اخبار اقتصاد ایران

هدف‌گذاری تجارت ۳.۵ میلیارد دلاری با عمان در سال آینده

وزیر صمت با اشاره به پیگیری تجارت ترجیحی ایران و عمان گفت: هدف ما برای تجارت با عمان در گام اول ۳.۵ میلیارد در سال است. عباس علی آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: یکی از اهداف وزارت صومات تسهیل تجارت برای بازرگانان است و یکی از این راهکارها کاهش تعرفه های تجاری است. تعرفه ها […]

وزیر صمت با اشاره به پیگیری تجارت ترجیحی ایران و عمان گفت: هدف ما برای تجارت با عمان در گام اول ۳.۵ میلیارد در سال است.
عباس علی آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: یکی از اهداف وزارت صومات تسهیل تجارت برای بازرگانان است و یکی از این راهکارها کاهش تعرفه های تجاری است. تعرفه های تجارت ترجیحی کمی بالاتر و محدودتر از تجارت آزاد است، اما تأثیر خوبی بر میزان تجارت دارد.
علی آبادی افزود: با توجه به عضویت عمان در شورای همکاری خلیج فارس، می توانیم قرارداد تجارت ترجیحی و فهرست کالاهایی که شامل نرخ های کمتر باشد داشته باشیم. این موضوع می تواند سود بازرگانان را افزایش دهد و در نهایت منجر به افزایش حجم مبادلات تجاری دو کشور شود.
گزارش کردن مهر; وی گفت: هدف تجارت با عمان برای گام اول ۳.۵ میلیارد دلار در سال است اما بررسی ها نشان می دهد که به راحتی می توانیم این رقم را به ۵ میلیارد دلار برسانیم. برآوردهای ما نشان می دهد که این رقم برای سال آینده قابل دستیابی است. از تجار کشور می خواهیم با توجه به روابط خوب دیپلماتیک از ظرفیت کشورهایی مانند عمان استفاده کنند تا به توسعه تجارت و در نهایت بهبود اشتغال و معیشت مردم منجر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا