اخبار اقتصاد ایران

هرگونه هزینه در سینما، سرمایه‌گذاری برای کشور است

رئیس جمهور در دیدار با شرکت کنندگان در جشنواره فیلم فجر با بیان اینکه ایران دارای تاریخ و تمدن بزرگ و درخشانی است که می توان آن را به تمام دنیا عرضه کرد، گفت: سینما موضوع مهم و قابل توجهی است و هر گونه هزینه ای برای آن انجام شود. نوعی سرمایه گذاری برای کشور آیت الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور در جریان نظارت بر ستاد فرماندهی […]

رئیس جمهور در دیدار با شرکت کنندگان در جشنواره فیلم فجر با بیان اینکه ایران دارای تاریخ و تمدن بزرگ و درخشانی است که می توان آن را به تمام دنیا عرضه کرد، گفت: سینما موضوع مهم و قابل توجهی است و هر گونه هزینه ای برای آن انجام شود. سرمایه گذاری برای

کشور است

آیت الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور در جریان نظارت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن عیادت از معاونت امور سینمایی این وزارتخانه، با دبیر، هیات انتخاب و هنرمندان دست اندرکار چهل و دومین جشنواره فیلم فجر دیدار و گفتگو کرد. و پس از استماع توضیحات و نظرات آنان با ابراز خرسندی از حضور در جمع آنان، تصریح کرد: تمدن ایرانی اسلامی دارای سرمایه های ارزشمند فرهنگی، هنری و ادبی است که یکی از موثرترین راه های عرضه آن به جهانیان، به تصویر کشیدن این سرمایه هاست. در قالب سینما و دولت مردم آمادگی این کار را دارد. عرصه با همکاری اهالی فرهنگ و هنر و با تلاش خود هنرمندان پیش خواهد رفت.

وی در ادامه با قدردانی از دست اندرکاران برگزاری چهل و دومین جشنواره فیلم فجر بر تلاش برای تقویت نقاط قوت و رفع کاستی ها و ضعف های این رویداد مهم تاکید کرد و اظهار داشت: استفاده از دیدگاه ها و تجربیات پیشکسوتان این عرصه بسیار حائز اهمیت است. به هیچ وجه نباید اجازه داد که این تجربیات ارزشمند از بین برود.

رئیس جمهور با بیان اینکه ایران دارای تاریخ و تمدن بزرگ و درخشانی است که می توان آن را به تمام دنیا عرضه کرد، افزود: سینما موضوع مهم و قابل توجهی است و هر گونه هزینه برای آن نوعی سرمایه گذاری برای کشور است.

رئیسی همچنین با اشاره به گزارش ارائه شده در خصوص افزایش چشمگیر آثار ارائه شده در این دوره از جشنواره از فیلمسازان نخستین و شهرستانی گفت: یکی از وظایف مهم دولت ها فراهم کردن زمینه شکوفایی همه استعدادها است. در هر نقطه از کشور، حتی مناطق دورافتاده و محروم.

وی همچنین گزارش ارائه شده از ارتقای کمی و کیفی جشنواره امسال را مایه خرسندی دانست و خاطرنشان کرد: در کشورهای مختلف آثار هنری و ادبی بسیاری برای رویدادهایی تولید می شود که اهمیت بسیار کمتری نسبت به دوران دفاع مقدس دارند. رشادت ها، ایستادگی ها و فداکاری های دوران دفاع مقدس ظرفیت های زیادی برای تولید آثار هنری، فرهنگی و ادبی دارد که باید به خوبی مورد توجه قرار گیرد.

رئیس جمهور تلاش جوانان کشور را که با وجود تحریم ها و محدودیت های فراوان توانسته اند با نوآوری و خلاقیت به دستاوردهای بسیار ارزنده ای دست یابند، بسیار ارزشمند توصیف و تصریح کرد: این تلاش ها نیز مانند مظاهر زیبای دفاع مقدس دارای ارزش فراوانی است. ظرفیت های خلق آثار هنری و ادبی که باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیسی در بخشی دیگر از سخنان خود از نگاه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حاکم در دولت مردمی و توجه به همه فعالان عرصه فرهنگ و هنر و توجه به خواسته ها و دغدغه های آنان قدردانی کرد و افزود: داشته ام. می دانم که فعالان این عرصه مطالبات و دغدغه های چندان پیچیده و دست نیافتنی ندارند و لذا باید به نظرات، تجربیات و ظرفیت های آنان توجه شود.

به گزارش تسنیم؛ وی در پایان سخنان خود به اهمیت ارائه آثار هنری، سینمایی و ادبی در کشورهای اسلامی همسایه و همسایه اشاره کرد و گفت: آثار فرهنگی، هنری و ادبی کشور که به این نقطه از کشور عرضه شده است مورد استقبال قرار گرفته و توانسته اند در راستای ارتقای ارزش های جمهوری اسلامی باشند. بنابراین باید از تولید و عرضه چنین آثار فاخر فرهنگی حمایت کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا