اخبار اقتصاد ایران

هدیه دولت برای دهک های 1 تا 5

رئیس کمیته امداد شهرستان رودان از اهدای ۳ هزار و ۷۰۰ بسته لوازم التحریر به دانش آموزان نیازمند تحت حمایت این نهاد این شهرستان خبر داد.

مهرداد تاجیک امروز چهارشنبه دوم است آبان ماه، بیان کرد: کمیته امداد در سال تحصیلی جدید با همکاری و مشارکت مراکز خیریه ۳ هزار و ۷۰۰ بسته لوازم التحریر بین دانش آموزان نیازمند تحت حمایت این نهاد در شهرستان رودان توزیع کرده است.

تاجیک ارزش هر بسته لوازم التحریر توزیع شده را ۳۵۰ هزار تومان اعلام کرد و بیان کرد: هر بسته لوازم التحریر توزیع شده شامل: دفتر، مداد رنگی، مداد مشکی، خودکار، مداد، خط کش، مداد تراش، پاک کن و … است که در مجموع یک میلیارد است. و برای تهیه و تهیه این بسته ها ۲۹۵ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

رئیس کمیته امداد شهرستان رودان در پایان گفت: در حال حاضر ۳ هزار و ۷۰۰ دانش آموز تحت حمایت کمیته امداد هستند که با حمایت این نهاد در مقاطع مختلف مشغول به تحصیل هستند.

افزایش کمک هزینه معیشتی برای این خانوارها

آخرین وضعیت یارانه معیشتی در خبرجو را تشریح کرده ایم و افزایش یارانه معیشتی این خانوارها را توضیح می دهیم و قول واریز یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان یارانه معیشتی را از این ماه می دهیم؛ ضمناً یادآور می شویم که مسعود بیزیکیان رئیس جمهور روز سه شنبه یکم آبان ماه – وی پس از حضور در صحن علنی شورای اسلامی و ارائه گزارشی از مسیرهای لایحه بودجه، قسمت اول لایحه بودجه ۱۴۰۴ را تقدیم هیئت رئیسه مجلس کرد. این بند از لایحه بودجه شامل چهار زیرمجموعه «احکام»، «سقف منابع بودجه عمومی دولت»، «ترازهای عملیاتی، سرمایه ای و مالی» و «فرض برآورد منابع و هزینه ها» است.

به گفته رئیس شورای اسلامی، جزئیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۴ در هشتمین جلسه علنی بررسی می شود. آبان مورد بررسی و رأی گیری قرار گیرد.

تبصره ۱۲ ماده واحده لایحه بودجه ۱۴۰۴ به موضوع حقوق و دستمزد اختصاص دارد و بند پ به پرداخت مستمری اختصاص دارد که بر اساس آن مستمری مشمولان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور ۲۰ درصد افزایش می یابد.

در جداول هزینه لایحه دولت، کل مبلغ در نظر گرفته شده برای پرداخت مستمری خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی ۴۰۵۰ هزار میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

در قانون بودجه امسال افزایش مستمری متقاضیان نسبت به سال گذشته معادل ۳۰ درصد بوده است که از فروردین ماه اعمال شد و مستقیماً از طریق سازمان هدف به حساب مشتری واریز شد.

اکنون این مبلغ برای مشمولان بهزیستی ماهیانه یک میلیون تومان برای خانوارهای یک نفره، خانوارهای دو نفره یک میلیون و ۴۲۰ هزار تومان، خانوارهای سه نفره دو میلیون تومان، خانوارهای چهار نفره دو میلیون و پانصد هزار تومان و خانوارهای پنج نفره و بالای سه میلیون تومان. و ۱۵۰ هزار تومان است.

در بند دیگری از این تبصره، سازمان بهزیستی کشور موظف است با انجام آزمون جامع و توجه به درآمد، کمک هزینه معیشت ماهانه را در حدود اعتبارات مصوب مربوط به معلولان شدید و خیلی شدید فاقد شغل و درآمد اختصاص دهد. دهک هایی که میزان آن در چارچوب آیین نامه اجرایی مصوب می باشد. هیئت وزیران برای پرداخت تعیین می شود.

همچنین با توجه به بند الف تبصره ۲ ماده ۱ لایحه بودجه ۱۴۰۴ که مربوط به تامین مالی داخلی و خارجی است، موضوع حمل و نقل و مناسب سازی معلولان مورد توجه قرار گرفته است.

بر این اساس به منظور توسعه حمل و نقل عمومی و ارائه خدمات ایاب و ذهاب دانش آموزان دارای معلولیت جسمی، حرکتی و ذهنی و مناسب سازی و در دسترس قرار دادن تمامی پایانه ها، ایستگاه ها، امکانات، سامانه ها و ناوگان حمل و نقل ریلی درون شهری. پذیرش سیستم های حمل و نقل عمومی برای رعایت قوانین داخلی و استانداردهای بین المللی برای افراد دارای معلولیت با هماهنگی وزارت کشور جهت انتشار تا سقف ۳۵۰ هزار میلیارد ریال اوراق مالی اسلامی.

حداقل ۷۰ درصد از منابع این مولفه به ساخت، تکمیل و بهره برداری از خطوط قطار شهری و بازپرداخت اعتبارات دریافتی کلانشهرها اختصاص می یابد و ۵ درصد از این مبلغ نیز به مصادیق قانون … حمایت از معلولان در حوزه حمل و نقل عمومی

تبصره مربوط به پرداخت وام شهریه دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی

همچنین بر اساس بند ب تبصره ۸ که به بخش «آموزش، پژوهش و فرهنگ» اختصاص دارد، وجوه اداره شده پرداختی از محل بازپرداخت وام شهریه دانشجویی از سال ۱۳۹۲ تا ۱۴۰۳ تا سقف سه هزار میلیارد ریال به صندوق رفاه دانشجویان به عنوان کمک. به منظور افزایش منابع مالی صندوق های مذکور، طبق اساسنامه مصوب، به پرداخت وام شهریه دانشجویان دانشگاه های دولتی و دانشگاه آزاد اسلامی بر اساس سرانه دانشجویی و سایر پرداخت های رفاهی و مازاد بر تحصیل اختصاص می یابد. هزینه های دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) ره) و سازمان بهزیستی کشور و ایثارگران و فرزندان آنان و افرادی که تحت پوشش هیچ نهادی نیستند به تشخیص کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور و بنیاد شهید و امور ایثارگران مورد استفاده قرار گیرند. .

دولت در نظر دارد در سال آینده میزان مستمری جوانان تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی را ۲۰ درصد افزایش دهد.

رئیس جمهور مسعود بیزیکیان روز سه شنبه – یکم آبان ماه – وی پس از حضور در صحن علنی شورای اسلامی و ارائه گزارشی از مسیرهای لایحه بودجه، قسمت اول لایحه بودجه ۱۴۰۴ را تقدیم هیئت رئیسه مجلس کرد. این بند از لایحه بودجه شامل چهار زیرمجموعه «احکام»، «سقف منابع بودجه عمومی دولت»، «ترازهای عملیاتی، سرمایه ای و مالی» و «فرض برآورد منابع و هزینه ها» است.

زمان واریز کمک هزینه متقاضیان بهزیستی و کمیته امداد آبان ماه

یعنی یک متقاضی بهزیستی و کمیته امداد که سال گذشته حدود ۷۰۰ هزار تومان دریافت کرده اند امسال ۹۱۰ هزار تومان و یک خانواده ۲ نفره نزدیک به یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان دریافت می کنند.

در حال حاضر ۹۶ درصد از مددجویان کمیته امداد در پنج دهک پایین هستند و حدود ۲ میلیون و ۳۶۲ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد خمینی (ره) هستند.

۸۷ درصد آنها در سه دهک پایین و ۹۶ درصد در پنج دهک پایین قرار دارند.

طبق برنامه زمانبندی سپرده های جدید از ۲۰ فروردین در ماه ۱۴۰۳ انجام می شود، نشان داده شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا