اخبار بورس

هدف وهور از تاسیس سلسله شرکت‌های زیرمجموعه چیست؟

چیزی را گزارش کنید نبض بازار سهامشرکت مدیریت انرژی امید تابان حر یک هلدینگ فعال در حوزه انرژی است که اخیراً از تاسیس شرکت های تابعه در کدال خبر داده است. هدف از این داستان چیست؟ این مقاله را بخوانید.

چندی پیش سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری برق (ساتبا) و هلدینگ تابان حر با هدف سرمایه گذاری در ساخت و بهره برداری از نیروگاه خورشیدی ۵۰۰ مگاواتی در ۱۲ طرح مختلف در ۵ استان کشور قراردادی ۲۵ ساله ارزی امضا کردند. کشور.

خب طبق قرارداد فوق اوه هدف این شرکت با تأسیس شرکت های تابعه خاص پروژه است تا اقدامات لازم را برای انجام تعهدات قراردادی خود انجام دهد. بر این اساس شرکت نیروگاه امید تابان حر باختر (سهامی خاص) با ۹۹.۹۹ درصد سهم مالکیت در ۷ اسفند ماه ۱۳۰۲ تأسیس شد و در اداره ثبت تهران به ثبت رسید.

هدف این شرکت زیرمجموعه تازه تاسیس، ساخت ۱۸۵ مگاوات نیروگاه خورشیدی در ۴ ساختمان مختلف است. استان مرکزی بر اساس عهدنامه صدرالاشاره.
جدا از آن، اوه وی اعلام کرد که برای انجام تعهدات قراردادی باقیمانده (۳۱۵ مگاوات) در نظر دارد پنج شرکت زیرمجموعه دیگر نیز ایجاد کند.

بر اساس مفاد قرارداد شرکت اصلی (واهور) به مدت ۵ سال با ساتبا، برق توسط شرکت های سرمایه دار تولید می شود. نرخ تضمینی ۷.۳ سنت است به ازای هر کیلووات ساعت به ساتبا فروخته می شود و پس از ۲۰ سال این شرکت های تابعه می توانند برق تولیدی خود را به صنایع بزرگ بفروشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا