فناوری

هدست پیشرفته هواوی با وزن بسیار کمتر از ویژن پرو در راه است

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

مدیر سابق میزو اطلاعاتی درباره هدست واقعیت مجازی هواوی و رقابت احتمالی آن با ویژن پرو فاش کرد.

با انتشار اپل ویژن پرو، بازار هدست واقعیت ترکیبی بسیار داغ شده است. در حال حاضر این بازار شامل بازیگرانی چون متا و والو می شود و ورود اپل رقابت را در آن افزایش داده است. لی نان، مدیر سابق Meizu و بنیانگذار Numiao Technology، اطلاعاتی درباره هدست واقعیت مجازی هوآوی فاش کرده است.

لی نان ادعا می کند که هواوی در حال کار بر روی یک هدست واقعیت مجازی جدید با یک تراشه اختصاصی است که عملکرد چشمگیر و بدون تاخیر در نمایش تصاویر فضایی (فضایی) دارد.

هدست واقعیت مجازی هواوی با صفحه نمایش میکرو اولد ۴K سونی عرضه می شود و انتظار می رود این نمایشگرها تا ۶ ماه آینده به واحد تولیدی هواوی ارسال شوند. هدست واقعیت مجازی اپل نیز از نمایشگر مشابهی استفاده می کند.

هدست واقعیت مجازی هواوی حدود ۳۵۰ گرم وزن خواهد داشت که تقریباً نصف وزن ۶۰۰ گرمی ویژن پرو اپل است. بسیاری از تحلیلگران وزن آزاردهنده ویژن پرو را یکی از نقاط ضعف آن ذکر کرده اند.

اگر گفته های لی نان درست باشد، هدست واقعیت مجازی هواوی می تواند حداقل از نظر سخت افزاری به رقیبی شایسته برای ویژن پرو اپل تبدیل شود. انتظار می رود هواوی این محصول را با قیمتی کمتر از هدست اپل عرضه کند. هدست واقعیت مجازی هواوی ممکن است حدود ۱۵۰۰۰ یوان (۲۱۰۰ دلار) قیمت داشته باشد.

شایعات حاکی از آن است که هواوی قصد دارد یک هدست واقعیت ترکیبی را نیز عرضه کند. این شرکت در سال ۲۰۱۹ علامت تجاری Vision Pro را به ثبت رساند و در گذشته نیز در زمینه واقعیت مجازی سرمایه گذاری کرده است. مانند “ویژن گلس” که در سال ۲۰۲۱ با نمایشگر میکرو اولد ۱۰۸۰p معرفی شد.

اپل ممکن است مجبور شود نام Vision Pro را در چین تغییر دهد، زیرا هوآوی قبلاً همان علامت تجاری را در چین به ثبت رسانده است.

منبع: زومیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا