اخبار اقتصاد ایران

هدف جدید بیت‌کوین چند دلاری است؟

انتظارات کاهش نرخ بهره پس از جلسات کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) می تواند ترازو را به نفع دارایی های پرخطرتر مانند بیت کوین منحرف کند.

به گزارش پایگاه خبری دیارمیرزا، پلتفرم Matrixport پیش بینی کرد که بیت کوین (BTC) می تواند تا مارس ۲۰۲۴ به هدف ۶۳۰۰۰ دلار برسد.

این پلتفرم چندین کاتالیزور کلیدی را شناسایی کرد که می‌توانند بیت‌کوین را به ارتفاعات جدیدی سوق دهند، از جمله تصویب اخیر صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت‌کوین، رویداد نصف شدن آینده و کاهش نرخ بهره.

از زمان تصویب وجوه در ۱۰ ژانویه، تقاضای فزاینده ای برای محصولات وجود داشت و اوایل این هفته حجم معاملات روزانه نزدیک به ۲ میلیارد دلار بود که بالاترین سطح از اولین روز معاملات در ۱۱ ژانویه بود.

نصف کردن بیت کوین که برای سال ۲۰۲۴ برنامه ریزی شده است، با کاهش عرضه، قیمت بیت کوین را بیشتر افزایش می دهد. از لحاظ تاریخی، رویدادهای نصف شدن صحنه افزایش قابل توجه قیمت بوده است که به دلیل کاهش عرضه بیت کوین های جدید وارد بازار شده است.

این گزارش همچنین اشاره کرد که انتظارات کاهش نرخ بهره پس از جلسات کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) می‌تواند ترازو را به نفع دارایی‌های پرریسک‌تر مانند بیت‌کوین کج کند. نرخ‌های بهره پایین‌تر معمولاً جذابیت سرمایه‌گذاری‌های بازده را کاهش می‌دهد و دارایی‌های رشد محور را جذاب‌تر می‌کند.

علاوه بر این، انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکا و عدم اطمینان سیاسی نیز می تواند بر قیمت بیت کوین تأثیر بگذارد. چنین دوره‌هایی اغلب شاهد بوده‌اند که سرمایه‌گذاران به سمت دارایی‌های جایگزین مانند بیت‌کوین به عنوان پوششی در برابر تغییرات بالقوه در سیاست‌های اقتصادی هجوم می‌آورند، با این حال، تأثیر چنین رویدادهای سیاسی بر بازارهای ارزهای دیجیتال بسیار پیچیده است و پیش‌بینی دقیق را به چالش می‌کشد.

ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال جهانی در حال حاضر ۱.۹۵ تریلیون دلار برآورد شده است که ۰.۱۳ درصد کمتر از روز گذشته است. در حال حاضر ۵۱.۲۹ درصد از کل بازار ارزهای دیجیتال در اختیار بیت کوین است که کاهش روزانه ۰.۱۶ درصدی را ثبت کرده است.

حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۶۴.۷۶ میلیارد دلار است که ۱۳.۹۲ درصد کاهش داشته است. حجم کل در امور مالی غیرمتمرکز در حال حاضر ۸.۹۲ میلیارد دلار است که ۱۳.۷۷ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال است و حجم تمام استیبل کوین ها اکنون ۵۸.۴۵ میلیارد دلار است که ۹۰.۲۵ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته است. . بازار ارز دیجیتال را تشکیل می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا