اخبار اقتصاد ایران

هدف‌گذاری صادرات ۴ میلیارد دلاری محصولات دانش‌بنیان برای سال آینده

معاون وزیر امور خارجه از صادرات ۲ میلیارد دلاری محصولات دانش بنیان خبر داد و گفت: امیدواریم این رقم در سال آینده به ۴ میلیارد دلار برسد. مهدی صفری معاون وزیر امور خارجه گفت: سال گذشته نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران احیا شد که این امر مرهون همکاری تنگاتنگ وزارت امور خارجه با معاونت بازرگانی و بازرگانی خارجی بود. […]

معاون وزیر امور خارجه از صادرات ۲ میلیارد دلاری محصولات دانش بنیان خبر داد و گفت: امیدواریم این رقم در سال آینده به ۴ میلیارد دلار برسد.
مهدی صفری معاون وزیر امور خارجه گفت: سال گذشته نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران احیا شد و با توجه به همکاری نزدیک وزارت امور خارجه با وزارت بازرگانی خارجی و وزارت امنیت به موفقیت های نسبی دست یافتیم. و حدود ۷۰ کشور در این نمایشگاه شرکت داشتند.
وی افزود: در نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران اعلام کرده ایم، تاکنون ۱۱۹ کشور برای حضور در نمایشگاه به ما سیگنال مثبت داده اند. ما با ۶ کشور در غرب آفریقا هماهنگ کرده ایم تا توانایی های خود را در این بخش تقویت کنیم.
معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه تصریح کرد: در حال حاضر سیاست های دولت بر صادرات غیرنفتی به ویژه کالاهای دانش بنیان متمرکز است و در اکثر کشورها حضور فعال داریم.


صفری بیان کرد: وضعیت عرضه کالاهای صادراتی غیرنفتی در کشور با ۵ سال قبل متفاوت است بنابراین کار ما بر اساس بحث دانش بنیان ها است. طبق آخرین آمار، ۲ میلیارد دلار کالای دانش بنیان صادر کردیم که امیدواریم در سال آینده به ۴ میلیارد دلار برسد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ وی با اشاره به منفی بودن تراز تجاری در سال ۱۴۰۲ گفت: یکی از شعارهای امسال رشد تولید است که نیاز به واردات مواد اولیه و … دارد. بنابراین برای تحقق این وعده طبیعتا واردات نیز متناسب با صادرات افزایش می یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا