربه رانندگی راحت را به کاربران ارائه می دهد. هاوال H6 دارای امکانات پیشرفته ای مانند سیستم های سرگرمی و اطلاعات، دوربین های ۳۶۰ درجه و سیستم های امنیتی مدرن است که با توجه به قیمت رقابتی و امکانات قابل قبول، هاوال H6 یکی از جذاب ترین گزینه های موجود در بازار خودروهای کراس اوور در ایران محسوب می شود. کشورهای دیگر

طراحی بدنه هاوال H6 HEV

طراحی بدنه هاوال H6 هیبریدی، به خصوص وقتی از بغل به آن نگاه کنیم، چیز جدیدی نیست و می تواند یادآور کراس اوورهای اروپایی مانند رنو کولئوس باشد. با این حال، فیس لیفت جدید ظاهری مدرن و مدرن به چهره این خودرو بخشیده است، مانند جلوپنجره ادغام شده در سپر، تریم کرومی رنگ و قاب تهاجمی چراغ های مه شکن.

در نمای جانبی، طراحی خودرو کمی ساده تر است و با توجه به اینکه حدود چهار سال از عرضه آن می گذرد، در مقایسه با کراس اوورهای مدرن امروزی کمی ساده و کلاسیک به نظر می رسد. در قسمت عقب، چراغ ها به طور مداوم و در تمام سطح طراحی شده اند، همانطور که در اکثر خودروهای چینی معمول است. قسمت عقب هاوال H6 هیبریدی با المان هایی مانند اسپویلر بالای شیشه عقب و طراحی معمولی سپر ظاهری متعادل، زیبا و دلنشین را به نمایش می گذارد که البته شاید هماهنگی کاملی با نمای جلو نداشته باشد، اما این نقطه تقریبا پشت سر دیگر زیبایی های بدن از دست رفته است

اطلاعات فنی هاوال H6 هیبریدی

این محصول وارداتی از شرکت BMW Cars نیروی مورد نیاز خود را از یک موتور هیبریدی برقی – بنزینی دریافت می کند. موتور ۱.۵ لیتری توربو بنزینی این خودرو ۱۴۷.۵ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. از سوی دیگر این محصول از موتور الکتریکی با قدرت ۱۷۴ اسب بخار و گشتاور ۳۰۰ نیوتن متر نیز بهره می برد. یک موتور الکتریکی دو دنده می تواند چرخ های جلو را به عنوان بخشی از سیستم انتقال قدرت DHT به حرکت درآورد.

یک باتری کوچک با ظرفیت ۱.۶۹ کیلووات ساعت نیز در هاوال H6 هیبریدی تعبیه شده است که انرژی مورد نیاز موتور الکتریکی را تامین می کند. به دلیل ظرفیت کم این باتری نیازی به شارژ از منبع خارجی ندارد و با کمک موتور بنزینی شارژ می شود. هاوال H6 هیبریدی حدود ۱۷۲۰ کیلوگرم وزن دارد و به گفته سازنده، تنها ۵.۲ لیتر بنزین در هر ۱۰۰ کیلومتر می سوزاند. البته این مصرف شرایط استاندارد و آزمایشگاهی است و در عمل مصرف سوخت این خودرو به بیش از ۶ لیتر خواهد رسید.

طراحی و ویژگی های کابین هاوال H6 HEV

عناصر مدرن در فضای داخلی هاوال H6 هیبریدی به وضوح قابل مشاهده است. وجود اهرم تعویض دنده گرد در کنسول وسط صندلی های جلو و همچنین تریم زیبا، جلوه کیفیت را در فضای داخلی این خودرو بیشتر می کند. داشبورد طراحی مدرنی دارد و علیرغم انحناهای ظریفی که دارد، سادگی و جهت‌گیری آینده را به رخ می‌کشد. نمایشگرهای چند رسانه ای و صفحه نمایش ترکیبی پشت آمپلی فایر همگی دیجیتالی هستند و به صورت ارگونومیک و هماهنگ روی داشبورد قرار می گیرند. طراحی فرمان به راننده احساس قدرت و کنترل می دهد و برای خودرویی از این کلاس مناسب به نظر می رسد.

علاوه بر این وجود سانروف پانوراما دو قسمتی لذت رانندگی و ماندن در کابین را به خصوص در روزهای ابری یا شب های مهتابی دو چندان می کند. متأسفانه حجم صندوق عقب کمی کمتر از حد انتظار است و تنها ۴۰۷ لیتر فضا را ارائه می دهد که تقریباً به اندازه یک سدان کوچک است. اما در صورت خواباندن صندلی های ردیف دوم، ۱۴۳۵ لیتر فضای ذخیره سازی برای حمل اقلام وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا