ارزهای دیجیتال

هاوینگ بیت کوین / صعود بلندمدت قیمت بیت کوین ممکن است؟

به گزارش ایران تحلیل، به نظر می رسد که در رویداد نصف شدن بیت کوین در سال ۲۰۲۴ نسبت به سال های گذشته تفاوت هایی وجود دارد. تحلیلگران بازار بیت کوین با در نظر گرفتن تغییرات و تحولات اخیر به دنبال اجزای بعدی این زنجیره هستند.

طبق گزارش ها، نصف شدن بیت کوین امسال با سال های گذشته متفاوت است. در این گزارش به محتوای این پیش بینی می پردازیم.

نصف شدن بیت کوین به چه معناست؟

نصف شدن بیت کوین رویدادی است که در آن پاداش استخراج به نصف کاهش می یابد. برخلاف ارزهای سنتی، عرضه بیت کوین در طول زمان کاهش می یابد. این بدان معناست که ارزش بیت کوین به تدریج حفظ می شود. از سوی دیگر، با افزایش تقاضای عمومی برای بیت کوین، این ارزش می تواند بیش از گذشته افزایش یابد.

نصف شدن بیت کوین تاکنون سه بار اتفاق افتاده است:

  • نوامبر ۲۰۱۲: پاداش از ۵۰ بیت کوین به ۲۵ بیت کوین در هر بلوک کاهش یافت.
  • جولای ۲۰۱۶: پاداش از ۲۵ بیت کوین به ۱۲.۵ بیت کوین در هر بلوک کاهش یافت.
  • می ۲۰۲۰: پاداش از ۱۲.۵ بیت کوین به ۶.۲۵ بیت کوین در هر بلوک کاهش یافت.

اگرچه ماهیت بازارها غیرقابل پیش بینی است و با نوسانات ناگهانی مشخص می شود، انتظار می رود ارزش بیت کوین در بلندمدت پس از نصف شدن آوریل ۲۰۲۴ افزایش یابد.

یک تحلیلگر بازار بیت کوین انتظار دارد که نصف شدن امسال منجر به رشد فزاینده اما نوسانی به دلیل عدم تعادل بین عرضه و تقاضا شود. با این حال، سوال اصلی این است که تفاوت نصف شدن بیت کوین در سال ۲۰۲۴ با سال های قبل چیست؟

نصف شدن بیت کوین، امسال و سال های قبل

به لطف معرفی صندوق های قابل معامله در بورس (ETF) در سال های اخیر، به نظر می رسد که نصف شدن در سال ۲۰۲۴ نتیجه مطلوب تری نسبت به سال های گذشته داشته باشد. افزایش تقاضا برای این وجوه ممکن است نشان دهنده افزایش مستمر قیمت ها باشد.

بیت کوین اخیراً رشد شگفت انگیزی داشته است. هفته گذشته بیت کوین به پایین ترین حد خود رسید. این رکورد چندان دوام نیاورد تا اینکه بیت کوین امروز به ۷۲۰۰۰ دلار رسید. این حرکت صعودی بیت کوین بر همه چیز تأثیر گذاشته است. شما می توانید در مورد تاثیر بیت کوین بر سایر ارزهای دیجیتال اینجا بخوانید.

تقاضای روزانه صندوق های قابل معامله در بورس برای بیت کوین (تقریباً ۲۴۵۰ واحد) از عرضه روزانه (۹۰۰ واحد) فراتر می رود. مطالعات نشان می دهد که این تفاوت پس از نصف شدن بیت کوین در سال ۲۰۲۴ افزایش خواهد یافت.

Jaren Melrod یکی از تحلیلگران و استراتژیست های بازار بیت کوین در مصاحبه ای اعلام کرد که ارائه دهندگان این صندوق ها روزانه ۲۴۵۰ بیت کوین خریداری می کنند در حالی که تنها ۹۰۰ بیت کوین استخراج می شود. به عبارت دیگر، تقاضا برای ETF ها پس از نصف شدن، پنج برابر بیشتر از عرضه جدید بیت کوین خواهد بود.

همانطور که تحلیلگران پیش بینی کرده اند، این عدم تعادل قابل توجه بین عرضه و تقاضا می تواند منجر به افزایش مداوم اما بی ثبات قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۴ شود.

بازار بیت کوین امروز امن تر از گذشته است. نام بیت کوین همیشه به این محبوبیت کمک کرده است. بیت کوین یک سیستم انقلابی بود و تحولات بسیاری را به همراه داشت.

نصف شدن بیت کوین دقیقا چه زمانی اتفاق می افتد؟

تاریخ نصف شدن بیت کوین را نمی توان با قطعیت تعیین کرد. زمان وقوع این رویداد نسبی است و به عوامل مختلفی بستگی دارد.

به عنوان مثال، گفته می شود که این زمان با ارتفاع بلوک ها تعیین می شود. این بدان معناست که در ۲۱۰۰۰۰ بلاک یک رویداد نصف شدن رخ خواهد داد. می توان تخمین زد که این رویداد تقریباً هر ۴۸ ماه یکبار اتفاق می افتد.

در رویداد هاوینگ ۲۰۲۴ چه اتفاقی خواهد افتاد؟

انتظار می رود رویداد بعدی در ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ برگزار شود. پاداش استخراج از ۶.۲۵ بیت کوین به ۳.۱۲۵ بیت کوین کاهش می یابد که معادل ۲۰۹۴۰۰ دلار است.

تحقیقات تاریخی نشان می دهد که قیمت بیت کوین پس از هر رویداد نصف شدن افزایش یافته است. این مشکل با حضور قوی صندوق های قابل معامله دوچندان می شود.

با این حال، همیشه به یاد داشته باشید که در مورد امنیت نمی توان به بازار اعتماد کرد. این یک نکته اساسی است. بازار بیت کوین یا طلای دیجیتال هزاران نفر را به خود جذب کرده است. اما کسانی که توانسته اند از این بازار و نوسانات آن جان سالم به در ببرند، علم دارند و با علم عمل می کنند.

نصف شدن قیمت بیت کوین چه می کند؟

در این گزارش به عواملی اشاره شده است که ممکن است بر قیمت بیت کوین به دلیل وقوع نصف شدن تاثیر بگذارد. از نقش وجوه قابل معامله در بورس گرفته تا شرایط خاص زمانی، همه می توانند بر قیمت بیت کوین تأثیر بگذارند.

تحلیل های زیادی در این راستا انجام شده است. گزارش ایران تحلیل در این باره را می توانید اینجا بخوانید. در این گزارش، پیش‌بینی نرخ هش بیت کوین پس از نصف شدن جی‌پی مورگان را مورد بحث قرار دادیم.

تحلیل تاریخی قیمت بیت کوین نشان می دهد که بازار پس از نصف شدن شاهد روند صعودی بوده است. در این مورد نظرات مختلفی وجود دارد. به عنوان مثال گفته شد این روند صعودی امکان پذیر است که باثبات اما پر از نوسان خواهد بود.

بنابراین باید تاکید کنیم که ورود به هر بازاری مستلزم آگاهی از نوع معاملات و فعالیت‌های انجام شده در آن بازار است.

اخبار ارزهای دیجیتال را در صفحه ارزهای دیجیتال ایران تحلیل بخوانید.

سلب مسئولیت: همانطور که برای همگان روشن است، انعقاد معاملات در هر بازاری نیازمند دانش و تجربه کافی است. این گزارش از ایران تحلیل صرفاً در راستای تحلیل داده ها و اخبار مرتبط می باشد و این مجموعه هیچ گونه پیشنهادی برای هیچ نوع تراکنش به خوانندگان عزیز ارائه نمی دهد.









دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا