خودرو

هایما7X با طراحی شیک و امکانات متنوع وارد بازار شد


آنچه دیگران می خوانند:

به گزارش ایران تحلیل: خودروهای هایما ۷X دارای طراحی استثنایی و سیستم ایمنی برتر هستند. خودروهای هایما ۷X با ویژگی های جذاب در بازار خودروی ایران بسیار محبوب هستند. هایما ۷ ایکس دارای موتور قدرتمند، پایداری بالا و مصرف سوخت پایین است. خودروی هایما ۷ ایکس با سهم بالا در بازار خودرو ایران، گزینه ای عالی برای خرید زیر نظر کارشناسان خودرو است.

طراحی ظاهری

اگر احساس می کنید که ۷X قرار است در نگاه اول و از نزدیک شما را گاز بگیرد، سخت در اشتباه نیستید. به گزارش هایما، طراحی این MPV با همکاری موسسه طراحی معروف ایتالیایی Pininfarina ساخته شده است. یعنی همان موسسه طراحی که مسئولیت طراحی حجم زیادی از محصولات برند معروف فراری را در سال های بعد از دهه ۱۹۸۰ بر عهده داشت.

طراحی ۷X از قایق های تفریحی لوکس ایتالیایی الهام گرفته شده و ترکیبی از طرح مفهومی VF00 هایما است که در نمایشگاه خودروی چین ۲۰۱۸ در پکن رونمایی شد. با این حال، ۷X برای برجسته شدن قدمی در مسیر درست برداشته است.

چراغ‌های جلو، همراه با جلوپنجره دندانه‌دار و دندانه‌دار که بیشتر شبیه دهان کوسه است تا قایق ایتالیایی، قسمت جلویی را بزرگ‌تر و عریض‌تر نشان می‌دهد. گلگیرهای جلویی چشمگیر از نظر بصری یادآور خودروهای سوپر اسپرت آمریکایی دهه ۱۹۷۰ هستند. خط کاراکتر جانبی خودرو بسیار مبهم و جادار است، از پشت چرخ های جلو تا برآمدگی گلگیرهای عقب ادامه یافته و ناپدید می شود. ستون های خودرو مشکی هستند و از سقف خودرو امتداد دارند، در حالی که ستون D (ستون چهارم از جلو) با برشی جالب به سمت بدنه شیب دارد. ترکیب نهایی ماشین با تریم مشکی پیانو مانند یک داستان واقعا منحصر به فرد است. به طور کلی، نمای بیرونی ۷X از سبک طراحی خاصی پیروی نمی کند.

استفاده جزئی اما قابل توجه از تریم کرومی در کنار تریم مشکی پیانوی براق در نمای بیرونی خودرو، حتی کلاس MPV، سناریوی رایجی نیست. بنابراین زمانی که ۷X وارد بازار کشور شود، بدون شک این خودرو یکی از بی نظیرترین خودروهای بازار چین کشور خواهد بود که دیدن آن به خصوص در روز کار سختی نیست.

طراحی داخلی

خوشبختانه، فضای داخلی خودرو معقول‌تر و منطقی‌تر به نظر می‌رسد و به جای خاص‌گرایی به سمت تجمل گرایش دارد. استفاده بسیار گسترده از تودوزی چرمی در داخل، روی داشبورد، درها و صندلی‌ها، استفاده از سیستم نمایشگر ترکیبی چند رسانه‌ای و نشانگرهای پشت فرمان، با الهام از محصولات جدیدتر مرسدس بنز (مشابه فینیکس تیگو ۸ پرو)، فرمان دو نقطه ای، کنسول میانی کشیده، تریم آلومینیومی و سقف پانوراما کمی برای بیننده گیج کننده خواهد بود، زیرا اگرچه این قطعات زیبا هستند، اما لزوما تناسب و یکنواختی خاصی بین این اجزا ندارند.

خیلی بعید است که ایران خودرو تمایلی برای عرضه نسخه دو رنگ داخلی ۷X به بازار کشور داشته باشد. با این حال، از آنجایی که رقیب دیگری در کلاس MPV در بازار ایران وجود ندارد، ۷X در هنگام فروش مشتریانی با فضای داخلی تک رنگ نیز خواهد داشت.

هایما 7 ایکس

مشخصات فنی

مینی ون یا MPV هایما به نام ۷X یک خودروی کاملاً جدید است که تولید آن به سال ۲۰۲۰ باز می گردد. این خودرو با موتور ۱.۶ لیتری توربو در بازار چین معرفی شد اما موتور ۱.۵ لیتری نیز برای بازار جهانی در نظر گرفته شد. اگرچه موتور ۱.۶ لیتری برای خودروهایی با این سایز مناسب تر است، اما انتظار می رود ایران خودرو دارای موتور ۱.۵ لیتری تزریق سوخت چند نقطه ای (MPI) توربوشارژ با توان خروجی ۱۶۵ اسب بخار و گشتاور ۲۴۰ نیوتن باشد. برای بازار ایران مناسب است زیرا این موتور پیچیدگی سیستم تحویل سوخت تزریق مستقیم (GDI) موتور ۱.۶ لیتری را ندارد. به هر حال، هیچ کس از یک خودرو در کلاس MPV انتظار رفتار اسپرت ندارد و به همین دلیل است که صنعت خودرو این کار را انجام می دهد. ایران خودرو چندین بار نشان داده شده است که در صورت ساده شدن روند تحویل خودرو، این خودروساز دولتی همیشه گزینه ساده و ارزان تری را برای بازار کشور انتخاب خواهد کرد.

البته لازم به ذکر است که با وجود تفاوت حجمی و فنی بین دو موتور، هر دو پیکربندی از نظر آلایندگی یورو ۶ و گیربکس مورد استفاده یکسان است. بنابراین تفاوت میانگین مصرف سوخت بین آنها در بهترین حالت ممکن حدود ۰.۵ لیتر به نفع موتور قدرتمندتر ۱.۶ لیتری تزریق مستقیم است.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا