ارزهای دیجیتال

هدف‌گذاری ۳۰ درصدی سهم حمل بار ریلی در برنامه هفتم، هدفی دور از دسترس – افق میهن

مشاور برنامه ریزی و تأمین مالی در رابطه با هدف قرار دادن ۲ ٪ از حمل و نقل راه آهن در برنامه هفتم گفت: رسیدن به این هدف با افزایش سالانه در وضعیت فعلی غیرقابل دستیابی است.

براساس Business News ، برنامه توسعه هفتم پیش بینی می کند که نسبت کالاهای ریلی از کل تغییر اراضی داخلی تا سال ۲ به ۵ ٪ برسد. علاوه بر این ، برای دستیابی به رشد اقتصادی ۵ ٪ ، میانگین رشد سالانه بخش حمل و نقل باید ۲ ٪ باشد.

براساس این گزارش ، فرض افزایش در کل وسایل حمل و نقل در ۲ میلیارد تن در سال ۲ به ترافیک داخلی می رسد. برای دستیابی به سهم ۵ ٪ ، حمل و نقل ریلی باید به ۵ میلیارد تن افزایش یابد.

رشد ۲ ٪ چاه های ریلی در ۵ سال ؛ برنامه ای فراتر از قدرت؟

عملکرد حمل و نقل ریلی در سال دوم حدود ۱.۵ میلیارد تن بود. برای دستیابی به هدف برنامه هفتم ، این بخش باید طی ۵ سال آینده بیش از ۵ ٪ رشد کند که این مربوط به رشد سالانه ۵ ٪ است. کارشناسان این نرخ رشد را غیر ضروری می دانند و اجرای آنها را با ظرفیت های فعلی کشور ارزیابی می کنند.

هدف واقع بینانه تر این است که افزایش سالانه کالاهای ریلی را افزایش دهد ، که منجر به عملکرد به تولید حدود ۲ میلیارد تن و سهم بار کف ۵ ٪ پس از سال ۲ می شود. این هدف همچنین به معنای جهش قابل توجهی در راه آهن و مشارکت بخش غیر دولتی ، سیستم مناسب و تغییر در مدیریت و ساختارهای مالی است.

کارشناسان تأکید می کنند که برنامه هفتم بدون تعیین جدی وزارت خیابان و شرکت راه آهن در این زمینه حاصل نمی شود و روند رشد محدود یا حتی کاهش عملکرد احتمالاً ادامه خواهد یافت ، که مطابق با اهداف عالی کشور نیست.

پیشنهاد کاهش هدف سهم کالاهای ریلی از ۱ به ۲ درصد

در همین راستا ، سید مورتزا ناصریان ، مشاور برنامه ریزی اقتصادی و تأمین مالی شرکت توسعه راه آهن ، در ماده ۷ قانون هفتمین قانون هواپیماهای پیشرفت ، متوسط ​​رشد سالانه برنزهای حمل و نقل و انبار ۲ ٪ و در ماده ۲ این قانون در حمل و نقل راه آهن صحیح در فهرست باربری توضیح داد. هدف قرار دادن ، اما به نظر می رسد که این هدف قابل دستیابی نیست.

وی افزود: با توجه به تعرفه ۲ ٪ در بخش حمل و نقل در برنامه هفتم (برای احتمال رشد اقتصادی ۲ ٪) ، کل تولید حمل و نقل کشور داخلی به حدود ۲ میلیارد تن خواهد رسید.

ناصریان ادامه داد: برای تحقق نسبت ۲ ٪ ، ترافیک ریلی در سال باید به ۲ ۲ میلیارد تن بارهای داخلی برسد که ۲ ٪ از ۲ ٪ در سال در مقایسه با عملکرد سال ۲ (۲.۵ میلیارد تن) است که در ۵ سال ۵ ٪ و میانگین افزایش سالانه سال ۵ ٪ است. نه

مشاور برنامه ریزی و تأمین مالی شرکت توسعه راه آهن و توسعه زیرساخت های حمل و نقل کشور ادامه داشت: “البته افزایش عملکرد و سهم راه آهن در ترافیک ریلی کشور بسیار مطلوب است و تلاش ها برای این امر مهمتر و ارزشمندتر است.

وی تأکید کرد: یک هدف معقول و حداکثر در این زمینه سالانه ۲ ٪ توصیه می شود. در این حالت ، میزان عملکرد ریلی در برنامه Horizon حدود ۲ میلیارد تن و سهم این کشور از حمل و نقل زمینی کشور است. بنابراین ، کاهش هدف در شاخص ترافیک ریلی در بخش بار کف از ۲ ٪ به ۵ ٪ توصیه می شود.

ناصریان تأیید کرد که تحول در عملکرد راه آهن (رشد سالانه ۲ ٪ به جای ۲ ٪ در حمل و نقل داخلی) به معنای ورود به بخش راه آهن است و نیاز به مشارکت مردم و استفاده از موضوعات غیر دولتی در امور عملیاتی ، مدیریت و مالی ترافیک ریلی و بهبود راه آهن مالی و شرکت راه آهن و شرکت راه آهن و شرکت راه آهن دارد.

در پایان ، برنامه ریزی اقتصادی و مشاوران توسعه راه آهن اظهار داشتند: اگر وزارت راه و توسعه شهری و شرکت راه آهن ، که مسئولیت حاکمیت حمل و نقل ریلی کشور را بر عهده دارند ، هیچ تلاش عالی و یک برنامه جامع وجود ندارد و ممکن است مدیران توانمند تحقق نیافت.

منبع: مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا