ترندهای روز

هرگز از پیرترین افراد جهان توصیه برای سلامتی نخواهید

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

دانشمندان هنوز در تلاشند تا دریابند چرا برخی از افراد بیش از ۱۰۰ سال عمر می کنند، اما آنها معتقدند که بهتر است از توصیه های بهداشتی خود شخص صد ساله خودداری شود.

مرگ پیرترین فرد جهان، ماریا برانیاس موررا، در سن ۱۱۷ سالگی ممکن است در مورد رازهای یک زندگی فوق العاده طولانی تعجب کند، اما دانشمندان می گویند بهتر است از توصیه های او در مورد زندگی ۱۰۰ ساله استفاده کنند. اجتناب شود

به گزارش گاردین، بنا به گزارش سایت رکوردهای جهانی گینس، برانیاس معتقد است که طول عمر او به دلیل «نظم، آرامش، ارتباط خوب با خانواده و دوستان، تماس با طبیعت، ثبات عاطفی، عدم نگرانی و پشیمانی، بسیاری از نکات مثبت است. فکر کردن و دوری از “افراد سمی”.

با این حال، ریچارد فراگر، استاد دانشگاه برایتون، می‌گوید که در واقعیت، دانشمندان هنوز در تلاش هستند تا دریابند چرا برخی از افراد بیش از ۱۰۰ سال عمر می‌کنند.

وی افزود که دو نظریه اصلی وجود دارد.

او گفت اولین مورد این بود که برخی افراد اساسا خوش شانس بودند. به عبارت دیگر، فقط به این دلیل که افراد ۱۰۰ ساله عادات خاصی داشتند، به این معنی نیست که این عادات باعث طول عمر بیشتر آنها نمی شود، یک اشتباه منطقی که به عنوان سوگیری بقا شناخته می شود.

وی افزود: صرف اینکه با کشیدن ۶۰ نخ سیگار در روز جان سالم به در برده اید، به این معنا نیست که ۶۰ نخ سیگار در روز برای شما مفید است.

او گفت نظریه دوم این بود که صد ساله ها دارای ویژگی های ژنتیکی خاصی هستند که آنها را برای زندگی طولانی تر تجهیز می کند، به عبارت دیگر، آنها در نتیجه ژنتیک قوی تر می شوند.

با این حال، هر دو نظریه در یک نکته خلاصه می شوند: هرگز نکات بهداشتی و شیوه زندگی را از یک فرد ۱۰۰ ساله نگیرید.

وی افزود: چیزی که اغلب در مورد اکثر افراد ۱۰۰ ساله می بینید این است که زیاد ورزش نمی کنند. اغلب، رژیم غذایی آنها نسبتاً ناسالم است، توجه داشته باشید که برخی از افراد ۱۰۰ ساله نیز سیگاری بوده اند.

او گفت: «این در مواجهه با شواهد اپیدمیولوژیک گسترده ای که ما در مورد چگونگی افزایش امید به زندگی سالم داریم، نادرست است.

وی افزود: یک مطالعه بزرگ نشان داد که عدم استعمال دخانیات، ورزش و خوردن پنج وعده میوه و سبزیجات در روز می تواند طول عمر را تا ۱۴ سال افزایش دهد.

او گفت: «این حقیقت که صدساله‌ها بسیاری از این کارهای ناسالم را انجام می‌دهند و هنوز هم عمر طولانی دارند، نشان می‌دهد که آنها یا خوش شانس هستند یا از نظر ژنتیکی بسیار قوی هستند.

برانیاس تصدیق کرد که شانس در زندگی طولانی او نقش داشته است، در حالی که دخترش روزا مورت زمانی آن را به ژنتیک نسبت داده است. مورته در سال ۲۰۲۳ به تلویزیون منطقه ای کاتالونیا گفت: “او هرگز به بیمارستان نرفته است، هیچ استخوانی نشکند، حالش خوب است، درد ندارد.”

از حدود ۱۰۰ سال پیش، چیزی که ما شروع به دیدن آن کردیم، پیشرفت های عظیمی در امید به زندگی بود که ناشی از بهبود در کاهش احتمال مرگ کودکان در اثر واکسیناسیون و آب تمیز بود.

اما او گفت که دولت‌ها باید برای کمک به مردم در افق میهن سالم‌تر گام‌هایی بردارند. افق میهن‌هایی که در نهایت به آن‌ها کمک می‌کند عمر طولانی‌تری داشته باشند، اضافه کرد که بسیاری از مردم در محیط‌هایی زندگی می‌کنند که ورزش کردن، خوب غذا خوردن یا اجتناب از آلودگی دشوار است.

همانطور که سینکلر گفت، در حالی که اخبار مربوط به افراد ۱۰۰ ساله خوشحال کننده به نظر می رسد، اغلب مشخص می شود که چنین افرادی با چالش هایی مانند زندگی چندین ساله به تنهایی روبرو هستند.

وی گفت: واقعیت همیشه آنقدر که به نظر می رسد مثبت نیست.

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا