اخبار اقتصاد ایران

هدف گذاری ١٥ درصدی كاهش مصرف با اجرای “پویش با انرژی

مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل شرکت توانیر ضمن تشریح برنامه های صنعت برق برای عبور از پیک تابستان، بر لزوم مشارکت مردم در «بررسی انرژی» به عنوان یکی از بزرگترین طرح های آگاه سازی مدیریت مصرف در تاریخ صنعت برق کشور تاکید کرد. .

ایران تحلیل، طی جلسه ای با حضور مصطفی رجبی مشهدی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت توانیر و مدیران عامل شرکت های برق و توزیع برق منطقه ای گیلان، تشریح برنامه و آمادگی شرکت زیرمجموعه توانیر ارائه شد. شرکت ها مورد بحث قرار گرفتند تا اوج تابستان را با موفقیت پشت سر بگذارند.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت توانیر در جلسه گذر از پیک تابستانی ۱۴۰۳ خاطرنشان کرد: چالش های تامین برق پایدار در دوره انتقال انرژی یکی از ۱۰ اولویت اصلی برنامه های توسعه کشور است. که مقررات خاصی پیش بینی شده است.

وی افزود: با توجه به رشد روزافزون مصرف برق در سال های اخیر، گذراندن موفقیت آمیز پیک مصرف تابستان پیش رو از اهمیت ویژه ای برخوردار است، بنابراین لازم است با برنامه ریزی دقیق و اتخاذ تدابیر لازم از بروز هرگونه خاموشی و کمبود برق در شهر جلوگیری شود. از این روزها دوری کنیم.

رجبی بر اجرای صحیح برنامه مدیریت بار صنعتی تاکید کرد و گفت: با توجه به سهم عظیم صنایع در مصرف برق کل کشور، نظارت بر مصرف این دسته از مشترکین و اجرای تفاهم نامه ها به منظور مدیریت بار در استان ها به دقت.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت توانیر تصریح کرد: مدیران صنعت برق کشور باید توجه ویژه ای به جلب مشارکت همگان در اجرای برنامه های مدیریت مصرف داشته باشند و مسئولان استانی را با صنعت برق در این مهم همراهی کنند. ماده حیاتی

وی با اشاره به ابلاغ ۱۸۰ اقدام از سوی وزارت نیرو برای مدیریت مصرف برق در ایام پیک تابستان، افزود: اجرای دقیق و نظارت بر اجرای این اقدامات در سطح کشور بر عهده شرکت های برق منطقه ای و برق است. توزیع و همکاری و تعامل ضروری است. هرچه این برنامه ها بیشتر پیش بروند.

رجبی تاکید کرد: نیروگاه های پراکنده و انرژی های تجدیدپذیر به ویژه نیروگاه های خورشیدی باید هر چه سریعتر وارد مدار تولید شوند زیرا حداکثر تولید این نیروگاه ها زمانی است که بیشترین عدم تعادل را داشته باشیم و به این ترتیب، عدم تعادل موجود. عدم تعادل قابل کنترل است. انجام داد

همچنین در این جلسه که به میزبانی توزیع نیروی برق گیلان و به صورت آنلاین برای کل صنعت برق کشور برگزار شد؛ مسعود صادقی خمامی، مدیرعامل توزیع برق گیلان به تشریح وضعیت مصرف برق در استان و پروژه های در حال ساخت پرداخت.

وی تاکید کرد: با توجه به شرایط جوی و بارندگی در استان پیک مصرف برق به اندازه سال گذشته نبوده است اما آمادگی لازم در سطح شرکت برای مدیریت بار مصرف وجود دارد.

صادقی گفت: ساخت ۲۰ فیدر فشار متوسط ​​از پست های توزیع استان در حال انجام است که تعدادی از آنها وارد مدار شده است و تلاش می کنیم هر چه سریعتر همه این موارد را به بهره برداری برسانیم تا جریان برق رسانی شود. به مردم بهتر است اتفاق افتادن

مدیرعامل توزیع برق گیلان تاکید کرد: خوشبختانه نگاه مسئولان و نمایندگان استان به برنامه های عبور از پیک تابستانی حمایتی و حمایتی است و این زمینه خوبی برای اجرای درست اقدامات است.

همچنین در این جلسه محسن ذبیحی معاون هماهنگی توزیع و محمد اله داد معاون انتقال و امور بازرگانی خارجی شرکت توانیر به ارائه طرح ها و موارد مورد نیاز در راستای اجرای برنامه های مدیریت بار برای برق کشور پرداختند. صنعت.

هدف گذاری کاهش ۱۵ درصدی مصرف با اجرای «اسکن انرژی».

رجبی افزود: حدود ۳۳ درصد از کل برق تولیدی کشور که معادل ۳۲ تا ۳۳ هزار مگاوات است، در بخش خانگی مصرف می شود که این میزان در ساعات پیک تابستان به دلیل استفاده از وسایل سرمایشی به ۵۰ درصد می رسد. که عدد بسیار بزرگی است. . بنابراین توصیه می شود مشترکان خانگی در ساعات اوج مصرف حتی الامکان از وسایل برقی پرمصرف مانند اتو، جاروبرقی، ماشین لباسشویی و ظرفشویی استفاده نکنند.
وی خاطرنشان کرد: برنامه های وزارت نیرو و شرکت توانیر بر اساس مشوق ها برای عبور از قله است و امسال با اجرای همزمان طرح پاداش صرفه جویی و کمپین انرژی که در آن جوایز بسیار جذابی برای خانوار در نظر گرفته شده است. مشترکان، هدف ۱۵ درصد تعیین شده است. کاهش مصرف برق حاصل خواهد شد.
مدیرعامل شرکت توانیر با بیان اینکه در قالب این کمپین ضمن تشویق مردم به استفاده صحیح از برق، وب سایت و اپلیکیشنی با همین نام نحوه استفاده صحیح از برق را نیز به مردم آموزش می دهد.
رجبی با ذکر این نکته که مشترکین می توانند از طریق وب اپلیکیشن Ba-energy.ir از این کمپین مطلع شوند، تصریح کرد: علاوه بر جوایز گسترده ای که برای تجلیل از فعالان این کمپین در نظر گرفته شده است، مطالب مختلفی برای آموزش راهکارهای مصرف بهینه در نظر گرفته شده است. . برق با انرژی در برنامه وب قرار می گیرد.
وی با اشاره به طرح های تشویقی برای صرفه جویی در مصرف برق، از تخصیص قبوض رایگان برق به مشترکانی که مصرف برق خود را کاهش می دهند، خبر داد و خاطرنشان کرد: مشترکان به نسبت میزان کاهش انرژی امتیاز دریافت می کنند و با شرکت در قرعه کشی جوایز از موارد ارزشمندی مانند از آنجایی که خودروها، لوازم خانگی و کالاهای دیجیتال از آن بهره مند می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا